Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå
Skrevet

Jeg har en kjæreste som det en gang i blant rett og slett klikker for.

Han kan bli så sint at han kaster ting overalt, knuser veldig dyre gjenstander (både hans og mine) osv. Han har aldri slått meg, men han har helt en flaske brus over meg ol.

Raseriutbruddene kommer ofte helt uforberedt, og om han har drukket eller ikke, spiller liten rolle.

Jeg ønsker ikke trøstende ord og råd om å forlate ham med dette innlegget. Jeg ønsker rett og slett råd om hva han/vi kan gjøre for å løse problemet.

Er det noen som har opplevd det samme og gjort noe for å løse det?

Er det noen som kjenner til spesialister i "Anger Management" eller et senter vi kan oppsøke?

Jeg har lest om støttegrupper for menn som slår og vet det hjelper, derfor har jeg tro på at terapi på en eller annen måte kan hjelpe min kjære også.

Vi skal gifte oss til sommeren, men jeg tør ikke gå inn i et ekteskap med han som han er nå. Håper dere kan gi meg råd å vink til hvor/hvem jeg kan kontakte for å få litt profesjonell hjelp. Jeg tror det er det eneste som kan hjelpe.. Hva tror dere?

Takk..

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Han kan ta det opp med fastlegen.

Sinne kan skyldes psykiske og fysikske tilstander.

Skrevet

Hei. Kjenner til situasjonen din.

Ofte er mangel på ord grunnen til at man tyr til raseriutbrudd.

Vi har søkt familieterapi, som foreløpig har hjulpet en del. Det hjelper å lære seg å snakke om ting...

Det er et gratis tilbud, og hvis du søker på familievernkontor på nettet finner du det som er tilknyttet stedet der du bor.

Lykke til :wink:

Gjest Anonym nå
Skrevet

Takk for tipset *meg*..

Han er en veldig "stolt" person og tror desverre han ville hatt litt problemer med å ta det opp med legen sin..

Gjest Poirot
Skrevet

Men om han ikke ønsker å gjøre noe med det selv, er det vanskelig for andre å endre hans oppførsel....

Skrevet

Jeg brukte litt kvinnelist for å få ham med:

Sa jeg trengte en utenforstående til å hjelpe meg å forstå ham, slik at han i utgangspunktet følte at det ikke ene og alene følte at alt sto på ham.

Det fine er at etter et par ganger så har han insett at mye er nettopp det :wink:

Gjest Anonym nå
Skrevet

Han ønsker å gjøre noe med det, men han vil nok foretrekke å snakke med en spesialist/terapeut/psykolog fremfor fastlegen sin.

Hans synes rett og slett det er flaut. Dette er en lege han har gått til i alle år.

Gjest Poirot
Skrevet
Han ønsker å gjøre noe med det, men han vil nok foretrekke å snakke med en spesialist/terapeut/psykolog fremfor fastlegen sin.  

Hans synes rett og slett det er flaut. Dette er en lege han har gått til i alle år.

Men da er det jo bare å gå til en annen lege og få denne til å ta blodprøver ol, evt private spesialister.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, og det var jo derfor jeg skrev dette innlegget.

Kanskje det er noen (som *meg*) som har opplevd noe av det samme og kan gi råd om hvor jeg kan henvende meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...