Gjest Sara Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Har møtt en fyr, kjekk og attraktiv. Han er i et såkalt åpent forhold, kan kose seg med andre enn sin sambo. Jeg er singel og kan gjøre akkurat hva jeg vil. Denne fyren og jeg var på nach, og ja noe skjedde, men jeg klarte ikke å fullføre fordi jeg tenkte på at han var i forhold... Det var ikke snakk om annet enn sex, men det ble så feil for meg.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Jeg har ikke ONS, så nei.. Tror heller ikke på menn som sier de er i et åpent forhold, er mange som bruker den replikken for å fjerne samvittigheten fra den han vil pule. Anonym poster: aa93173043e965df9ed44992b7580fad 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Åpent forhold er oppskrytt i mine øyne. Har gjennom mange år kjent flere som har valgt å praktisere dette og har til dags dato ikke møtt noen som har fått det til å fungere i lengden. Uten å dra alle over en kam av den grunn. Tillatte sidesprang har på et eller annet tidspunkt laget grobunn for sjalusi hos en av partene. Ikke nødvendigvis sykelig sjalusi, men nok usikkerhet til at man enten har blitt enige om å fravike avtalen eller rett og slett gå fra hverandre. Jeg tror man skal være rimelig avstumpet for å kunne fungere i et sånt forhold over tid. Anonym poster: 57a79908186c0a719e3c435a2322b2c6 4
Steinar40 Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Personlig ser jeg på folk i såkalte åpne forhold som helt psyko, så jeg kunne aldri med viten og vilje hatt sex med noen jeg har null respekt for, nei. Men det kan jo altså alltid skje at folk ikke er ærlige, og da kan man selvfølgelig bli lurt. 4
Gjest anonym Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Har møtt en fyr, kjekk og attraktiv. Han er i et såkalt åpent forhold, kan kose seg med andre enn sin sambo. Jeg er singel og kan gjøre akkurat hva jeg vil. Denne fyren og jeg var på nach, og ja noe skjedde, men jeg klarte ikke å fullføre fordi jeg tenkte på at han var i forhold... Det var ikke snakk om annet enn sex, men det ble så feil for meg. Fungerer IKKE! De som sier det, er egoistiske drittsekker/kjærringer. En av partene blir ALLTID såra. Vær singel hvis du vil ha sex med noen andre enn partneren din. Det fucker opp forhold! Å ha et åpent forhold, er å ødelegge det man hadde som var intimt og nært i forholdet. Jeg tror og, helt ærlig ts, at han sa det for å få deg til sengs. Fatter ikke at enkelte damer finner seg i å bli behandlet som nr 2...Få deg litt selvrespekt, du vil bare bli såra!!! Hvis han er interessert i deg, avslutter han med hun han er sammen med FØRST! Du gir han i pose og sekk. Hvis han først har se xmed deg, så går han hjem til dama og har sex..Kult å tenke på for deg? Det hadde ALDRI jeg taklet...SÅ LEI AV AT INGEN SER UT TIL Å HA VERKEN GRENSER ELLER SELVRESPEKT LENGER!!!
Gjest norah Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 Om han gikk frem på den måten i det tempoet hadde jeg vel tenkt at han ikke var i et åpent forhold - så nei. Jeg hadde ikke giddet ligge med noen på et nachspiel - uavhengig av om de var i et virkelig åpent forhold eller ikke. Noe jeg får en følelse av at denne fyren ikke egentlig var, men OK. Svaret er nei, og nei. En oppegående fyr som ikke prøver å få seg et ligg på nach, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Har møtt en fyr, kjekk og attraktiv. Han er i et såkalt åpent forhold, kan kose seg med andre enn sin sambo. Jeg er singel og kan gjøre akkurat hva jeg vil. Denne fyren og jeg var på nach, og ja noe skjedde, men jeg klarte ikke å fullføre fordi jeg tenkte på at han var i forhold... Det var ikke snakk om annet enn sex, men det ble så feil for meg. Nei, æsj. Pluss: hva slags interesse har folk av å ha sex med en person som har et såpass begrenset seksuelt repertoar at de stadig må fylle på med nye partnere? Vitner om svært lav kvalitet.. Anonym poster: 09f0f68b464f8da603ab45ce4f3ca56d
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 10. februar 2013 #9 Skrevet 10. februar 2013 (endret) Jeg tror man skal være rimelig avstumpet for å kunne fungere i et sånt forhold over tid. Artig at man sitter på den "spirituelle" fasiten, for meg er det ingenting mer avstumpet enn dumhet og ignoranse. Endret 10. februar 2013 av Amazing Cunt Wig 5
Gjest RockOn Skrevet 10. februar 2013 #10 Skrevet 10. februar 2013 Jeg er kanskje rar, men jeg forstår ikke hvorfor man vil være sammen med en person, da man likevel vil ha sex med andre og kanskje ha faste elskere. Jeg hadde ei venninne som hadde et sånn forhold. De var etablerte med barn, hus, bil osv. De klarte det ikke.. Men det gikk så langt at de klarte ikke å redde forholdet.
It and rebellion Skrevet 10. februar 2013 #11 Skrevet 10. februar 2013 Enig med Amazing Cunt Wig. Synes mange er utrolig sneversynte og fordømmende her på KG. 3
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 10. februar 2013 #12 Skrevet 10. februar 2013 (endret) Jeg kunne fint hatt sex med en i åpent forhold, men som Norah sier ville jeg nok ikke tatt informasjonen jeg fikk utdelt på et nachspiel for god fisk. Hva er så et åpent forhold? Du vil neppe klare å finne et åpent forhold helt uten regler og grenser, du vil faktisk neppe finne to åpne forhold som er like. Det finnes like stor variasjon i grenser og regler der som hos de i "lukkede" forhold, uten at du ser noe roper og bærer seg av den grunn. Det burde ikke være så vanskelig å forstå noe så enkelt. Folk må slutte å legge sin egen bagasje inn i noe de ikke vet helt hva er! Endret 10. februar 2013 av Amazing Cunt Wig 6
Gjest gjest Skrevet 10. februar 2013 #13 Skrevet 10. februar 2013 Jeg er kanskje rar, men jeg forstår ikke hvorfor man vil være sammen med en person, da man likevel vil ha sex med andre og kanskje ha faste elskere. Jeg hadde ei venninne som hadde et sånn forhold. De var etablerte med barn, hus, bil osv. De klarte det ikke.. Men det gikk så langt at de klarte ikke å redde forholdet. Hvordan klarte hun, med barn? Gikk forholdet over pga sjalusi fra en av partene?
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 10. februar 2013 #14 Skrevet 10. februar 2013 (endret) Jeg er kanskje rar, men jeg forstår ikke hvorfor man vil være sammen med en person, da man likevel vil ha sex med andre og kanskje ha faste elskere. Men du forstår kansje at noen heller velger å være åpne og ærlige fremfor å lyve, svike og lure hverandre? Du forstår sikkert også fantasier og åpne eksperimentelle sinn som ikke alltid ønsker å følge den ferdigstiplede stien som alle andre tråkker ned med varierende hell? Mer er det vel egentlig ikke å forstå, mye jeg ikke forstår her i livet - men jeg omfavner mangfoldet, og det enkle faktum at folk presenterer alternative løsninger på ting som ikke fungerer optimalt for alle. Endret 10. februar 2013 av Amazing Cunt Wig 3
Gjest anonym Skrevet 10. februar 2013 #15 Skrevet 10. februar 2013 Jeg kunne fint hatt sex med en i åpent forhold, men som Norah sier ville jeg nok ikke tatt informasjonen jeg fikk utdelt på et nachspiel for god fisk. Hva er så et åpent forhold? Du vil neppe klare å finne et åpent forhold helt uten regler og grenser, du vil faktisk neppe finne to åpne forhold som er like. Det finnes like stor variasjon i grenser og regler der som hos de i "lukkede" forhold, uten at du ser noe roper og bærer seg av den grunn. Det burde ikke være så vanskelig å forstå noe så enkelt. Folk må slutte å legge sin egen bagasje inn i noe de ikke vet helt hva er! Med en gang man begynner å overskride intim grensene hos hverandre, ødelegger man det intime man hadde med sin kjære. Sånne forhold funker ikke over tid. Sånn er det bare. Det vil alltid bli tillitsproblemer, problemer med at man har forskjellig syn på grenser osv. Når man ikke kan ha tillit til sin partner lenger, er noe ødelagt for alltid. Man blir mistenksom, man klarer ikke lenger være fri , gi seg hen på samme måte...
Gjest grenlandstuppa Skrevet 10. februar 2013 #16 Skrevet 10. februar 2013 Det er ganske spesiellt å være så dømmende ovenfor andres valg av livsstil. Når man da i tillegg påstår at det absolutt ikke kan fungere, begynner jeg å lure på om personen vet noe om andre kulturer, eller historie, for den saks skyld. For det kan ikke legges under en stol at flerkoneri praktiseres og er normen mange steder i verden. Andre steder er det også motsatt, med flere menn. Men der fungerer det også fint. Partene er fornøyde (sikkert ikke i alle tilfeller) fordi det er det som er normen der. Hadde flertallet hatt åpne forhold i Norge, så hadde det det ikke blitt reagert så sterkt på. Fordi dette går kun på sosiale og kulturellt baserte meninger. Man skal være forsiktig med å dømme andres personlige valg. På samme måte som folk dømte (og fortsatt dømmer) lesbiske og homofile, dømmes dem med åpne forhold, fordi det er en annen livsstil. Men det er ikke greit for det. Lev som man vil, men la andre gjøre det samme. Tilbake til tema: Jeg hadde ikke hatt noe problem med å ligge med en i et åpent forhold. Om jeg kun var ute etter ONS. Hva han gjør når jeg kommer hjem, verken vet eller bryr jeg meg om.
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 10. februar 2013 #17 Skrevet 10. februar 2013 Med en gang man begynner å overskride intim grensene hos hverandre, ødelegger man det intime man hadde med sin kjære. Sånne forhold funker ikke over tid. Sånn er det bare. Det vil alltid bli tillitsproblemer, problemer med at man har forskjellig syn på grenser osv. Når man ikke kan ha tillit til sin partner lenger, er noe ødelagt for alltid. Man blir mistenksom, man klarer ikke lenger være fri , gi seg hen på samme måte... Dette er en monogam fremstilling av et ikke-monogamt forhold - prøv igjen! 5
Gjest anonym Skrevet 10. februar 2013 #18 Skrevet 10. februar 2013 Det er ganske spesiellt å være så dømmende ovenfor andres valg av livsstil. Når man da i tillegg påstår at det absolutt ikke kan fungere, begynner jeg å lure på om personen vet noe om andre kulturer, eller historie, for den saks skyld. For det kan ikke legges under en stol at flerkoneri praktiseres og er normen mange steder i verden. Andre steder er det også motsatt, med flere menn. Men der fungerer det også fint. Partene er fornøyde (sikkert ikke i alle tilfeller) fordi det er det som er normen der. Hadde flertallet hatt åpne forhold i Norge, så hadde det det ikke blitt reagert så sterkt på. Fordi dette går kun på sosiale og kulturellt baserte meninger. Man skal være forsiktig med å dømme andres personlige valg. På samme måte som folk dømte (og fortsatt dømmer) lesbiske og homofile, dømmes dem med åpne forhold, fordi det er en annen livsstil. Men det er ikke greit for det. Lev som man vil, men la andre gjøre det samme. Tilbake til tema: Jeg hadde ikke hatt noe problem med å ligge med en i et åpent forhold. Om jeg kun var ute etter ONS. Hva han gjør når jeg kommer hjem, verken vet eller bryr jeg meg om. Det du nevnte om flerkoneri, hørte en dokumentar om det for ikke så lenge siden, og der kom det frem at INGEN av konene, syntes det var greit at mannen hadde flere! Det var mye skjulte intriger, sjalusi, mye vonde følelser de måtte svelge... Siste setningen din forteller hvor LITE du legger i sex. Men det er vel derfor du er åpen for åpne forhold...Jeg har en ting å si : trist!
Steinar40 Skrevet 10. februar 2013 #19 Skrevet 10. februar 2013 Det du nevnte om flerkoneri, hørte en dokumentar om det for ikke så lenge siden, og der kom det frem at INGEN av konene, syntes det var greit at mannen hadde flere! Det var mye skjulte intriger, sjalusi, mye vonde følelser de måtte svelge... Noe som selvfølgelig er helt normalt; da dette tross alt er totalt styrt av menn med makt og penger. 1
Gjest Amber Rose Skrevet 10. februar 2013 #20 Skrevet 10. februar 2013 Skjer med at alle skal pule rundt på alle? Minner meg om dyr i parringstida. Kvalmt spør du meg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå