Gå til innhold

Lukt fra bordkomfyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med en Kervel bordkomfyr som har begynt å avgi lukt når stekeovnen slås på. (Det er også litt lukt når bare kokeplatene er i bruk.) Den er bare litt over to år gammel.

Stanken minner om gasslukt. Det er en ekstremt ubehagelig gasslukt som kommer fra komfyren. (Det er en slags ventil/lufte-greie bak. Lukten kommer derfra.) Jeg har aldri kjent røyklukt, eller hørt/sett gnister (at noe har kortsluttet).

Har rengjort den grundig, så det er ikke lukt fra mat. Skrudde den også opp får å se inni, men så ikke noe spesielt. (Men ikke sikker på hva jeg skulle ha sett etter.)

Hva kan årsaken være? Er det noen som har opplevd noe lignende med enten bordkomfyr eller vanlig komfyr?

Anonym poster: 736ffc88f4c5de4797cff72e5d95307a

Anonym poster: 736ffc88f4c5de4797cff72e5d95307a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rester etter rengjøringsmiddel? Jeg fjernet ikke alle restene en gang jeg vaske min komfyr og da luktet det "gass" de første ca 10 gangene jeg slo den på.

Anonym poster: 7034c2df116ef27ea3bad1042a644a08

Skrevet

Rester etter rengjøringsmiddel? Jeg fjernet ikke alle restene en gang jeg vaske min komfyr og da luktet det "gass" de første ca 10 gangene jeg slo den på.

Anonym poster: 7034c2df116ef27ea3bad1042a644a08

Hmm...Tror det begynte å stinke rett etter jeg hadde vaska stekeovnen. Hadde stekt flesk (i stekeovnen), og det rant fleskefett ned (mellom sølvpapiret) og grisa til ovnen. Rengjorde med jif kjøkken. Men jeg passa vel å merke på at jeg fikk vaska bort all jif-en etterpå. :forvirret:

Skal jeg bare sette den på altanen og slå den på (på full guffe?) og la den lufte seg selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...