AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Hei. Jeg har et stort ønske om å bli politi. For tiden sliter jeg noe psykisk og har en spiseforstyrrelse (men er i behandling og tror jeg vil få god hjelp) Jeg vet at dette kan være diskvalifiserende, men jeg håper og tror at jeg skal kunne bli frisk innen noen år. I mellomtiden så ønsker jeg å studere noe som kan være relevant ifbm en eventuell fremtidig politi utdanning. Derfor lurer jeg på om det finnes noen studier som man kan dra nytte av å ha med seg inn i dette yrket? (Jeg har en backup plan dersom jeg ikke kommer inn på politihøgskolen, og det er enten sykepleie eller advokat... Er klar over at det er stort sprang mellom disse utdanningene, men det er nå det jeg i en alder av 20år er kommet frem til vil kunne passe meg. Selvfølgelig vil dette kunne endre seg i årene fremover...) Tips om studieretning mottas med takk Anonym poster: 778d2bc1e60b008859f2671531aea5db
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Årsstudiet i psykologi (å kunne litt om menneskets hjerne og adferd er relevant å ha med seg inn i alle slags yrker). Et årsstudie i engelsk (engelsk er alltid bra å ha i bagasjen, da det er det offisielle språket). Du kan jo også ta et årsstudie i samfunnsfag/statsvitenskap (alltid fint å kunne mer om samfunnet/politikk osv). Det finnes jo også en bachelor som tilbyr økonomi og juss, og du kunne tatt første året av dette, for å kunne litt juss. Det blir egentlig litt opp til deg selv Anonym poster: b33f8ff6f1778921a8bddebd9393ecb6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Vil anbefale norsk. Ord delings feil tar seg dårlig ut på en politiattest for eksempel. Anonym poster: 40c075af0fbb046c0f4c8cd219f1283f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå