AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Jeg sliter litt med å finne en dagkrem som passer meg. Jeg er 23 år, trenger mye fukt, og får veldig fort kviser nederst på kinnene (og noen ganger på haka). Jeg kan ikke ha oljete kremer. Jeg har sensitiv hud. Hovedgrunne til at jeg sliter med å finne krem er fordi jeg vil ha spf i kremen. De eneste kremene jeg finner som har det er solkremer, men jeg er litt skeptisk til om de gir nok fukt. Har noen tips om en krem med spf som kan passe meg? Anonym poster: 6929f00fca01ad87f0340fa8a3455f57
sara-ellis Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Hvordan klarer du å kun finne solkremer som har spf? På apoteket er det mange dagkremer som har det.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Decleor aroma white c+ protective brightening day emulsion spf 15. Har ikke prøvd den selv, men kanskje verdt å sjekke den ut. Siden det er emulsion tror jeg ikke den gir så mye fukt, men da er det bare å bruke et fuktserum under. Ellers syns jeg solkremene fra Decleor og Matis gir mye fukt Anonym poster: cba6549e03ca854cb1e0d0fca92b7c5b
Gjest BabyBlue Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Synes i hvert fall at decleor soothing milky cream er god... fukter godt, men gjør ikke huden glinsende utover dagen med mindre du bruker for mye. Og det kan jo fikses med et finishing pudder uansett Den er ment for sensitiv hud i tillegg. MEN den inneholder ikke spf. Mener matis mye bra med spf, men har ikke vært nok bortpå det merket til å anbefale deg noe. Kanskje response blanche? Mener jeg vant denne på kg i en konkurranse sammen med mange andre brukere, men ga den til mamma. Prøvde den noen ganger da, og syns den var god. Men ga et litt hvitt drag over ansiktet pga. solfaktoren. Ikke negativt for meg som er casper hvit da... den jevner bare ut huden egentlig.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Hvordan klarer du å kun finne solkremer som har spf? På apoteket er det mange dagkremer som har det. Det er godt mulig jeg har misforstått helt, men jeg har alltid trodd at spf betyr solfaktor. Altså at spf 20 er solfaktor 20. Det betyr jo at alle solkremer har spf. Men det er godt mulig jeg tar feil, for jeg er ikke akkurat veldig opplest når det kommer til hudpleie. Takk for forslag. Hvor kjøper man egentlig Matis (annet enn salong)? Jeg ser at feelunique ikke sender til Norge. Anonym poster: 6929f00fca01ad87f0340fa8a3455f57
sara-ellis Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 Det er godt mulig jeg har misforstått helt, men jeg har alltid trodd at spf betyr solfaktor. Altså at spf 20 er solfaktor 20. Det betyr jo at alle solkremer har spf. Men det er godt mulig jeg tar feil, for jeg er ikke akkurat veldig opplest når det kommer til hudpleie. Takk for forslag. Hvor kjøper man egentlig Matis (annet enn salong)? Jeg ser at feelunique ikke sender til Norge. Anonym poster: 6929f00fca01ad87f0340fa8a3455f57 Jo, SPF betyr Sun Protection Factor, men jeg tenkte at du må ha vært på et apotek for å se på solkremen, og der har de mange dagkremer med faktor også... Så det ble et mysterium for meg hvordan du har klart å unngå å se det når du har vært på jakt etter det. Mener på at man får kjøpt Matis hos CheapSmells :-)
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Jo, SPF betyr Sun Protection Factor, men jeg tenkte at du må ha vært på et apotek for å se på solkremen, og der har de mange dagkremer med faktor også... Så det ble et mysterium for meg hvordan du har klart å unngå å se det når du har vært på jakt etter det. Mener på at man får kjøpt Matis hos CheapSmells :-) Åja, da forstår jeg Jeg har faktisk ikke vært på apotek, har ikke tenkt over at de har fuktighetskremer og slikt der. Jeg har bare vært i parfymerier og hudsalonger å sjekka, og de som har jobba der har bare vist meg typiske solkremer. Derfor tenkte jeg å høre her om noen hadde noen råd Takk Anonym poster: 6929f00fca01ad87f0340fa8a3455f57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå