Gå til innhold

Leie stoltrekk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å leie stoltrekk til bryllupet. Vi blir ca 55 gjester, men leier nok 60 stk, for sikkerhetsskyld. Prisen er 40 pr stk + 10 for pyntesløyfe. Så det blir ca 3000 kr. Syns dere dette er galskap? Festen holdes i et grendehus, og stolene er ganske stygge. Min kommende mann syns det er galskap, men det er ganske viktig for meg at lokalet er fint pyntet.

Er det noen her som har leid eller kjøpt stoltrekk?

Anonym poster: c6c5b43a2d64920ff7e7b8c2f17f6f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes det er fullstendig galskap og veldig "dum" prioritering. Er det viktig at lokalet er pyntet både for gjester og på bilder ville jeg ha brukt mer tid og penger på hva du ser som feks veggen bak brudeparet.

Ingen ser stolene når det sitter folk på de, da mister stoltrekkene all effekt etter min mening.

Skjønner deg veldig godt når du er opptatt av at det er en helhet og at lokalet skinner i all sin enkelhet. Men noen ganger er det bedre å spille med lokalet enn å prøve å endre det fullstendig. Hvite stoltrekk er også veldig hardt. :)

ps. Det finnes et hav av andre ting å bruke 3000,- når det kommer til pynte opp et lokale. Og siden du også skal ha et type grendahus regner jeg med at du også prøver å være budsjettbevist da er det hvertfall andre ting som bør komme høyere opp på listen enn stoltrekk som feks et enda vakrere bord. :)

Endret av Kiara!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at når jeg har valgt et så billig alternativ som grendehus, så bør jeg "få lov" å bruke litt penger på å få det fint der

:sjenert:

TS

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt og syntes prisen er overkommelig! Men jeg personlig hadde droppet pyntesløyfer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme tenker jeg med mitt partytelt. Så jeg har jo bestilt ganske så mange meter med chiffon for å pynte. Men partyteltet mitt er jo et blankt lerret uten noe, i et vanlig lokale er det jo ofte litt bilder på veggene, gardiner og ikke minst romfølelse.

Har du ikke heller noe større ønske om å oppgradere bordet litt, bruke litt mer på blomster, sette opp en candybar, photobooth eller hva det nå enn skal være.

Stoltrekk er jo noe man bare sitter på, dessuten er oddsen for at de skiller seg vesentlig ut fra resten av lokale ganske stor. Og det som er ment til å være en elegant touch bare blir harry fordi resten ikke passer. :)

Men hvis du synes det er lekkert og vil ha det, synes jeg du skal gjøre det. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen andre enn du kommer til å legge merke til det.

Anonym poster: 84bee27d7d1566de4ed5478b2146dd24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv ha stoltrekk synes det gjør seg veldig! Trikset er nok å finne noen som ser bra ut, mye rart der ute også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at når jeg har valgt et så billig alternativ som grendehus, så bør jeg "få lov" å bruke litt penger på å få det fint der

:sjenert:

TS

Skjønner tanken, men hvis du leier et billig lokale og bruker flere tusen kroner på å sørge for at det har høy nok standard, så kunne du jo like så godt ha leid et dyrere lokale? :rolleyes: Jeg må legge til at jeg hadde tenkt å kjøpe meg stoltrekk selv, men når jeg regnet meg frem til prisen det ville ende på, og hvor dårlig det passet inn i lokalet, så trakk jeg meg fra den tanken. :) Jeg forholder meg til et nogenlunde stramt budsjett og har selv leid et billig lokale, og de der stoltrekkene hadde bare sett tacky og malplassert ut i mitt tilfelle. Synes forøvrig at stoltrekk hører mer hjemme i sånne stive slottsbryllup, jeg. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta de 3000 kr av kjole- eller sminke-og-hårbudsjettet ditt. Da kan ikke forloveden din si noe. Men at han skal måtte være med å betale for noe så bortkastet? No way.

Anonym poster: 84bee27d7d1566de4ed5478b2146dd24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så galskap jeg da, og skjønner godt at du vil pynte opp litt. :-) Det er mulig vi kommer til å gjøre det samme, men da kjøper vi nok stoff på egen hånd (vi skal se an hva slags stoler det er i lokalet først). Venninnen min knyttet bare en bred chiffonsløyfe rundt hver stolrygg med en blomst i knuten, det passet veldig bra til deres stoler og det var heller ikke spesielt dyrt. Jeg synes ikke 3000,- er så mye i det store og det hele jeg da, men det er jo en prioriteringssak, som alt det andre. :laugh:

Hvis lokalet ditt er enkelt ville jeg valgt stoltrekk som er ganske enkle også, så kanskje uten sløyfe? Jeg er enig i at det bør stå til lokalet også så det bør matche "annen pynt".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så galskap jeg da, og skjønner godt at du vil pynte opp litt. :-) Det er mulig vi kommer til å gjøre det samme, men da kjøper vi nok stoff på egen hånd (vi skal se an hva slags stoler det er i lokalet først). Venninnen min knyttet bare en bred chiffonsløyfe rundt hver stolrygg med en blomst i knuten, det passet veldig bra til deres stoler og det var heller ikke spesielt dyrt. Jeg synes ikke 3000,- er så mye i det store og det hele jeg da, men det er jo en prioriteringssak, som alt det andre. :laugh:

Hvis lokalet ditt er enkelt ville jeg valgt stoltrekk som er ganske enkle også, så kanskje uten sløyfe? Jeg er enig i at det bør stå til lokalet også så det bør matche "annen pynt".

Chiffon er jo penere først og fremst. Prisen på dette er ikke så ille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte det, da vårt leide grendehus hadde stoler som var typiske for den typen lokale og hadde en lekker, falmet rosafarge. Men vi brukte heller penger på andre ting og det var ingen som la merke til det. Det hadde sett himla malplassert ut i vårt bryllup i hvert fall. Stolene var stygge som fy, men gode å sitte i. Og på bildene hvor de var "aktuelle" synes de jo ikke, for da sitter det folk i dem. Da rommet ble ryddet og omrokkert ble jo mesteparten av stolene fjernet eller satt inn mot veggene.

Etter å ha sett igjennom bildene fra dagen er det kun på et oversiktsbilde over lokalet før gjestene fikk gå inn at du legger merke til stolene. Og det gjør faktisk ikke så mye da heller.

Men, man er jo forskjellige. Er det en detalj som du vil henge deg opp i så bør du jo prøve å finne en løsning. Om du bare tror at du vil tenke på det, ville jeg nok gått et par runder til. Det er jo faktisk en del penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Har du kjøpt stoltrekk? Du kan evt. kjøpe mine for 2000 kr.. Har 70 stk :)

Anonym poster: 9e513631d04497bdf483b5622d1b9b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke prisen var ille, men hadde sjekket finn osv først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg godt jeg og jeg har lyst til å gjøre det selv.

Stolene er kløete og stygge! Så da har jeg tenkt å bruke penger på det og gi fullstendig beng i hva andre (inkludert brudgommen, ja skyt meg!) måtte mene!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Jeg har funnet en som leier ut trekk via finn. Jeg betaler 13,- per trekk.

Kan du sende meg tips om selger på PM eller her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Oj, det var billig Fanteria! Stoltrekk har vært helt uaktuelt for oss, men... 13,- pr trekk var råbillig... Får konferere litt med samboeren. Send gjerne tips om utleier på PM eller her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...