Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2004 #1 Skrevet 19. mars 2004 Er forferdelig glad i litteratur, og fordyper meg ofte i både klassikere og samtidslitteratur..men noen ganger trenger jeg å koble helt av, og tillater meg å lese litt "trash".Mine "strandlitteratur"-favoritter er: Bridget Jones Dagbøker-uslåelige! Alt av Marian Keyes "Shopoholiker"-bøkene til Sophie Kinsella (selv om det ofte blir litt vel dumt) Det meste av Kathy Lette Noen flere tips?
Ingeborg Skrevet 19. mars 2004 #2 Skrevet 19. mars 2004 Enig, Bridget Jones. Og så liker jeg bøkene til Freya North, "Cat" og "Fen" (hun har fler, men det er de to jeg har lest). Dessuten "Størrelse Small" av Jane Green (tittelen er vel "Jemima J." på engelsk).
Dødspingvinen Skrevet 19. mars 2004 #3 Skrevet 19. mars 2004 Bridget Jones-bøkene, "31 Almanac Road" av Lisa Jewell, og ellers er jeg ikke helt sikker. Har ikke lest så mye "jentete" bøker.
Gjest Paff Skrevet 20. mars 2004 #4 Skrevet 20. mars 2004 "Shopoholiker"-bøkene til Sophie Kinsella ENIG - fantastiske!!
Gjest Embla s Skrevet 20. mars 2004 #5 Skrevet 20. mars 2004 Syns den "jeg fatter ikke hvordan hun (eller var det de?) får det til (husker ikke forfatter) var ganske morsom/underholdende. Litt B.Jones aktig..
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2004 #6 Skrevet 20. mars 2004 Bridget Jones-bøkene, "31 Almanac Road" av Lisa Jewell, og ellers er jeg ikke helt sikker. Har ikke lest så mye "jentete" bøker. 31 almanac road fikk faktisk seriøse kritikker i bl.a dagbladet når den kom ut, så jeg tror den nesten nærmer seg "ordentlig" litteratur:D Liker uansett Lisa Jewells bøker godt. Glemte noen:bøkene til Josie Lloyd og Emlyn Reese (tror det var det de het?), bl.a "sammen" og "sammen igjen"..de er herlige!
Lizzie Skrevet 20. mars 2004 #7 Skrevet 20. mars 2004 Har vært innom en periode med mye sånn litteratur jeg også i det siste. En jeg likte godt var Melissa Hill "Something You Should Know". Ellers bøkene til Freya North (selvom jeg ikke vil anbefale å lese alle etter hverandre...), Lisa Jewell og naturligvis Helen Fielding. Hennes nyeste "Olivia Joules" er den neste på leselisten min!
Gjest jemima j Skrevet 21. mars 2004 #9 Skrevet 21. mars 2004 Ny bok: Ni måneders helvete. Koster bare 79,- så hvis du ikke gidder å gå på kino, kan du la deg underholde av den hjemme, til nesten samme pris... :-)
Gjest Myumi Skrevet 21. mars 2004 #10 Skrevet 21. mars 2004 Valley of the Dolls av Jaqueline Susann er en klassiker innen denne sjangeren.
Gjest Primula Skrevet 21. mars 2004 #11 Skrevet 21. mars 2004 Syns den "jeg fatter ikke hvordan hun (eller var det de?) får det til (husker ikke forfatter) var ganske morsom/underholdende. Litt B.Jones aktig.. Boka heter "Jeg fatter ikke hvordan hun får det til, " og er skrevet av Allison Pearson. Jeg er enig i at den er litt B. Jones- aktig i skrivemåten, men hovedpersonen er en tobarnsmor og suksessrik karrierekvinne. Kan absolutt anbefales.
Brunhilde Skrevet 21. mars 2004 #12 Skrevet 21. mars 2004 Valley of the Dolls av Jaqueline Susann er en klassiker innen denne sjangeren. Absolutt! De andre bøkene hennes også - lett lest og like lett glemt. Bøkene til Jackie Collins er i samme sjangeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå