Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2002 #1 Skrevet 3. juni 2002 Hei alle jenter Jeg skal gifte meg 13. juli i år. På sidene her er vi mange som planlegger - og jeg tenkte det kunne være greit å dele idéer med dere... Vi gifter oss i kirka, kl. 16.00. Her deler vi pyntinga med to andre par som gifter seg samme dag. Vi har valgt "Air" (Bach) som inngang - og brudemarsj fra Orø som utgang. Ellers skal vi ha salmene "Å leva det er å elska" og "Guds kjærleik er som stranda". Ellers skal ei god venninne synge solosang, som hun velger selv (gleder meg til å bli overraska). Selskapet etterpå skal være på et grendehus, som vi betaler kr 2500,- for å ha hele helga. Vi har fått låne ei skole like ved - helt gratis, der gjester kan overnatte i gymsal, og bruke garderobe.... Alle våre gjester (120 stk) er invitert til å være med på festen - men vi har ikke tradisjonell tre-retters, men derimot hjemmelaget koldtbord til alle gjestene. Vi hopper over dessert - og går rett på kakene. Festen holdes HELT alkoholfri, frem til barna avslutter ved 23-tiden. Vi har leid inn musikk, kr 4500,- for hele kvelden. Kakene er satt ut på dugnad, det samme er all brødmat til koldtbord og nattmat (suppe). Vi skal ha tre brudesvenner (våre sønner) - de skal alle tre ha sjakett, slik som brudgommen (samlet leiepris kr 4000,-) Min kjole koster kr 4500,- å leie inkl. forsikring. Vi bruker forlovelsesringene våre, får de bare pusset og gravert på nytt. Fotograf skal være storebroren min - han er kjempedyktig. Brudebukett er helt enkelt - den OG alle knappehullsblomster (brudgom, forlover, tre svenner) kommer på kr 600,-!!! Bryllupskake spanderer storesøster. Vi har selv - hjemme på pc'en - laget invitasjoner, sanghefter, kirkeprogram, samt en gjestepresentasjon - hvor alle gjester er presentert med noen få ord... En annen storebror er toastmaster - og gjestene plasseres rundt småbord - mellom 8- 10 gjester pr. bord - har prøvd å kombinere folk som ikke kjenner hverandre, sånn at folk kan bli kjent... Jeg tror dagen vår blir flott, fordi vi får markert vår kjærlighet for alle som betyr noe for oss. Lykke til - til alle dere andre
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #2 Skrevet 5. juni 2002 Dere får det sikkert sååå fint - lykke til!!!
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2002 #4 Skrevet 6. juni 2002 Hjelp - finnes det flere "Air"? Vi skal ha den vanlige, mest kjente - hvis det sier deg noe. I hverfall veldig nydelig...Bruremarsjen er selvsagt fra Øre, ikke Øro, som skriveleif har påstått Lykke til 6. juli ;O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå