Gå til innhold

Hvor viktig er det å spise nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På søndager blir det ofte til at jeg sover lenge, i tillegg til at jeg må legge meg tidlig for å kunne klare å stå opp på mandag. Søndagene blir ofte brukt til å sitte og lese, rydde leiligheten og/eller sose på nettet. Når det er korte dager kombinert med lite aktivitet syns jeg det er vanskelig å få spist dagsmengden med kalorier. Hvor viktig er det å spise riktig mengde når man har en såpass lat dag?

Jeg pleier å ligge på ca 1400 kcal hver dag, men på søndager blir det ofte 1000-1200. Er dette dumt?

Om det har noe å si så er jeg er 24 år, 160cm høy og veier 69kg.

Anonym poster: 0ef154b1617e76c923ffa6659fbfd4b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farlig er det ikke, om du spiser nok resten av uka. Viktig da at du spiser inn de kaloriene du f.eks trener bort så ikke overskuddet blir for stort.

Jeg hadde en periode der jeg spiste for lite og da så jeg faktisk slappere ut enn når jeg spiser nok, da musklene ble tært på i tillegg til fettet. I det jeg økte så så jeg straks mye mer fit ut da jeg fikk tilbake musklene mine.

Skrevet

Det er ikke så heftig, bare ekstra mye på mandag

Skrevet

Takk for svar. Da satser jeg på at det lille ekstra på lørdagen gjør opp for at det blir litt for lite på søndagen :)

Anonym poster: 0ef154b1617e76c923ffa6659fbfd4b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...