Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig gått inn i et forhold med en herlig mann, alt stemmer og jeg er opp over ørene forelsket i ham!

Men her om dagen lå vi i sofaen og koste, og han strøk meg på armen, og la umiddelbart merke til arrene jeg har der, arrene etter jeg kuttet meg.

Han spurte naturligvis hva de var, og jeg fortalte den samme løgnen jeg har fortalt til så mange andre før, ikke helt vanntett, men den går.

Saken er at jeg begynte å kutte meg etter at jeg ble voldtatt som 14-åring, og det var den eneste måten jeg klarte å takle det på da jeg var så ung. Men jeg får så dårlig samvittighet ovenfor kjæresten for å ha løyet for ham, samtidig er jeg så redd at han vil se på meg som et offer, hvis dere skjønner...

Jeg var langt nede i tiden etter voldtekten, og i tillegg til å ta jomfrudommen min, tok han så mye fra meg, men jeg har vokst, gått til psykolog og blitt en mye sterkere person, hva om kjæresten min ikke klarer å se den siden av meg?

Noen av dere som har vært i samme situasjon?

Anonym poster: 83ffbe7fb89a8156cb65b18a0b9154ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du er redd for at han skal se på deg som et offer. Det er ikke en grei følelse det der, å bli plassert i en offerrolle man ikke kjenner seg igjen i. Hva med å snakke om akkurat det også, at du har vært gjennom en prosess som har gjort deg til alt annet enn et offer (eller hva du nå enn sier og hvordan det er for deg) samtidig som du evt. forteller han hele historien? Han skjønner nok, men det avhenger selvsagt av at du forklarer.

Min erfaring er at dette er noe det går an å forklare, og at de fleste er forståelsesfulle. Voldtekten har tatt så mye fra meg, og det er godt å kunne si at det vonde, det vanskelige, det er en del av fortiden.

Lykke til! :)

Anonym poster: cce729fca845fb51588cd5eaf53a344b

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror han vil se at du er en sterk person, at du har vokst fra smertene og at det ikke preger deg i samme grad, dersom du faktisk tar mot til deg og forteller han om det. Ved å skjule det for han, har det fortsatt litt kontroll over deg. Ved at du går rundt og bekymrer deg for at du lyver til han, og at han kanskje vet, osv osv. Da er det bedre at du tar kontrollen over dette, og forteller han! Dette er noe som har hendt deg, og det har preget deg, men med å snakke om det og være åpen om det, viser du jo at du også har vokst på det.

Og om det viser seg at han ikke forstår, umiddelbart, kan dine handlinger vise han at du er sterkere. :) Jeg tror på deg, at du er mye sterkere, ved bare å lese innlegget ditt her.

Gratulerer med ny kjæreste forresten! Masse lykke til.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan godt fortelle han om dette. Såpass oppegående må man anta at vedkommemde er, at han takler å få høre om ditt liv når du nå gjøre rede for det på en mer uttømmende måte. Du må bare sørge for å fortelle det på en mest mulig riktig måte, slik at det ikke oppstår uønskede misforståelser. Dvs å legge det frem på en sådan måte at du viser at du har utviklet deg i en ønsket og sterk retning. Da unngår du at han setter deg i offerrollen, om det er dette du helst vil unngå.

Det er jo ikke annet enn positivt at man klarer å stable seg selv opp på bena igjen etter å ha vært i en svært dyp bølgedal. Pågangsmot og viljestyrke er attraktivt. :)

Endret av Pene sko...
  • Liker 3
Skrevet

Det er jo en fin "test" overfor kjæresten din, se reaksjonen hans.

Jeg ville gjerne visst det om kjæresten hadde vært utsatt for noe sånt...

Skrevet

Takk for råd, alle sammen! :)

Ja, det blir jo på en måte en test, og jeg tror nok han kommer til å takle det bra. Det er bare disse tankene jeg selv sitter med, at han kanskje ikke vil/klarer å ha sex med meg etterpå, etc.

Anonym poster: 83ffbe7fb89a8156cb65b18a0b9154ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...