Gå til innhold

Veske fra Ebay, hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere

vurderer å kjøpe en veske fra Ebay, men jeg vil ha en i ekte skinn slik at den varer litt, og jeg slipper å bytte den ut heletiden.

Det er en veske jeg vurderer, fra Kina. På beskrivelsen står det: ´

Croc Embossed Genuine Leather´

, betyr dette at det er ekte skinn? På forhånd takk for svar!

Anonym poster: 4c932825e0848de0d9f15470db29e3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at jeg er litt skeptisk, er at den koster 6-700 kr...

Skrevet

Ikke kjøp lær fra kina. Der har du ingen garanti for hvor læret er fra, og hvordan det ble samlet.

Anonym poster: 5c15f4c9ecf90972dc1a27ac2d2e61c4

Skrevet

Og "genuine" betyr ekte ja.

Anonym poster: 5c15f4c9ecf90972dc1a27ac2d2e61c4

Skrevet

Genuine leather fra Kina ville jeg aldri satset på. Hvis jeg ikke hadde brydd meg om dyr hadde jeg vært redd for at det var fake, men grunnen til at jeg aldri ville kjøpt det nå, er fordi du ikke vet hva slags skinn det er, hvordan dyret har blitt behandlet og lignende. Kjøp heller fake :) Jeg kjøper aldri ekte, men det var lenge fordi jeg tar vare på tingene mine.

Skrevet

Men "genuine" henspiller på at det er ekte lær, ikke ekte krokodille. (Embossed = preget)

Bare for å unngå enhver misforståelse ;) .

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet (endret)

Det betyr at det er ekte (ku)skinn ja, behandlet sånn at det ser ut som krokodilleskinn.

At de skriver det er ekte betyr ikke nødvendigvis at det er det da. Sjekk feedbacken på selgeren.

Men ikke bli skeptisk pga prisen, man kan fint få en veske i ekte skinn for 700kr!

Spesielt fra Kina.

Som de andre har påpekt så er de ikke så fryktelig opptatt av dyrevelferd der. Skal ikke belære deg om hva du skal gjøre, men dersom du er opptatt av det så er det jo nice to know før du kjøper.

Endret av Cuntzilla
Skrevet

Takk for svar! Vet det ikke er ekte krokodille ja, but thanks for the heads up :) Feedback fra selgeren er Positive Feedback: 99.1% Feedback score: 1353

Og jeg må ha ekte skinn, så jeg kjøper ikke fake. Ødelegger de så fort, så blir mer økonomisk (for meg), med ekte i lengden. Men de er jo svindyre hjemme. Og denne vesken er den eneste jeg likte formen på, er villt kresen... Ååå, skal, skal ikke...

Skrevet

Hunde og katteskinn blir mye brukt i kina,men videresolgt til vesten som annen type skinn,bare sånn du er obs på det.

Dyrene som blir brukt i pels og skinnproduskjon i Kina blir også ofte behandlet svært dårlig,det har til og med forekommet tilfeller der de flår hunder levende. En sånn industri ville ikke jeg støttet hvertfall!

Anonym poster: 8d61d102f750dad665c8053b7dd11e0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...