AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #1 Skrevet 9. februar 2013 Hei hei. Jeg har et lite spørsmål. Den siste tiden har jeg hatt litt vondt bak i ryggen/rompa. Det er ved halebenet og til høyre utover i rompa. Det kjennes liksom som om det er noe som er litt ute av ledd eller no. Det er vondt når jeg går, sånn at jeg halter litt når jeg går. Kan dette være bekkenløsning?? Hvor tidlig kan man få bekkenløsning? Anonym poster: d097ac30e6e4a55b1648053cc667c7f1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #2 Skrevet 9. februar 2013 Min bekkenløsning kjentes best framme og mellom beina. Men jeg hadde også bekkenlåsning og den kjentes bak(korsrygg/halebein) Anonym poster: 0fd6a3a815899dd3157c180e0230d053
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 bekkenløsning er et helvete! et mareritt. Det startet som du beskriver hos meg. Flyttet seg deretter som strålinger nedover innsiden på begge lårene, store smerter!! og konstant verk/smerte i hele bekkenet, altså fra korsryggen og rundt, hele benet som "beskytter" livmoren liksom på forsiden. For meg er ALT vondt. Sitte, ligge, gå, snu meg i sengen/på sofaen. Stå på ene foten, stå på andre foten osv. Du bør ta DET MED RO, ikke press deg selv, selv om du tror du har en "god dag". Ta det helt med ro og vær super egoistisk. Jeg fikk dette allerede når jeg var 10-12 uker på vei, det kan komme helt fra uke 4 eller noe sånt. Skyldes hormoner og ikke nødvendigvis at fosteret / livmoren vokser. Lykke til=)Klem fra meg Anonym poster: 32669203c03fd6e25a6667d642da9ebd
Gjest Kaninpus Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Jeg trodde det jeg hadde var bekkenløsning, men det var bekkenLÅSNING. Det var jævli vondt, men lett å kurere hos fysio og akupunktur. Fikk noen enkle øvelser som hjalp veldig. Hos meg satt smertene i skambeinet og i hofteleddsbøyeren (helt stiv!) samt halebeinet. Det som hjalp var som sagt behandlinger, trening, lette gåturer ut i fra dagsform, ispose når det var vondt, samt å jobbe mindre. Er mye ståing og gåing i jobben min med lite mulighet for å hvile. Håpløst når en har så vondt. Men det går over!
Stinelin Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Her startet det med isjias, smerter som strålte nedover rompa/låret. Fortsatte med stikking i symfysen, koblingen mellom bekkenbeina midt i skrittet, og ømhet på hver side nederst i korsryggen. Det du beskriver kan også være bekkenlåsning. Ta deg en tur til legen å få henvisning til fysioterapeut eller manuellterapeut, det lønner seg å komme i gang med behandling så tidlig som mulig. Det er sunt å bevege seg, men bare innenfor smertegrensen. Litt ømhet etter bevegelse er greit, men får du smerter har du tatt i for mye, i følge min manuellterapeut.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 Hva kan skje med bekkenlåsning hvis man ikke behandler det? Blir det verre? Jeg har brukt så mange tusen hos kiropraktor i fjor, det frister ikke å starte med det der igjen. Smertene er der, men holder ut så lenge det ikke blir verre.. Anonym poster: c3821b5662b19f09b3f67efd1edb0171
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Kan man ha problemer med å føde ved bekkenløsning/-låsning? Anonym poster: 210b65bf32d3112281460e59915cd353
Tina_O Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Jeg skjønte ikke hva det var først, men når jeg ser tilbake var de første tegnene: - "sliten " i rumpa, litt som om jeg hadde "blodstopp" etter å ha sittet for mye - støl. Ble ekstremt støl etter trening, og etter ei økt ble jeg sengeliggende. Etter hvert ble det mye smerter fra alle tre bekkenledd. Det viktigste rådet jeg har fått er å ta det med ro, og ikke provosere bekkenet. Etter at jeg har lært meg å ta det med ro, hvile før jeg trenger det (i sofaen i 120 graders stilling) osv, har jeg faktisk blitt mye bedre til legens store overraskelse:-)
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #9 Skrevet 10. februar 2013 Det er gratis å gå til feks manuell terapeut under graviditet, du får henvisning av legen. Anonym poster: 832f37326be02084dba3b40bb282eeba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå