AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Hva hadde du akseptert i et forhold med utgangspunkt i "De 7 dødssyndene". Og hvorfor er ikke løgn en av disse.. Dersom "løgn" hadde stått på lista, hvor ville du plassert den sett at nr.1 var den mest destruktive osv. - Hovmod - Grådighet - Begjær - Misunnelse - Fråtseri - Vrede - Latskap Anonym poster: 35c390a7c58e10b6153df094200b2176
Steinar40 Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Intet av dette er noe positivt. Men det kommer også an på graden av "syndene". Med andre ord; når disse "7 dødssyndene" forekommer i liten grad så er det ikke noe annet enn normalt. Men så snart graden overskrider en viss grense så blir alle et problem. Når det gjelder løgn så er det akkurat det samme med dette. En såkalt "hvit" løgn kan være nødvendig og uskyldig, men når løgner blir grå eller svarte, så er det et alvorlig problem. Personlig syns jeg at når folk juger (og ikke er til å stole på) så er det noe av det aller verste.
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Jeg er ikke katolikk, derfor forholder jeg meg ikke til disse dødssyndene, ser på flere av de som normal menneskelig adferd og egentlig helt problemfritt i små doser. Samme med løgn....
Gjest Anonym Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Jeg er ikke katolikk, derfor forholder jeg meg ikke til disse dødssyndene, ser på flere av de som normal menneskelig adferd og egentlig helt problemfritt i små doser. Samme med løgn.... Håper du er singel..? Du høre ut som en ekte drittsekk...
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Håper du er singel..? Du høre ut som en ekte drittsekk... Forhold på 10nd året, og ikke drittsekk - bare ateist!
Gjest Anonym Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 Forhold på 10nd året, og ikke drittsekk - bare ateist! Så du har funnet deg ei som aksepterer løgner i 10 år, ei som godtar ALT med andre ord , ei dørmatte?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Man trenger da for pokker ikke være kristen for å mene noe om disse "syndene". Og hvis man klarer å ignorere det historiske aspektet og forholde seg til spørsmålet om hva som er akseptert i et forhold istedenfor å kverulere kanskje det går an å få noen nyttige svar.. Anonym poster: 35c390a7c58e10b6153df094200b2176
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Så du har funnet deg ei som aksepterer løgner i 10 år, ei som godtar ALT med andre ord , ei dørmatte? Ja det er akkurat det jeg sier
Gjest Tidssone Skrevet 10. februar 2013 #9 Skrevet 10. februar 2013 Så du har funnet deg ei som aksepterer løgner i 10 år, ei som godtar ALT med andre ord , ei dørmatte? Nei. Skjønner du ikke at han er gift med en dame som lyver? Men bare litt, sånn som det er normalt for folk flest.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2013 #10 Skrevet 10. februar 2013 Alle er misunnelige av og til, alle er av og til late, og noen ganger lyver vi også. Kanskje bare en hvit løgn for ikke å såre, men like fullt er det en løgn. Den som hevder å være "perfekt" og plettfri, lyver. Synes forumet oversvømmes av moralister og såkalte "feilfrie" mennesker for tiden. Det er om å gjøre å kritisere og fortelle hvor fæle andre er, og finne på hvordan man skal hevne seg på andre på verst mulig måte. Selv er man naturligvis helt uklanderlig og perfekt. Det som er viktig, er at man forsøker å være et best mulig menneske selv, og jobber mer med sine egne feil enn å kommentere andres.
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 Man trenger da for pokker ikke være kristen for å mene noe om disse "syndene". Og hvis man klarer å ignorere det historiske aspektet og forholde seg til spørsmålet om hva som er akseptert i et forhold istedenfor å kverulere kanskje det går an å få noen nyttige svar.. Anonym poster: 35c390a7c58e10b6153df094200b2176 Jeg har mine ting jeg aksepterer og jeg har mine ting jeg ikke aksepterer, ingenting av det har noe som helst relevans ift de syv dødsyndene. De færreste løgner er like, jeg ville ikke likt å bli løyet for, men det avhenger selvsagt av hvem, hva og hvorfor!
Gjest anonym Skrevet 11. februar 2013 #12 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har mine ting jeg aksepterer og jeg har mine ting jeg ikke aksepterer, ingenting av det har noe som helst relevans ift de syv dødsyndene. De færreste løgner er like, jeg ville ikke likt å bli løyet for, men det avhenger selvsagt av hvem, hva og hvorfor! Hvorfor lyver du selv da? Pg nå snakker vi ikke hvite løgner...
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #13 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er enig med de som sier at det er grader av alt. Og de fleste mennesker kommer i situasjoner hvor man tar valg som man kanskje ikke er stolte over. Jeg har løyet om egne problemer for å prøve å beskytte meg selv og andre. Jeg mener at ikke alle har krav på svar på alle spørsmål, og når de ikke har godtatt at jeg ikke vil svare - for meg var det psykisk og fysisk vold som var konsekvensen om jeg ikke svarte noe - så da løy jeg for å kjøpe meg tid til å komme ut av situasjonen. Jeg tror de fleste kan komme i situasjoner hvor de lyver for å beskytte seg selv eller andre. Så i min verden er hverken løgn eller de andre syndene svart/hvitt. Det er mere hvorfor man gjør det. Og jeg tror på at vi alle har litt av godt og vondt i oss. Det samme med de andre syndene. Det er grader av alt. Noen vil føle seg stolt av seg selv og fornøyde med hva de har/hva de har oppnådd og andre vil kunne oppfatte at de er hovmodige. Vrede kan være veldig forståelig og nødvendig for å komme seg videre fra situasjoner som ikke tjener noen. Det kan også være veldig destruktivt. Grådighet, misunnelse og begjær er vel ikke uvanlige ting å føle på. Så legne følelsene ikke tar overhånd og påvirker hvordan man handler masse tenker jeg mer at det er noen av utfordringene vi møter som mennesker. Latskap og fråtseri tenker jeg går mest utover den det gjelder og ofte er konsekvenser av problemer personen har med seg selv. Anonym poster: 1241b8de205bd76cdd0233632430b975
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #14 Skrevet 11. februar 2013 Hva hadde du akseptert i et forhold med utgangspunkt i "De 7 dødssyndene". Og hvorfor er ikke løgn en av disse.. Anonym poster: 35c390a7c58e10b6153df094200b2176 løgn er jo i de ti bud, Anonym poster: a859d0ca8bcbbb4cddb904c936644db9
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 11. februar 2013 #15 Skrevet 11. februar 2013 Hvorfor lyver du selv da? Pg nå snakker vi ikke hvite løgner... Hvorfor snakker vi ikke om hvite løgner, er ikke det løgn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå