Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet hit i høst, og så langt trives jeg ikke. Nå skal det sies - jeg trives verken med studiet jeg har valgt, eller selve byen. Er mye alene her, da samboeren min har en jobb der han reiser mye og er borte flere uker i slengen. Men det er ikke sååå mye bedre når han er her heller.

Jeg kjenner ikke så mange her, syns det er veldig vanskelig å bli kjent med folk sånn uten videre, da jeg ikke drikker. Mange blir jo kjent på byen.. jeg er ikke på byen, fordi jeg ikke drikker. Så blir folk kjent på skolen, men vi har ingen obligatorisk oppmøte, så når vi er sammen med andre er det på forelesninger, og det er ikke akkurat en bra plass å bli kjent med folk. De jeg kjenner som bor her, som jeg kjenner fra før av, klikker jeg greit med, men de bor på andre siden av byen og det krever masse stress for å komme seg dit og tilbake ... jeg kan ikke bare dra å overnatte eller noe.

Jeg er en person som er veldig nær familien, og hjemme tilbrakte jeg mye tid sammen med dem.. spesielt søstra mi. Hun er jo ikke her, og ikke resten av familien heller. Syns det er litt ensomt uten dem. Er f.eks. vant til å bare dra hjem når jeg kjeder meg, eller trenger hjelp med noe eller noen å prate med ... De kommer på besøk innimellom, men de har jo sine egne ting, og jobber.

Jeg er en naturperson egentlig, og bor i en by... Føler meg litt ute av mitt element! Er langt til nærmeste skog her liksom.

Jeg tenker fremover.. jeg skal bo her i mange år. Tror det blir omlag 5 år til. Hvordan skal dette gå? Så langt har jeg ikke "klaget" noen andre steder enn her, men jeg ser for meg at det blir vanskelig å bo her så lenge.. Trenger noen tips fra andre som kanskje har vært i samme situasjon. Hva gjorde du?

:)

Anonym poster: ef13f4125965a07e0b96860bbdce3562

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo finne deg en aktivitet hvor du treffer folk med felles interesser :-)

Skrevet

1) Suck it up

2) Flytt tilbake til hjembyen din

Anonym poster: 1b74c88e14915255762539ce543c5745

Skrevet

Du kan jo finne deg en aktivitet hvor du treffer folk med felles interesser :-)

Ja, jeg prøver, men vet liksom ikke helt hva det skulle være ennå.. :)

1) Suck it up

2) Flytt tilbake til hjembyen din

Hut deg til helvete ut av tråden min om du ikke har tenkt å komme opp med noe seriøst.

• Liker 1
Skrevet

Hut deg til helvete ut av tråden min om du ikke har tenkt å komme opp med noe seriøst.

Wow!

:laugh:

Skrevet

Om det er første året på et 5årig studie, og du ikke trives med valget så ville jeg vel anbefale å revurdere. Per nå har du jo bare tapt ett år. Og om du tar en samtale med studieveileder e.l. (som jeg uansett vil anbefale!) så kan det jo hende du kan bruke året i andre studier videre, og slik være ajour?

Kanskje er det ikke mulig å studere hjemme nær familien, men det er MYE lettere å tåle å være borte fra dem, bo i en by selv om man er naturmenneske etc. dersom man trives med grunnen til at man bor der. Og både Bergen, Oslo og Trondheim har mye natur i enkel avstand. Kjenner ikke til de to andre, men Trondheim har i alle fall en god del natur og friluftsliv-rettet studentaktivitet, og egne studenthytter. :)

Anonym poster: 5b0c8a03c6d72cc8b482b62546194627

• Liker 1
Skrevet

Du sier du er naturmenneske, meld deg inn i turistforeningen da? De arrangerer turer

Skrevet

Hva med et studentidrettslag? De har jo ofte orienteringsgripper eller tilsvarende utinaturen-gruuper. Ellers finnes det jo flust av andre studentaktiviteter!

Skrevet

Wow!

:laugh:

Jeg orker ikke ta dritt fra Anonyme brukere som bare ønsker å provosere og være slemme. Målet med tråden er tross alt jeg vil føle meg bedre, ikke VERRE...

Om det er første året på et 5årig studie, og du ikke trives med valget så ville jeg vel anbefale å revurdere. Per nå har du jo bare tapt ett år. Og om du tar en samtale med studieveileder e.l. (som jeg uansett vil anbefale!) så kan det jo hende du kan bruke året i andre studier videre, og slik være ajour?

Kanskje er det ikke mulig å studere hjemme nær familien, men det er MYE lettere å tåle å være borte fra dem, bo i en by selv om man er naturmenneske etc. dersom man trives med grunnen til at man bor der. Og både Bergen, Oslo og Trondheim har mye natur i enkel avstand. Kjenner ikke til de to andre, men Trondheim har i alle fall en god del natur og friluftsliv-rettet studentaktivitet, og egne studenthytter. :)

Anonym poster: 5b0c8a03c6d72cc8b482b62546194627

Problemet er at hjemme er langt borte på bygda, så uansett hvilken studieby jeg er i, blir problemet det samme. Og jeg må jo bo i en studentby for å få den utdanningen jeg ønsker! Har tenkt på fjernstudier bl.a., men det er så lite å velge mellom...

Du sier du er naturmenneske, meld deg inn i turistforeningen da? De arrangerer turer

Hva med et studentidrettslag? De har jo ofte orienteringsgripper eller tilsvarende utinaturen-gruuper. Ellers finnes det jo flust av andre studentaktiviteter!

Ja, skal sjekke det opp...

Skrevet

Første jeg tenkte er at du har flyttet til Bergen...!! :fnise:

Har flere bekjente og flere familiemedlemmer som tok seg et par år i Bergen, og ut fra det jeg har hørt er det ufattelig få inkluderende vesener der. :fnise: SRY!

Skrevet

Hvilken by studerer du i?

Anonym poster: daccec11bce4a7ba812a58197488f9c3

Skrevet

Som mange over her sier, utforsk mulighetene for student/idrettslag du kan være en del av, men i all hovedsak ville jeg fokusert på å faktisk bytte studie! Gikk selv på et studie i fjor som jeg ikke trivdes med, men etter at jeg har byttet så økte også trivselen. Hva du studerer har veldig mye å si på hvordan man har det, og kanskje til og med gjøre det lettere å bli en del av noe. Og selv om du ikke drikker, få med deg noen og dra ut! Drikker selv sjeldent (så og si aldri!), men det er ikke inntaket av alkohol som bestemmer om man skal dra ut eller ikke, man kan ha det like morsomt uten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...