Gå til innhold

Forlovelses ringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har vært forlovet en liten stund nå, hit til er det bare jeg son har gått med ring. men nå tenker vi å kjøpe til han også,

Hva er vanlig? skal mann og kvinne ha like ringer? eller er det godt akseptert at mann har to litt ulike ringer?

Bruker mann de samme ringene til bryllupet som mann har bært under forlovelsen? eller er det normalt å kjøpe nye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes enormt mange variasjoner, så bare gjør det du har lyst til selv.

Det er vanlig at kun kvinnen har forlovelsesring, at begge har, eller ingen. De kan være like, eller forskjellige.

Når man så gifter seg er det vanlig å beholde ringene, bytte de ut, eller bruke begge to.

Det finnes ingen fasit, og så vidt jeg vet er alt ''godt akseptert''.

Skrevet

Enig med bruker over.

"Alt" er lov, man velger selv hva man vil, enten to par ringer, et par som brukes både som forlovelses- og giftering eller ring bare til jenten. Kjenner nok noen innen alle kategorier, men færrest eksempler der mannen har flere ringer..

Skrevet

Jeg og samboeren har vært forlovet en liten stund nå, hit til er det bare jeg son har gått med ring. men nå tenker vi å kjøpe til han også,

Hva er vanlig? skal mann og kvinne ha like ringer? eller er det godt akseptert at mann har to litt ulike ringer?

Bruker mann de samme ringene til bryllupet som mann har bært under forlovelsen? eller er det normalt å kjøpe nye?

Som det blir nevnt så finnes det mange måter å gjøre det på, og det er ikke bare en av dem som er "rett". I mitt tilfelle så kjøpte vi like forlovelsesringer, fordi jeg synes det er det riktige å gjøre. Da viser man jo bedre at man er et par enn man gjør dersom man har vidt forskjellige ringer. Vi valgte å kjøpe oss nye ringer til bryllupet og disse er dyrere og av bedre standard enn forlovelsesringene våre. :) Forlovelsesringene er også i hvitt gull, mens gifteringene er i både gult og hvitt gull, med mønster. Tror det er veldig normalt å kjøpe nye, men dersom man har veldig dårlig råd så er det gjerne like greit å beholde de man har.

Skrevet

Tusen takk for gode svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...