AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Vi er samboere og ved farsdagen som var ville han gjerne feire den: han fikk blomster, kort, hjemmelaget ekstra god mat og dessert. Vi var da og er gravide med vårt første barn. Men...i dag er det morsdag. Og han ser sport på TV og jeg har gått ut fordi jeg ikke klarer sport å TV og den støyen som følger med sport på TV. Er det merkelig at han ville feire farsdag, men tydeligvis ikke morsdag? Anonym poster: a9bfea209a045d38f752f8d83eeb3340
Roo Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Har du sagt at du ønsker å feire morsdag? Vet han i det hele tatt at det er morsdag idag? 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Har du gjort inntrykk av at du ønsker å feire dagen og at det betyr noe for deg? Enkelte menn er veldig treg på området og tenker ikke over det. Anonym poster: 980fd066c5b25d0ec40022f0321b5bcb 3
Vimsevamse Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Har du fortalt til han at du også gjerne vil feire morsdag? 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Hei, nei jeg har ikke nevnt det for ham. Jeg tenkte bare at siden han selv initierte og pushet på for at han ønsket farsdagsmarkering, så ville han automatisk si gratulerer med morsdagen i dag. Han får det jo med seg gjennom TV og alle reklamepausene. Det var der vi hørte om farsdag. Alminnelig gangsyn fra en oppegående og intelligent mann, tenkte jeg. Men dere mener man må si ALT? Anonym poster: a9bfea209a045d38f752f8d83eeb3340 22
Murder Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 Siden han var så oppsatt på å feire farsdag er dette tydeligvis en type markering han er opptatt av. Derfor er han egoistisk som ikke tar ansvar for å finne ut når det er morsdag og hvordan han skal markere den. Han er jo den som har stadfestet at dette skal feires. Det må da være mulig å ta initiativ til NOE selv uten å få stavet frem nøyaktig hva man skal gjøre i enhver situasjon. 23
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Jeg mener han kunne ihvertfall ha spurt om det siden farsdag var viktig for ham. Men er du sikker på at han vet det er Morsdag? Anonym poster: 84f09c5c2ec51bd3d80e25d52238146f
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Øøøøh, dere er ikke foreldre enda... 9
Alice123 Skrevet 10. februar 2013 #9 Skrevet 10. februar 2013 Er det mulig å ikke vite at det er morsdag? Jeg ser det jo OVERALT i butikker og på radio og på TV og på nettet og i reklamer etcetcetc. 4
nickless Skrevet 10. februar 2013 #10 Skrevet 10. februar 2013 Du er jo mamma for barnet i magen , noen menn er litt trege og tar ikke ett hint , si du vil feire morsdag , de fleste menn må ha ting i klartekst;-) Gratulerer med dagen!!! 1
ludopluto Skrevet 10. februar 2013 #11 Skrevet 10. februar 2013 Noen menn må ha det i klartekst,si det rett ut ellers skjer det ikke noe 1
Roo Skrevet 10. februar 2013 #12 Skrevet 10. februar 2013 Jeg synes også du burde ha sagt ifra om at du ønsket å feire morsdag- akkurat som at han sa ifra om at han ønsket å feire farsdag. Menn er ikke tankelesere, dessverre Du skriver også at du er ute idag pga sport på TV, kanskje han tolker det slik at du ikke bryr deg nevneverdig om å feire morsdag? Uansett, jeg håper det ordner seg. Dagen er enda ung, og det er fortsatt mulig å trå til med en hyggelig middag feks.
Murder Skrevet 10. februar 2013 #13 Skrevet 10. februar 2013 Men de har jo feiret farsdag, man skulle jo kunne forvente at han da skjønner at det er meningen at dette gjengjeldes på morsdagen. Han kan jo ikke ha unngått å legge merke til at det er morsdag, hvor hjelpeløse er disse mennene egentlig? Høres jaggu lidenskapelig ut, aldri skal man kunne gjøre dama glad på eget initiativ. 14
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #14 Skrevet 10. februar 2013 Babyen lå i magen på farsdag også, men han sa han selvsagt ønsket farsdag. Noen her sier menn må ha alt inn i klartekst. Dere mener man ikke kan forvente alminnelig gangsyn? Litt logikk? Litt sånn "siden du ønsker jeg skal være grei mot deg, så tenker jeg det er naturlig at du synes det er rimelig at jeg ønsker det samme"? Anonym poster: a9bfea209a045d38f752f8d83eeb3340 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #15 Skrevet 10. februar 2013 Jeg synes også du burde ha sagt ifra om at du ønsket å feire morsdag- akkurat som at han sa ifra om at han ønsket å feire farsdag. Menn er ikke tankelesere, dessverre Du skriver også at du er ute idag pga sport på TV, kanskje han tolker det slik at du ikke bryr deg nevneverdig om å feire morsdag? Uansett, jeg håper det ordner seg. Dagen er enda ung, og det er fortsatt mulig å trå til med en hyggelig middag feks. Ja, den middag foreslo jeg. Han lager gjerne pølser for tiden, jeg lager fisk og pureer. Anonym poster: a9bfea209a045d38f752f8d83eeb3340
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #17 Skrevet 10. februar 2013 Noen menn må ha det i klartekst,si det rett ut ellers skjer det ikke noe Bør man også si til menn at de må huske på ens fødselsdag? Er det ingen grenser for hva man skal måtte si? Anonym poster: a9bfea209a045d38f752f8d83eeb3340 12
Alice123 Skrevet 10. februar 2013 #18 Skrevet 10. februar 2013 Jeg blir litt sånn overasket over hvor lite det er forventet at menn skal greie å tenke på egenhånd. 21
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #19 Skrevet 10. februar 2013 Bør man også si til menn at de må huske på ens fødselsdag? Er det ingen grenser for hva man skal måtte si? Anonym poster: a9bfea209a045d38f752f8d83eeb3340 Utrolig nok kommer desse type (idiotiske) utsagn fra menn som påstår kvinner er vanskelige, kravstore og langt fra så oppegående som dem selv. Det aner meg også at de samme mennene ofte faller i "bitterpikk"-kategorien her inne. En bestemmer selv hvor lista skal ligge. Selv hadde det ikke falt meg inn å bli sammen med en mann som ikke var i stand til å plukke opp at det er en spesiell dag, om han er i tvil stille et enkelt spørsmål om dagen ønskes markert, og i så tilfelle markere. Det er nemlig et minimumskrav for det jeg vil kalle "normalt oppegående" og å bli sammen med en fyr som ligger under denne grensa vil jo nærmest være en slags utøvelse av selvtukt og medlidenhet..? Til TS: har du sagt det til han? Hva med å bare si at du ønsket at morsdag skulle markeres i likhet med farsdag, og derfor er skuffet nå? Det enkle er ofte det beste! Anonym poster: 77bb548832ca63cdd94caf86b9790aed 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #20 Skrevet 10. februar 2013 Utrolig nok kommer desse type (idiotiske) utsagn fra menn som påstår kvinner er vanskelige, kravstore og langt fra så oppegående som dem selv. Det aner meg også at de samme mennene ofte faller i "bitterpikk"-kategorien her inne. En bestemmer selv hvor lista skal ligge. Selv hadde det ikke falt meg inn å bli sammen med en mann som ikke var i stand til å plukke opp at det er en spesiell dag, om han er i tvil stille et enkelt spørsmål om dagen ønskes markert, og i så tilfelle markere. Det er nemlig et minimumskrav for det jeg vil kalle "normalt oppegående" og å bli sammen med en fyr som ligger under denne grensa vil jo nærmest være en slags utøvelse av selvtukt og medlidenhet..? Til TS: har du sagt det til han? Hva med å bare si at du ønsket at morsdag skulle markeres i likhet med farsdag, og derfor er skuffet nå? Det enkle er ofte det beste! Anonym poster: 77bb548832ca63cdd94caf86b9790aed Jeg sa ikke til ham på forhånd at jeg synes det hadde vært hyggelig om han husket dagen (han ser nok TV til at han får det med seg). Som jeg sa tidligere i innlegg her, anså jeg det som rimelig naturlig, i og med at ønsket å markere farsdagen. Da kjøpte jeg blomster og ordnet med ekstra hygge den dagen og kvelden. Han var fornøyd med dagen. Da jeg kom hjem forsto han jeg kanskje var litt skuffet over ham. Han ropte "gratulerer med morsdagen" og sa han skulle kjøpe en gave i morgen. Jeg sa at det jo ikke blir det samme. Vet ikke om han oppfattet det. Han nevnte også at bursdager og slike dager ikke betyr mye for ham. Nå ser han sport og jeg hviler. Jeg er høygravid. Men på kafé var det en som spontant sa til meg pga magen "Gratulerer med morsdagen". Anonym poster: a9bfea209a045d38f752f8d83eeb3340 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå