AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Nå er jeg så lei av å finne dammer med katte tiss rundt omkring i huset , nok er nok! Det er en nydelig , snill og frisk pus på bare 2 år , men jeg kan ikke la henne ødelegge hele hjemmet vårt ! Kattedo er fullstendig uaktuelt , har barn som reagerer veldig på kattesand , personlig utstår jeg ikke jobben med det heller. Har en eldre voksen katt , den har aLltid vært husren , denne begynte plutselig å markere inne for 6 mnd siden. Hasta la vista baby!!! R I P. Hva jeg vil med innlegget? Tja , få ut litt damp , og forberede meg mentalt på å avlive kosekatten vår...ingen vil vel ta over en voksen katt som markerer inne , så dette blir nok den kjipe løsningen! Anonym poster: 2424c17fe8fcb764e8c4be93f6afc66f 1
Gjest Blomst83 Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Lever den til dyrebeskyttelsen.Du avliver ikke en katt fordi den tisser inne.Og hvis det er noe den har begynt med nå så kan det jo faktisk hende at det feiler den noe.Kjenner sinne koke over innlegget ditt!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Skal du fjerne barna om de blir sengevætere? Sier bare.. Har du i det hele tatt prøvd å sette den bort? Det finnes de av oss som har tålmodighet. Vært til dyrlegen for å sjekke om noe er galt i urinveiene? Anonym poster: 594efd3b3a103aa06d42302fc81eb2dd 15
Minnie Mus Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Ta med katten til vetrinær å få sjekket den da vel! Blir så frustrert over sånne folk som velger avlivning før andre ting er prøvd først! 13
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Apfthzh! Lykke til med å finne en dyrlege som vil avlive ett friskt dyr. På FOD finnes det flere katter som har blitt overført fra dyrlege til FOD. Er du menneske nok til å ta til deg en katt men ikke gidder å jobbe med ett mindre problem så får du manne/kvinne deg opp til å ta turen til FOD. Anonym poster: e7ec0619303e70cd6b31b9d8d8061aa0 10
Ludovica- Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 (endret) Jeg tror du er ute etter å provosere. Ingen kattedo, også reagerer du på at den gjør fra seg? Endret 11. februar 2013 av Ann Christin 12
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 TS her. Mine katter har ikke trengt kattedo etter de var store nok til å gå ut , de fleste katter trenger ikke det. Det er vanskelig nok å gi bort eller selge mye yngre katter , hva er oddsen for å finne eiere til min med sine do vaner? Joda , kan ta en skjekk , men katten virker frisk og rask , den kan holde seg en natt eller fire , så plutselig tisse inne en natt , gå til døren en dag for å ville ut , neste dag går hun bak en stol for å tisse. Er veldig på å markere seg over den eldre katten vi har , vil spise først , hopper på den om den er uoppmerksom , vil først inn , o s v...tror denne tissingen er markering , og dårlig vane....og dere som sammenligner dyr og barn: DET GJØR IKKE JEG! En katt vil ALDRI bety i NÆRHETEN av hva mine barn betyr . Anonym poster: 2424c17fe8fcb764e8c4be93f6afc66f 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Er katten kastrert? Hvis ikke er det ikke rart at den markerer Anonym poster: 8ba5c8f813c2de1acc2dfd54dab47c44 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #9 Skrevet 10. februar 2013 TS her. Mine katter har ikke trengt kattedo etter de var store nok til å gå ut , de fleste katter trenger ikke det. Det er vanskelig nok å gi bort eller selge mye yngre katter , hva er oddsen for å finne eiere til min med sine do vaner? Joda , kan ta en skjekk , men katten virker frisk og rask , den kan holde seg en natt eller fire , så plutselig tisse inne en natt , gå til døren en dag for å ville ut , neste dag går hun bak en stol for å tisse. Er veldig på å markere seg over den eldre katten vi har , vil spise først , hopper på den om den er uoppmerksom , vil først inn , o s v...tror denne tissingen er markering , og dårlig vane....og dere som sammenligner dyr og barn: DET GJØR IKKE JEG! En katt vil ALDRI bety i NÆRHETEN av hva mine barn betyr . Anonym poster: 2424c17fe8fcb764e8c4be93f6afc66f Du bør aldri skaffe deg et dyr igjen. Anonym poster: abf09f0678b8592163635c3c95d2df9d 37
Gjest Magdalene Skrevet 10. februar 2013 #10 Skrevet 10. februar 2013 Her tisser katten vår overalt, til tross for en plettfri kattedo til en hver tid. Må si jeg forstår deg TS. Utrolig frustrerende å ha en katt som faktisk ødelegger huset vårt med kattetiss. I ungenes lekekasser, i skoene, på klær, i klesskapet. Holdt på i snart åtte år... Blir gal! 3
Perelandra Skrevet 10. februar 2013 #11 Skrevet 10. februar 2013 Avlive frisk katt skriver du, men er du sikker på at den er frisk? Skvetting inne kan gjerne være symptom på sykdom, for eksempel urinveisinfeksjon. Du skriver også at du har barn som reagerer på kattesand, men har du prøvd flere typer? Det kan jo hende at barnet vil tåle enn annen type sand. 9
LovelyMonroe Skrevet 10. februar 2013 #12 Skrevet 10. februar 2013 (endret) Du kjøper deg ikke katt for at den så ikke skal passe inn i livet ditt og du ikke vil prøve å gi den vekk til gode folk eller gjøre noe for den. Det finnes nok allergivennlig kattesand om du sjekker. Du er ikke en verdig katteeier om du ikke engang gidder sjekke det opp eller finne andre løsningen som feks pellets til kattedo, før du velger å drepe den. Huffhuff. Horibelt Endret 11. februar 2013 av Ann Christin 13
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #13 Skrevet 10. februar 2013 TS .Saklig. Hva det er som får enkelte til å sette katter over mennesker , er for meg en gåte. Katten funker ikke i huset , den må ut. Den får ikke ruinere mitt nyoppussede hjem. Blir faktisk litt opptrekt over hvordan enkelte her uttaler seg om mitt valg , orbruken dere velger , dere er ikke bare like ille som meg , dere er verre. Å velge å avlive en katt , uansett grunn , er lovlig i dette landet , å trakassere å be folk avlive seg selv , sier mer om dere en meg. Anonym poster: 2424c17fe8fcb764e8c4be93f6afc66f 4
sara-ellis Skrevet 10. februar 2013 #14 Skrevet 10. februar 2013 TS .Saklig. Hva det er som får enkelte til å sette katter over mennesker , er for meg en gåte. Katten funker ikke i huset , den må ut. Den får ikke ruinere mitt nyoppussede hjem. Blir faktisk litt opptrekt over hvordan enkelte her uttaler seg om mitt valg , orbruken dere velger , dere er ikke bare like ille som meg , dere er verre. Å velge å avlive en katt , uansett grunn , er lovlig i dette landet , å trakassere å be folk avlive seg selv , sier mer om dere en meg. Anonym poster: 2424c17fe8fcb764e8c4be93f6afc66f Det de mener er at du velger å avlive uten å forsøke andre ting. Ta den med til dyrlege, det finnes allergivennlig kattesand, forsøk dyrebeskyttelsen eller hør om noen av vennene dine på facebook er interessert. Og aldri skaff deg et dyr igjen. 21
Gjest Blomst83 Skrevet 10. februar 2013 #15 Skrevet 10. februar 2013 Verre en deg? Takk for dagens latter. Dine holdninger høre ikke steds hjemme,og det at du ikke våger å poste innlegget med fult nick forteller meg egentlig bare hvor feig du er!
Evitas Skrevet 10. februar 2013 #16 Skrevet 10. februar 2013 Det er med sjokk og vantro jeg leser ditt innlegg. Om katten din plutselig har begynt å tisse inne så betyr jo det at den enten er syk eller ikke har det bra. Urinveisinfeksjon er en vanlig grunn f.eksempel, på at katter, faktisk ikke klarer å holde seg men tisser på seg dere de er og står.... Katter er ikke ondskapsfulle dyr. De fortjener virkelig eiere som tar dem seriøst og som prøver å løse problemer når de kommer. På måten du uttrykker deg på så kan jeg tenke meg du hyler og roper etter katten når du ser han har tisset så katten er jo mest sansynlig livredd deg... Det beste for katten er jo at du leverer den til omplassering for dyr så de kan finne en verdig ny eier til katten..... 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #17 Skrevet 10. februar 2013 Jeg hyler ikke til dyrene mine , de er ikke redd meg. Den tisser ikke der den står , er jeg hjemme kan jeg høre den begynne å skrape i gulveT eller om der er noe teppe o.l , før den tisser , da kan jeg løfte den ut. Problemer er om jeg er i ett annet rom , noen netter eller om den er inne når jeg er ute en stund. Den er kastrert , får sine vaksiner , får godt for , har alltid pass om vi er bortreist , den er blitt tatt godt vare på. Dyrebeskyttelsen har jeg alt vært i kontakt med , de vil ikke hjelpe da katten har eier , selv om katten risikerer avliving om ikke annonser resulterer i ny eier. Jeg prøver jo å finne nytt hjem til den , sålangt ikke lykkes. Urinveis infeksjon vil bli skjekket , men ved siste kontroll tydet ingenting på det. Kommer ikke til å kommentere mer denne saken , da det ikke er opp til noen drittslengere på kg hvor mye jeg gidder å få ødelagt av katten min, eller hvorvidt jeg skal ha dyr igjen . Anonym poster: 2424c17fe8fcb764e8c4be93f6afc66f 1
Dolce Skrevet 10. februar 2013 #18 Skrevet 10. februar 2013 Du må nok finne deg i "drittslenging", TS. Måten du omtaler katten din på, får mange katteelskere til å frese. Meg også. Har du katt, må du nok ha en kattedo inne. Og det finnes mange typer kattesand. Tviler på at barna dine er allergisk(?) mot alle.... Ikke rart katten tisser inne, hvis den ikke finner noen kattedo. Det er stort sett ganske kaldt i Norge nå! Og norske katter bør ha mulighet for å være inne når det er på den kaldeste perioden. 17
Gjest EryMax Skrevet 10. februar 2013 #19 Skrevet 10. februar 2013 Du får kjøpt trepellets til bruk i kattedo TS, skjønner godt at katta tisser over alt når hun ikke har et sted å gjøre fra seg inne. 9
Armitage Skrevet 10. februar 2013 #20 Skrevet 10. februar 2013 Du får kjøpt trepellets til bruk i kattedo TS, skjønner godt at katta tisser over alt når hun ikke har et sted å gjøre fra seg inne. Takk! Skulle akkurat til å si det. Det finnes faktisk alternativer til kattesand. Så å ikke ha kattedo fordi barna reagerer på kattesand er skikkelig tullete argument. Dessuten så trenger jo ikke barna å være i kontakt med sanda engang. Det er jo ikke de som skal bruke doen eller gjøre rent i den. For meg så virker det heller som at TS er lat. Hun skal ha en katt å kose med, men gidder ikke å bruke tid på å dekke dens behov tilbake. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå