Gå til innhold

Hva er poenget med å bruke rettetang på rett hår? Skjønner ikke vitsen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva som er poenget med å bruke rettetang til rett hår? For jeg skjønner virkelig ikke vitsen med det.

Anonym poster: 6925e2c4d410ea0aa277198323c01209

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel for å få det helt rett. Naturlig vil jo selv eett hår ha en anelse fall.

• Liker 2
Skrevet

For å få det helt pinnrett og motvirke brusing. Strittet hår holder seg også bedre om det er fuktig ute.

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke jeg heller! Har ei venninne som naturlig har tynt, flatt og helt rett hår, som bruker rettetang på det! Underlig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også noen slike, og nei, de får ikke antydning til brusete hår samme hva slags vær det er, så det er ikke derfor.

Skrevet

Nå kan jeg sjølsagt bare snakke for meg selv, men jeg har altså det man kan kalle slett hår. Men hvis jeg går ut i regn, så begynner det å krølle/bøye seg på steder jeg ikke vil ha det!

Derfor bruker jeg rettetang med litt hårspray e.l. på utsatte steder før jeg går ut. (ikke hele hodet).

Skrevet

Jeg har veldig rett hår, men hender frisøren gir meg en runde med rettetangen. Lukker skjellagene og gir veldig glansfullt hår, og blir mindre brusete. Så jeg ser helt klart vitsen :)

• Liker 3
Skrevet

Men håret blir jo slitt av det? Hvorfor gidde å slite på håret kun for å få litt mer glans?

Anonym poster: 1cf5c637583d7cac021a27dd0d001b72

• Liker 3
Skrevet

Men håret blir jo slitt av det? Hvorfor gidde å slite på håret kun for å få litt mer glans?

Man bruker beskyttelsspray. Alt man gjør med håret sliter, føning, styling, hårfarging. Hvorfor gidde å gjøre noe med håret for å fjonge seg, det sliter jo? :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har rett hår, men bruker den for å bøye det inn mot ansiktet (bob) så det ligger pent og ikke bare henger der.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Håret blir mye finere etter retting (legger seg finere), derfor jeg bruker det iallefall.

Men ikke alltid jeg gidder når jeg bare skal på jobb, men da bruker jeg heller litt krem i det. Har fint hår, men bare misliker brusing.

Endret av Pheel
Skrevet

Det blir jo som regel mer glansfullt og ser finere ut, særlig hvis man sliter med krusete hår.

• Liker 1
Skrevet

Man bruker beskyttelsspray. Alt man gjør med håret sliter, føning, styling, hårfarging. Hvorfor gidde å gjøre noe med håret for å fjonge seg, det sliter jo? :)

Jo, men når det får så liten effekt?

• Liker 1
Skrevet

Jo, men når det får så liten effekt?

Det gir jo ikke liten effekt.

Skrevet

Jeg har kjempetykt hår, men fullstendig uten tyngde, så jeg er nødt til å bruke rettetang når jeg skal ha det løst hvis jeg ikke har lyst til å se ut som om jeg går rundt med en lampeskjerm på hodet :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Det er for å få litt mer slitt hår. Selv med varmeprodukter så blir det slitt av rettetang.

Anonym poster: 2385b17fdb59c50e80abb32b08a79d09

• Liker 2
Skrevet

For å få det helt pinnrett og motvirke brusing. Strittet hår holder seg også bedre om det er fuktig ute.

Kjenner jeg blir provosert hver gang jeg hører rådet om å glatte håret for at det ikke skal bruse, men er jo mulig jeg bare gjør det feil. Hos meg når man glatter brusete hår blir det jo bare rett og brusete i stedet for bølgete/krøllete og brusete. Mitt bruser uansett f**** hvor mye jeg glatter det og hvilke produkter og hårkurer og gudveit jeg bruker, både alene og i kombinasjon:\

Anonym poster: 4c9153fa13627a39d27c28980593e822

• Liker 1
Skrevet

Det er vel for å få det helt rett. Naturlig vil jo selv eett hår ha en anelse fall.

Jepp, jepp, helt enig i dette! Og det samler håret og gjør at det ser mer glansfullt ut. Ligger penere rett og slett, og får frem klippen bedre. Jeg er ikke fin på håret om jeg ikker retter det, selv om jeg har ganske rett hår.

Anonym poster: a526902e7a3ed0a08ead813dbcb0fbb6

Skrevet

Det er faktisk lettere å få volum i håret om det er litt slitt. Jeg har veldig mykt og sunt hår, og det er nesten umulig i få volum i det, med rettetang blir det bedre. Men det er selvfølgelig ikke så slitt at det er stygt, bare pittelitt.

Anonym poster: a526902e7a3ed0a08ead813dbcb0fbb6

Skrevet

Jeg synes håret blir mer glansfullt, mykere og man ser klart forskjell når man retter håret med stylingjern. Spesielt hvis du bruker en god hårolje i kombinasjon med tangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...