Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer psykologi for tiden, men merker at jeg befinner meg på et litt ustødig sted ift. psykologien. Jo mer jeg leser, jo mer skeptisk blir jeg til det faktum at alle forsøk er basert på dyreforsøk... Jeg leser om dyreforsøk på rotter, på hunder, på dyr, som jeg virkelig ikke syns noe om. Det er greit - jeg vet hvorfor vi må forske på dyr, og jeg vet at det er mange andre vitenskaper som er basert på dyreforsøk. Men syns fortsatt det er ubehagelig..

Så treffer det meg - kanskje jeg blir nødt til å bidra med, eller eventuelt se på, dyreforsøk i studietiden/i yrket etterpå. Det merker jeg at jeg sliter litt med... Jeg er på ingen måte helt ekstrem når det kommer til dyrevern, men jeg er engasjert og opptatt av det... så syns dette er ubehagelig rett og slett.

Hmmm.. Er dette noe som vil prege utdanningen/yrket mitt senere i livet? Jeg tror kanskje det. Det føles litt som en "dealbreaker" egentlig.. Uff!

Anonym poster: b58fd7577c07877968360a59b326c32b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okay... Hva trodde du de brukte for å teste ut nye medisiner egentlig? vannmeloner?

Som psykolog så må du hele tiden holde deg oppdatert på nye medisiner, og de vil selvfølgelig være testet på dyr. Er det det du spør om?

Anonym poster: c65df2eb79db385332ade19748797a15

• Liker 4
Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Hva om det er snakk om et deprimert dyr?

Skrevet

Hva om det er snakk om et deprimert dyr?

Da tester de det på en frisk kanin, før de gir det til dem deprimerte hunden. Trodde det var selvsagt?

Anonym poster: c65df2eb79db385332ade19748797a15

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Faktum er at de mest spennende forsøkene i psykologien, Harry Harlow feks, hadde aldri blitt godkjent i dag på grunn av den etiske vurderings-mølla det må gjennom. Jeg hadde bekymret meg mer for at du tydeligvis ikke har fulgt med i timen som ikke vet dette.

Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Faktum er at de mest spennende forsøkene i psykologien, Harry Harlow feks, hadde aldri blitt godkjent i dag på grunn av den etiske vurderings-mølla det må gjennom. Jeg hadde bekymret meg mer for at du tydeligvis ikke har fulgt med i timen som ikke vet dette.

Do you want a cookee?

Skrevet

HALLO, hva får deg til å skrive dette? Selvfølgelig vet jeg det!!

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

HALLO, hva får deg til å skrive dette? Selvfølgelig vet jeg det!!

Du vet at uetiske dyreforsøk ikke lenger praktiseres i psykologien, allikevel lager du en tråd hvor du griner om at du kanskje må bidra til dyreforsøk i fremtiden fordi du studerer psykologi. Ja, men det er jo kjempe logisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...