Gå til innhold

Stemmer puls klokken ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå akkurat kommet hjem fra spinning 55 min

Syklet med pulskolkke og hadde etter endt time i følge pulskolkken forbrent 729 kalorier , men kan dette stemme ???

Jeg har stilt inn klokken med alder,kjønn vekt , høyde og makspuls så hva jeg har stilig inn selv stemmer!

Videoannonse
Annonse
Gjest Solsmil
Skrevet

Det hørtes mye ut, men om du er veldig tung så kan det nok stemme

Skrevet

Jeg er ganske tykk for jeg veier 80kg og er 174 høy...

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Etter en time på tredemølla har jeg i følge pulsklokka forbrent et sted mellom 600-800 kcal. Syns det er mye, men den er jo stilt inn etter mine mål så det må jo stemme ganske bra? Veier 80 kg, og er 165 cm.

Anonym poster: aa35433794968f5addc234e456d003c9

Skrevet

Nei, det er totalt umulig at det skal stemme. Jeg gidder ikke repetere regnestykker om arbeid, effekt og forbrenning [søk opp noen av mine gamle innlegg hvis du er interessert], men dette tallet er hinsides høyt. For en særdeles sprek mannlig mosjonist, på grensen til elitenivå, kunne dette tallet vært nesten riktig hvis det var jogging det var snakk om. Jogging forbrenner mye mer per tid enn sykling/spinning. Selv verdens beste mannlige syklister skulle slite med å forbrenne så mye på en time.

Jeg vil nok en gang spørre: Hva skal folk med disse forbrenningstallene? Du forbrenner jo hele døgnet, så selv om pulsklokka var noenlunde riktig, måtte du gått med den hele døgnet for å ha en brukbar pekepinn på hva du forbrenner. Det som helt sikkert stemmer er tallet på baderomsvekta. Om det står stille over tid/går nedover, så forbrenner du like mye som/mer enn du spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...