Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Det er en gutt, som jeg liker veldig, veldig godt. Vi hadde interesse for hverandre, og kom hverandre veldig nærme, og alt så ut til at vi skulle innlede ett forhold etterhvert.

En gang fortalte jeg at jeg var litt engstelig, fordi jeg dro så mange likhetstrekk mellom han og eksen (på tilfeldige småting, noe jeg sikkert ville kommet til å tenke på uansett hvilken som helst person jeg ville vært i ferd med å innlede ett forhold til), og eksen min var ikke en god person mot meg, fortalte jeg. Og han tok det så utrolig fint! Så forbausende fint! Og det eneste jeg kunne tenke på var at dette virkelig må være den flotteste personen jeg har møtt i hele verden, og jeg ble sikker på at det var han jeg ville ha.

Det jeg ikke fortalte var jo at eksen min var en manipulerende type, som slo meg, og psykisk slo meg ned i gjørma hele tida.

Men han har nok tenkt på dette, fordi han slutta helt å ta kontakt med meg, og fortalte meg litt senere bare det at han ikke var klar til å innlede ett forhold.

Det at han ikke er klar for det, kan jeg overhodet ikke krangle på, så det gjorde jeg ikke.

Jeg ville fortsatt være venner, og inviterte meg ut på en øl senere. Jeg hadde så innmari lyst til å fortelle han litt mer utdypende om eksen min, da jeg tror dette er det som ødela alt. Jeg fikk nesten ikke til å si et eneste ord, ble helt gelé i hele meg, og bare stamma ut noe uforståelig vrøvvel under hele møtet, jeg blir nesten helt stum.

Om han virkelig har bestemt seg, så er det vel ikke mye å gjøre. Det er jo ei lita stund sida nå, og jeg har ikke hatt kontakt med han siden da. Vi treffes ikke ofte, men av og til blir det, ettersom vi jobber innenfor samme felt. Er det noen som har noen tips og råd til neste gang jeg kanskje er så heldig å se han? Hva kan jeg gjøre for å få han interessert igjen? Det her er jo den flotteste personen jeg har møtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det er en gutt, som jeg liker veldig, veldig godt. Vi hadde interesse for hverandre, og kom hverandre veldig nærme, og alt så ut til at vi skulle innlede ett forhold etterhvert.

En gang fortalte jeg at jeg var litt engstelig, fordi jeg dro så mange likhetstrekk mellom han og eksen (på tilfeldige småting, noe jeg sikkert ville kommet til å tenke på uansett hvilken som helst person jeg ville vært i ferd med å innlede ett forhold til), og eksen min var ikke en god person mot meg, fortalte jeg. Og han tok det så utrolig fint! Så forbausende fint! Og det eneste jeg kunne tenke på var at dette virkelig må være den flotteste personen jeg har møtt i hele verden, og jeg ble sikker på at det var han jeg ville ha.

Det jeg ikke fortalte var jo at eksen min var en manipulerende type, som slo meg, og psykisk slo meg ned i gjørma hele tida.

Men han har nok tenkt på dette, fordi han slutta helt å ta kontakt med meg, og fortalte meg litt senere bare det at han ikke var klar til å innlede ett forhold.

Det at han ikke er klar for det, kan jeg overhodet ikke krangle på, så det gjorde jeg ikke.

Jeg ville fortsatt være venner, og inviterte meg ut på en øl senere. Jeg hadde så innmari lyst til å fortelle han litt mer utdypende om eksen min, da jeg tror dette er det som ødela alt. Jeg fikk nesten ikke til å si et eneste ord, ble helt gelé i hele meg, og bare stamma ut noe uforståelig vrøvvel under hele møtet, jeg blir nesten helt stum.

Om han virkelig har bestemt seg, så er det vel ikke mye å gjøre. Det er jo ei lita stund sida nå, og jeg har ikke hatt kontakt med han siden da. Vi treffes ikke ofte, men av og til blir det, ettersom vi jobber innenfor samme felt. Er det noen som har noen tips og råd til neste gang jeg kanskje er så heldig å se han? Hva kan jeg gjøre for å få han interessert igjen? Det her er jo den flotteste personen jeg har møtt.

Ikke snakk om eksen din neste gang...

Skrevet

Du burde jo absolutt ikke sagt at han minnet om eksen som behandlet deg dårlig. Eksen bør ikke være et samtaletema i det hele tatt i bli-kjent-fasen. Tror ikke du skal tenke noe særlig mer på han typen her. Bare vær normal og høflig. Når det er gått en tid og du føler det ikke er så rart mellom dere, kan du jo unnskylde at du kommenterte at han lignet eksen den gangen, og si at du ikke så helt klart på den tiden og generelt var skeptisk til menn på grunn av tidligere opplevelser. Men at du nå ser ting klarere og har kommet deg videre.

Skrevet

Du burde jo absolutt ikke sagt at han minnet om eksen som behandlet deg dårlig. Eksen bør ikke være et samtaletema i det hele tatt i bli-kjent-fasen. Tror ikke du skal tenke noe særlig mer på han typen her. Bare vær normal og høflig. Når det er gått en tid og du føler det ikke er så rart mellom dere, kan du jo unnskylde at du kommenterte at han lignet eksen den gangen, og si at du ikke så helt klart på den tiden og generelt var skeptisk til menn på grunn av tidligere opplevelser. Men at du nå ser ting klarere og har kommet deg videre.

Ja, det kom vel veldig brått på, men jeg ville ikke ljuge da han spurte om jeg var engstelig.

Skulle ønske jeg kunne ta det tilbake, fikse det.

Skrevet

Det er nok helt normalt at han og eksen har noen likhetstrekk her og der siden man ofte faller for litt samme type, uten at det betyr at denne nye er manipulerende osv.

Siden dette er helt nytt bør du være forsiktig med å prate for mye om eksen, eller sammenligne han høyt med han nye, snakk heller med en venninne om disse tingene, så får du utløp!

Bygg sakte opp relasjonen med han nye, og slutt å snakk om eksen med han! Det kan dere heller snakke om når forholdet deres er mer etablert og dere er tryggere på hverandre.

• Liker 1
Skrevet

pølse

Anonym poster: 78fda1771995fb6fbc6f07c96996f41e

• Liker 1
Skrevet

Det eneste rådet du trenger er å virkelig komme over eksen din før du så mye så prøver å bli kjent med noen ny mann.

• Liker 1
Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

pølse

Anonym poster: 78fda1771995fb6fbc6f07c96996f41e

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Skrevet

Det eneste rådet du trenger er å virkelig komme over eksen din før du så mye så prøver å bli kjent med noen ny mann.

Jeg er over han, helt totalt, jeg kunne aldri tenkt meg noe slikt igjen. Men hvordan kan man bare legge mishandling bak seg? Det er jo derfor jeg blir litt engstelig, fordi jeg ikke vil ha noe slik. Fyren er jo ingenting for meg, men mishandlinga satt litt spor.

Skrevet

Jeg er over han, helt totalt, jeg kunne aldri tenkt meg noe slikt igjen. Men hvordan kan man bare legge mishandling bak seg? Det er jo derfor jeg blir litt engstelig, fordi jeg ikke vil ha noe slik. Fyren er jo ingenting for meg, men mishandlinga satt litt spor.

du er over han når du slutter og legge frem historien om han, du har lyst til å prate om det, det hjelper ingenting overfor nye personer. Han vil føle at han blir testet og da er det så forbanna slitsomt å være sammen med deg.

Skrevet

du er over han når du slutter og legge frem historien om han, du har lyst til å prate om det, det hjelper ingenting overfor nye personer. Han vil føle at han blir testet og da er det så forbanna slitsomt å være sammen med deg.

Dette er jeg enig i. Det tok meg nesten ti år før all bitterheten over min voldelige eks var helt ute av systemet. Jeg så ikke selv før jeg fikk høre det fra venner og familie at jeg til stadighet fortalte folk om denne eksen og hva han gjorde mot meg. Å være "over" noen er mer enn å tenke på dem i et romantisk lys.

Lykke til videre :)

Anonym poster: e4446ab9a879a440cb376e233e6eb6b9

Skrevet

Takk. Men nå er det vel egentlig slik at dette er noe jeg prater minst mulig om, jeg ser det som litt tabu, og har ikke greid å prate om det til venninner heller. Men da han spurte om jeg var engstelig, ville jeg ikke ljuge, var kortfatta, og fortalte heller ikke denne nye gutten mer enn "Han (eksen) var så stygg mot meg, ordentlig stygg, og syns derfor det er litt skummelt når man begynner å bli glad i noen", og så var det helt ute av verden, trodde jeg...

Inne på forumet her er det jo greit, her er man jo helt anonym, og man har ikke personlige relasjoner, bare et sted å søke råd.

Skrevet

Neste gang noen spør kan du si at du er litt forsiktig av deg og redd for å bli såret.

Å si at han minnet deg om eksen din , som i tillegg ikke var snill er da ikke et komplemang.

Anonym poster: f8e2a60fc64b4b839496b8685d69688f

Skrevet

Neste gang noen spør kan du si at du er litt forsiktig av deg og redd for å bli såret.

Å si at han minnet deg om eksen din , som i tillegg ikke var snill er da ikke et komplemang.

Anonym poster: f8e2a60fc64b4b839496b8685d69688f

Jeg er fullt klar over det, og forstår reaksjonen hans utrolig godt. Hadde det vært meg som hadde fått en slik beskjed, så hadde jeg jo frika helt ut. Men det kom helt feil ut, og alt for brått på, men han tok det så utrolig fantastisk fint, der og da, men hadde visst tenkt på det.

Men som jeg sa i min første post, det jeg trenger råd til, er å få han interessert igjen, jeg bare dreit meg så innmari ut. Noen råd?

Som sagt er han den flotteste personen jeg har møtt, og jeg ønsker virkelig å satse på han.

Skrevet

ts

Ja, så har jeg vel driti meg hardt ut, og det er jeg klar over, trur det er ganske menneskelig å gjøre det i blant. Dumt ingen har noen råd i en slik situasjon...

Skrevet

Jeg tror det er helt naturlig å trekke seg bort i en sånn situasjon. For det første fremstår du som ganske skadeskutt, og da tenker kanskje han at det er HAN som kommer til å bli såret. Du er jo engstelig og vil kanskje ha vanskelig for å stole på han og dermed også ha vanskelig for å kunne etablere et godt forhold til han.

I tillegg sier du rett ut at han minner deg om en voldelig eks, og det blir bare utrolig rart. Hadde jeg fått en sånn kommentar så hadde jeg blitt skikkelig såret/fornærmet/satt ut. Og det er klart jeg ville droppet relasjonen som noe annet enn (evt.) venner.

Pluss at man fremstår som litt sosialt tilbakestående når man slenger ut med sånt. Så da er det jo tre minus i samme slengen.

• Liker 1
Skrevet

Gi blanke i eksen og det som har foregått i fortiden, du blir bare slitsom å ha med å gjøre når du holder på sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...