AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Jeg har en veldig sterk intuisjon som jeg dessverre tviler på nå og da, mest fordi jeg blir utålmodig i visse siutasjoner. Kortversjonen er at jeg i lengre tid har hatt en sterk følelse av at jeg skal flytte tilbake dit jeg vokste opp. Hvorfor, vet jeg ikke, for jeg har ikke slekt der eller særlige mange venner. Tvert i mot har jeg vonde minner. Men følelsen har vært sterk på at jeg skal tilbake dit. Samtidig har jeg hatt problemer med å finne meg et sted å bo, så jeg har utvidet horisonten og tenkt å være fleksibel i forhold til å bo i nærliggende byer. Jeg fant omsider en perfekt leilighet, men i den delen av fylket jeg helst ikke vil bo. Det river og sliter i meg fordi jeg har lett etter leilighet (jeg har spesielle behov) veldig lenge, men med feil beliggenhet. Lurer på hvor nøye jeg skal være på beliggenheten, vet det kan ta lang tid før neste sjanse byr seg. I natt drømmer jeg at noen sier navnet mitt høyt, rett utenfor bygget jeg vokste opp. Jeg vet at slike drømmer betyr at man skal være obs på hva drømmen prøver å fortelle en. Så jeg tolker det da slik at jeg skal dit, og at jeg derfor ikke bør flytte til det andre stedet? Anonym poster: 6163cbdf43bf14ba1794430d3a9a7fea
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Hm, høres ut som det skjer litt av hvert med deg for tiden. Det kan være bra men også krevende. Når det gjelder drømmer så er det ikke alltid godt å si hva de kan fortelle en. En måte å begynne å finne ut av det på egen hånd er rett og slett å ta for seg alle elementene i drømmen og gå gjennom hva du assosierer eller forbinder med de ulike delene (navnet ditt, stemmen, stedet du vokste opp, bygget, der du stod, var det andre der, alt som var med i drømmen). Og da må en være helt ukritisk og registrere alle mulige assosiasjoner. Da gir drømmer ofte nye og uventede meninger enn den første man hadde. Så til det første du skriver om - kan det være at det ikke nødvendigvis handler om å flytte tilbake dit, men at det er noe ved deg, representert ved det stedet, det er på tide å vende tilbake til? Synes det høres ut som et viktig spørsmål all den tid du også skriver at det er en del vonde minner forbundet med stedet, og at du ikke har så mye som knytter deg til det. Men kanskje ligger det noe viktig der som berører deg? Anonym poster: d158fb978b66e9fdffe9b565b667dd62
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Jeg er sanndrømt, dvs jeg har ikke alltid vært det. Men drømmer har for meg blitt et av mine viktigste verktøy i å ta viktige avgjørelser, de har blitt min veiviser på mange plan. Det skjer egentlig ikke noe annet i livet mitt enn at jeg skal finne meg et sted å bo, og at jeg er usikker på om jeg skal følge den sterke intuisjonen min med å dra tilbake til denne byen, eller inngå kompromiss når jeg finner "drømmeleiligheten". For leiligheten har ikke akkurat drømmebeliggenheten. De vonde minnene er bearbeidet, det er ikke derfor jeg skal tilbake dit. Jeg skal tilbake dit for å etablere meg, få stabilitet i livet mitt. Det er ikke ofte jeg hører navnet mitt høyt i drømmer, det har skjedd 2 ganger før. Hver gang dreier det seg om viktige beskjeder, så da lurer jeg på om dette også er en beskjed om at jeg skal stole på at det er til denne byen jeg skal og heller bruke mer tid på boligjakt, enn å inngå kompromiss. Jeg er nok litt sliten av boligjakt, da er det lett å inngå kompromiss. Anonym poster: 6163cbdf43bf14ba1794430d3a9a7fea
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Tror alltid drømmer handler om ulike deler av oss selv, at en drøm skal gi svaret på boligspørsmål... vet ikke helt det altså. Men drømmeren har alltid siste ordet, men som du sier selv - det skjer på mange plan, jeg hadde i hvertfall vært åpen for at her kan det dreie seg om andre ting enn bolig. Anonym poster: d158fb978b66e9fdffe9b565b667dd62
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Som sagt, for meg så er drømmer en viktig veiviser, det har det vært i mange år. Både når det gjelder leiligheter, kjøp av bil, reiser..osv Akkurat nå er det ikke snakk om hviken leilighet jeg skal velge, men hvilken by. Jeg inngår stort kompromiss hvis jeg velger den andre byen der den "perfekte" leiligheten er. Og jeg har jo hele tiden hatt den sterke intuisjonen om at jeg skal flytte tilbake dit og etablere meg. nei, jeg må lære meg å stole på det jeg får opp, og ha is i magen Anonym poster: 6163cbdf43bf14ba1794430d3a9a7fea
Gjest Methusalem Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 Drømmer betyr ingenting det er bare drømmer. Om du skulle drømme noe som som faktisk skjedde så er det bare tilfeldig og ikke noe annet.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Drømmer betyr ingenting det er bare drømmer. Om du skulle drømme noe som som faktisk skjedde så er det bare tilfeldig og ikke noe annet. Dette er åpenbart ikke en tråd for skeptikere Anonym poster: 6163cbdf43bf14ba1794430d3a9a7fea
Binta Ba Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Jeg hadde noe av det samme, og endte med å flytte hjem for en periode. Jeg følte at jeg hadde noe uoppgjort her oppe, og at jeg måtte opp hit for å ordne opp i det. Ikke alle trenger å gjøre det så drastisk, men det er nok noe fra fortiden din, i hjembyen, som trenger opprøsking. Nå føler jeg at jeg er veldig ferdig med det som var, mer enn før. Og jeg har lært en god del om meg selv også, og om hva jeg vil i livet. Det var nødvendig å flytte hjem, og nå vet jeg hvor jeg skal:)
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #9 Skrevet 10. februar 2013 Jeg skal ikke flytte tilbake til hjembyen for å røske opp i ting, jeg skal flytte dit for å etablere meg. Dette er permanent, ikke midlertidig. Anonym poster: 6163cbdf43bf14ba1794430d3a9a7fea
crystalcharm Skrevet 10. februar 2013 #10 Skrevet 10. februar 2013 Jeg tror at du kanskje har noe "unfinished business" der?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #11 Skrevet 10. februar 2013 Jeg tror at du kanskje har noe "unfinished business" der? Jeg har "unfinshied business" overalt, det er ikke det det dreier seg om Poenget mitt med tråden er at jeg har blitt dratt mellom steder i forhold til hvor jeg skal flytte. Dvs jeg har vel hele tiden "visst" at jeg skal til by nr 1, men pga spesielle behov i forhold til bolig har ting tatt tid, og jeg har begynt å inngå kompromiss. Fant drømmeboligen, på helt feil sted. Tenkte at det fikk bare være, for jeg begynner å få dårlig tid. Men samtidig kom denne drømmen, så da tolker jeg det dithen at underbevisstheten min forteller meg at jeg skal til by nr 1, slik jeg alltid har følt. Og at jeg defor må ha is i magen, så jeg finner riktig bolig? Anonym poster: 6163cbdf43bf14ba1794430d3a9a7fea
Gjest bråkar Skrevet 10. februar 2013 #12 Skrevet 10. februar 2013 Det der er åpenbart tøv og det er ingen innenfor forskningsfeltet som tror på det du sier heller. Drømmer kan fortelle en mye om hva en selv står i for tiden. Sanndrømthet er noe annet, det er det ikke noe evidens for. Men påstanden din generelt er feil. Drømmer betyr ingenting det er bare drømmer. Om du skulle drømme noe som som faktisk skjedde så er det bare tilfeldig og ikke noe annet.
Gjest bråkar Skrevet 10. februar 2013 #13 Skrevet 10. februar 2013 Du ber om innspill angående en drøm, men virker skeptisk til kommentarer som ikke går i retning av det du selv tror. Det flotte med å publisere bøker, dikt, plater og drømmer er at etter at du har sluppet de fri har du ikke lenger kontroll på forståelsen av de :-) Jeg har "unfinshied business" overalt, det er ikke det det dreier seg om Poenget mitt med tråden er at jeg har blitt dratt mellom steder i forhold til hvor jeg skal flytte. Dvs jeg har vel hele tiden "visst" at jeg skal til by nr 1, men pga spesielle behov i forhold til bolig har ting tatt tid, og jeg har begynt å inngå kompromiss. Fant drømmeboligen, på helt feil sted. Tenkte at det fikk bare være, for jeg begynner å få dårlig tid. Men samtidig kom denne drømmen, så da tolker jeg det dithen at underbevisstheten min forteller meg at jeg skal til by nr 1, slik jeg alltid har følt. Og at jeg defor må ha is i magen, så jeg finner riktig bolig? Anonym poster: 6163cbdf43bf14ba1794430d3a9a7fea 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #14 Skrevet 11. februar 2013 Du ber om innspill angående en drøm, men virker skeptisk til kommentarer som ikke går i retning av det du selv tror. Det flotte med å publisere bøker, dikt, plater og drømmer er at etter at du har sluppet de fri har du ikke lenger kontroll på forståelsen av de :-) Nei, jeg føler bare at dere ikke helt forstår hva jeg egentlig lurer på Drømmen må sees i sammenheng med intuisjonen og hvilken retningen jeg skal ta. Anonym poster: 6163cbdf43bf14ba1794430d3a9a7fea
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #15 Skrevet 11. februar 2013 Jeg skal prøve å omformulere spørmålet mitt: Jeg står ved et veiskille i livet, og skal flytte. Denne flyttingen er permanent, jeg skal slå rot. Jeg har sterk intuisjon og har i et par år følt at jeg skal tilbake der jeg har hatt store deler av oppveksten. Årsaken til at jeg skal tilbake dit er ikke så viktig, det som er viktig er dragningen mot det stedet. Fordi jeg har spesielle behov i forhold til bolig, er denne prosessen lang og frustrerende. Jeg har lett i snart 1 år. Nå har det dukket opp en bolig som er egnet for meg, men som befinner seg på et sted jeg ikke egentlig har lyst til å bo. Jeg kjenner godt stedet siden jeg har bodd her også i deler av oppveksten, men stedet kan ikke tilby meg noe. Flytter jeg dit, får jeg "drømmeboligen", men ikke i den byen jeg ønsker å bo, og relativt langt unna (1 time). Jeg blir frustrert, og drømmer med en gang jeg finner "drømmeboligen", at jeg står i byen jeg er vokst opp, og navnet mitt blir sagt høyt. Jeg vet at dette indikerer at man er i kontakt med sin spiritualitet og at underbevisstheten prøver å nå igjennom med beskjed. Det jeg da lurer på er om det er underbevisstheten min som forteller meg at jeg skal "hjem", at drømmen bekreftet intuisjonen jeg har hatt i 2 år, at jeg må fortsette arbeidet med å komme tilbake dit. Jeg er vanvittig sliten av å lete etter bolig, og jeg er vel i en situasjon hvor det er lett å gi opp og inngå store kompromiss. Så spørsmålet er om jeg skal lytte til drømmen og intusjonen, eller "gi opp", inngå kompromiss, og kjøpe denne andre boligen til tross for at den ikke ligger der jeg føler jeg skal. Anonym poster: 6163cbdf43bf14ba1794430d3a9a7fea
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #16 Skrevet 13. februar 2013 Noen innspill? Anonym poster: 6163cbdf43bf14ba1794430d3a9a7fea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå