Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Foreldre oppfatter gjerne barnet sitt som snilt og hyggelig.Tåler vi da å høre at den håpefulle er en plageånd, en mobber? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Foreldre-vil-helst-lukke-oynene-om-barna-deres-plager-andre-7114457.html Det er nok svært mange foreldre her på KG som gjør dette. Men de vil nok ikke innrømme det
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Kan tenke meg til at voksne mennesker som selv har mobberpersonlighet overser sånt ja. 3
Kittykat Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Jeg ville satt stor pris på å få vite det om barnet mitt var en mobber. Jeg har gjort det veldig klart for dem at å mobbe andre ikke er akseptabelt i mitt hjem + at skolen har veldig mye fokus på mobbing og det synes jeg er bra. Mine barn har vært utsatt for mobbing og mobbernes foreldre tok det heldigvis seriøst. Mobbingen har iallefall tatt slutt. Men det er jo de foreldrene som overser dette og jeg må innrømme at jeg tenker jo mitt når de ikke kan godta det og i tillegg forsvarer barnet sitt og dermed rettferdiggjør mobbing...Lurer på hva de foreldrene har mellom øra av og til.... 2
Elizia Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Får vondt når jeg hører om at foreldre til mobbere fornekter det og ikke gjør noe ift barnet sitt. Det er ikke bare skolen som skal løse mobbeproblemer. Foreldrene til mobberne har et enda større ansvar for å snakke med barnet sitt og rette opp i det det gjør! Hadde jeg hørt at mitt barn hadde mobbet andre, hadde jeg sporenstreks tatt med barnet mitt hjem til det andre barnets hjem for å snakke med foreldrene og barna sammen.
ViljaH Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Jeg tror mange barn med slike atferdsproblemer, har forelsre med atferdsproblemer. Så da har man et problem.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Vi har en slik situasjon i klassen til datteren min. En jente som har full kontroll, spiller jentene opp mot hverandre og styrer hele klassen. Foreldrene bare bagataliserer det hele - de er vanligvis smarte og sympatiske personer, men i denne saken har de helt mistet gangsynet. De gjør narr av læreren og mener alle andre er idioter og at barna må tåle såpass. Ja, jeg tror på denne artikkelen, hvis noen har tips tar jeg disse imot med takk! Anonym poster: 29018b1964567e3c0c4f83ed0c4d5b36
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 En ting jeg tenker på er at unger tar etter foreldre og familie. Dersom foreldrene og familien ellers har en kultur der det er vanligå snakke stygt om andre (samme om det er læreren, naboen, politikere eller Tone Damli Aaberge) så læres ungene opp til at dette er normalt og akseptabelt. Samtidig vet jeg at mange mobbere kommer fra gode hjem med ansvarlige foreldre, så det er absolutt ingen automatikk - men det skader uansett ikke å ta en liten gjennomgang på hvordan man selv omtaler mennesker man ikke nødvendigvis er så begeistret for. Til sist tror jeg mobbeatferd er noe som kan ligge latent i nær sagt alle, og at de fleste kan bli mobbere om forholdene ligger til rette. Mange unger har en sterk trang til selvhevdelse, og mobbing er dessverre en enkel vei å klatre oppover på dersom omgivelsene ikke setter en stopper. Jeg tror mange mobbere rett og slett blir høye på den makten de får ved å være slemme. Mobbere kan ofte komme fra gode hjem, og de vet å oppføre seg eksemplarisk når det er voksne til stede. Barn kan være utspekulerte slik, og for foreldrene kan det være tungt å svelge (og SE) at gullungen faktisk er en mobber. Mange foreldre vil se på dette som en falitterklæring over egen familie og oppdragerevner - og desto enklere er det å avfeie anklagen og fortsette som før... Anonym poster: bf0f19059a7cd72a4fa5e50ef36e9984 1
Gjest annemor30 Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er veldig klar over at mine barn ikke alltid er mors beste barn og jeg er veldig takknemlig når noen tør å fortelle meg det slik at jeg kan forklare barna hvordan man oppfører seg og hva man ikke sier til andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå