Gå til innhold

Quakers havregrøt dumt når man slanker seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i Quakers havregrøt men leste nylig i en test at de kom dårligst ut på grunn av sukkerinholdet. En porsjon inneholder jo kun 131 kalorier så å spise denne 2-3 ganger i uka er vel ikke så farlig? Eller burde jeg helst bytte om til hjemmelaget grøt fra bunnen?

Anonym poster: 275a6fb683121702a7a7dc3358ddb36a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke overstiger kcalbehovet ditt så går du ikke opp i vekt..

Anonym poster: 719bcbee12186f3e87575a18d40b94b5

Skrevet

Jeg tenker at siden du slanker deg så er det bedre med mat som ikke gir deg svingende blodsukker. Ville heller brukt de 131 kaloriene(veier du og vet du at du bare spiser 100 gram?) på skikkelig mat som metter mer og holder blodsukkeret stabilt.

Skrevet

Jeg tenker at siden du slanker deg så er det bedre med mat som ikke gir deg svingende blodsukker. Ville heller brukt de 131 kaloriene(veier du og vet du at du bare spiser 100 gram?) på skikkelig mat som metter mer og holder blodsukkeret stabilt.

En posjonspose inneholder 36 gram og holder meg mett i ganske mange timer. Brødmat tåler jeg ikke så godt ( får luft i magen av knekkebrød og lignende ) og det er ikke alltid jeg orker eller har tid til å stå og skjære opp salater

Skrevet

En posjonspose inneholder 36 gram og holder meg mett i ganske mange timer. Brødmat tåler jeg ikke så godt ( får luft i magen av knekkebrød og lignende ) og det er ikke alltid jeg orker eller har tid til å stå og skjære opp salater

Så lenge det funker for deg så fortsett med det. Det viktigste er uansett det totale kaloriinnskuddet :)

Skrevet

Hjemmelaget havregrøt er svært enkelt å lage. Kok vann, hell vann i en skål med gryn, vent noen minutter. Ferdig. Eventuelt fremskynd prosessen i mikro, eller kok grøten i.l.a. 1 min på plata (det gjør jeg, synes konsistensen blir best da).

Men om du får i deg lite sukker resten av dagen hadde jeg ikke bekymret meg så veldig for sukkermengden i grøten du spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...