Gå til innhold

Tips til treningssenter i Sandnes/Stavanger området?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips om et bra (og ikke så altfor dyrt) treningssenter? Bør helst være i Sandnes området men kan også være innover mot stavanger.

Syns Sats og Elixia blir for dyre så lurer på hva som anbefales av andre sentre :)

Anonym poster: b13457280f476317be66b005dcf4054a

Skrevet

I Sandnes har du City Gym, har ikke trent der selv, men har hørt veldig mye positivt. Kjempebra utstyr for styrketrening, og et godt miljø. Er et stort fitness og kråps-bygger miljø der. Veldig rimelig også :) 290 i mnd. med 12 mnd. bindingstid.

Selv trener jeg på SiS Sportssenter som ligger ved universitet i Stavanger. Du kan ta x60bussen hit kjapt fra Sandnes, men den går dessverre ikke i helger og på kveldstid. Litt større senter med et mer variert tilbud, du har klatrevegg, squashbaner osv osv osv. Et stort utvalg av gruppetimer dersom du er interessert i sånt. Miljøet er litt annerledes, er selvsagt mye studenter her. De har også en sterk anti-doping holdning og har forbud mot å trene i singlet utenom i gruppetimer.. hehe. Noe som kan virke litt luddig, men man blir jo vant til det. Med mindre man er av typen som aboslutt MÅ trene i singlet. Det morsomme er at de eneste som FREMDELES sutrer over dette, er jo de stereotype bolerne. Mao. kan det virke som at forbudet faktisk virker med sin hensikt.

Styrkeavdelingen er godt utstyrt. Før var det et problem at det kun var 2 knebøystativ, nå er det 4 og jeg opplever sjeldent å måtte vente. Det kan være litt trangt til tider, men de utvider stadig. I januar februar kan det være litt stress, men resten av året går det stort sett helt fint. Jeg har ingenting vondt å si om senteret, jeg digger å trene der!

Med 12 mnd. bindingstid koster det 445,- for studenter. Full prisliste finner du her. http://sissportssenter.no/index.cfm?id=259099

Håper det var til hjelp :)

• Liker 1
Skrevet

Ville forresten anbefalt deg å ta deg en prøvetime eller to på de forskjellige sentrene før du binder deg for 12 mnd (eventuelt). På City Gym har jeg hørt at det skal være lett å få til en gratis prøvetime. På SiS tror jeg man må betale drop-in, men denne uken er det gratis dersom du kjenner noen (til og med 17 Februar) som trener der. Hvis du ikke kjenner noen kan du eventuelt sende meg en melding her så kan vi se om vi får ordnet at jeg kan slippe deg inn. Jeg bor rett i nærheten av senteret, så jeg er ganske fleksibel mtp. treningstider.

Skrevet

Dessverre var du ute etter et billig et. Ellers hadde jeg anbefalt Crossfit Centrum. De har avdeling på Bryne, Lura og snart Hillevåg. De holder også på å flytte lokale på Lura til et som er vesentlig større.

Crossfit er kjent for sitt sosiale aspekt og litt aggressive treningsform. Det er greit å gjøre sin egen greie, men alle gruppetimene er "workout of the day" som kun publiseres samme dag. Nå skiller ikke treningsformen seg så veldig mye fra alt annet fordi den kanskje er alt annet. Bare kombinert. Selv om du kanskje ikke vil bruke så mye penger på et medlemskap så anbefaler jeg deg å prøve. Det er helt gratis.

Anonym poster: 3c26ace9649248d671ccfdb1193f8f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...