Gå til innhold

Er du lett å legge merke til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og lett å huske? Hvorfor eller hvorfor ikke?

Syns det er så interessant at noen glir inn i mengden og noen skiller seg ut selv når de prøver å gjemme seg.

Anonym poster: 2b76980ff993b28dd91618b00f148475

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, merker det spesielt godt på høgskolen, de fleste lærerne kan tydeligvis navnet mitt. Noe som er rart med tanke på at vi iblant er over 150 studenter. Jeg tror det er fordi jeg har et spesielt utseende, også prater jeg en del og har sterke meninger.

Anonym poster: 472d536080420dfe76bca3425ba9a117

Skrevet

Jeg har hørt at jeg er lett å huske, fordi alt med meg er så "langt". Er høy, har lange ben og håret mitt er nesten en meter langt :fnise: Syns ikke selv at jeg skiller meg noe mer ut enn andre, da :)

Skrevet

Utseende-messig: Jeg har en del rødskjær i håret + at jeg er over 170 høy, noe som gjør at jeg kanskje blir lettere lagt merke til enn en "standard brunette på 165 cm" (ikke veldig seriøst ment) ;) Føler også at jeg blir mer lagt merke til dersom jeg går med en rød jakke, fremfor svart eller brun.

Personlig: Her blir jeg ikke lagt så veldig merke til. Er flink til å holde blikkontakt med den som prater, f.eks venninner/folk i klassen/lærere. Men er ikke den som fester mest / ser kulest / penest ut / prater og ler høyest / tiltrekker masse gutter og jenter omkring meg.

Men alt i alt synes jeg det er helt OK. Jeg finner venner litt sånn i skjul, leter etter de snille og gode personlighetene som kan bli gode støttespillere i lengden :)

Savner imidlertid å ha mer draget på gutter, er utrolig klønete i forhold til det motsatte kjønn. Har kun vokst opp med venner i form av venninner, og sitter med fordommen om at gutter "kun er ute etter noe" dersom de tar kontakt. Føler ikke jeg finner gutter som personligheten min passer med, det går litt i stå og finner ikke noen match :P

Anonym poster: cc60c10681c563d8c15f8dff066684c8

Skrevet

tenkt litt på det jeg også, jeg er en sånn som lett blir husket samtidig som jeg gjør veldig lite av meg.

Anonym poster: fee2ec99646f6d521fcf69502e2712b3

• Liker 2
Skrevet

tenkt litt på det jeg også, jeg er en sånn som lett blir husket samtidig som jeg gjør veldig lite av meg.

Edit: åpen for at det også er jeg som er dårlig til å huske alle andre,

• Liker 1
Skrevet

Har hørt at jeg er lett å legge merke til fordi jeg er så "liten og søt".. Phøh.. Jeg er stor og sterk og farlig! :dry:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er visst lett å legge merke til. Er en "klassisk brunette på 165" som folk nevnte lenger opp :P Så jeg aner egentlig ikke hvorfor.. Er veldig utadvendt og positiv, så kan jo være det. Er mye rundt og snakker med alle mulige, og hver gang jeg begynner et nytt sted innen jobb/utdanning, tar det ikke mange dagene før "alle" vet hvem jeg er.

Liker å tro selv at jeg "blender inn", men det gjør jeg visst ikke. Er alltid noe snakk om meg og mine anliggenheter rundt omkring..

Skrevet

ja, men jeg tror jeg har en dobbeltgjenger gående en plass som gjør at folk snur seg etter meg eller hilser på meg. For jeg kjenner ikke alle som hilser eller prater til meg...

eller det kan være colabunnene som viser så godt :nigo:

• Liker 2
Skrevet

Vet mange legger godt merke til håret mitt, men om de husker meg noe særlig i ettertid tviler jeg på.

Skrevet (endret)

Jeg blir som regel lagt merke til. Grunnen til dette er nok at det finnes heller få som meg. Har også en klesstil som skiller seg ut relativt ofte i mange sammenhenger. Bare sistnevnte alene sørger for at jeg har en karakter som kan huskes.

Endret av Pene sko...
  • Liker 4
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Vet ikke om jeg blir lagt merke til så veldig lengre.

Før hadde jeg en veldig spesiell klesstil så da var det endel som la merke til meg. Ikke nødvendigvis alltid i positiv forstand.

Skrevet

Jeg tror jeg skiller meg litt ut, er ganske høy, og snakker østlandsk (bor på Vestlandet) og hver gang jeg møter nye folk så kommenterer de dialekten min. Men ellers tror jeg ikke jeg blir husket, ser relativt normal ut, dvs lyst blonde hår, lys hud og blå øyne. Har hørt at jeg ligner på andre flere ganger da xD

Skrevet

Litt, jeg er styggpen så jeg har liksom detaljer nok til at folk husker det. Ellers blir jeg ofte husket på grunn av mitt myke vesen. Bråkeaper som bare vil ha oppmerksomhet legger aldri merke til meg da, det er jeg egentlig glad for og.

Anonym poster: a7cae4d8f2f592bad4e74f6dc6054116

• Liker 1
Skrevet

Det tror jeg ikke.

Jeg er stille av meg inntil jeg blir kjent med folk, så i en tilfeldig mengde vil jeg sannsynligvis ikke skille meg ut. Jeg har også en ganske anonym klesstil, så den gjør nok heller ikke noe for meg sånn sett.

Jeg tror egentlig at de eneste gangene jeg blir lagt merke til er når jeg er foredragsholder, men det sier seg litt selv :fnise:

Alt i alt er jeg i grunn glad for det, å få masse oppmerksomhet kan andre få ta seg av :-)

Skrevet

Folk legger ikke merke til meg pga jeg er så snill, søt, pen eller herlig.

Det er mer "å det var du som var i avisa og våknet naken på parkeringsplass!!!hehehe."

Eller "jeg har møtt deg og søstera di på byen! Hehehe"

Enda bedre "når jeg har fylleangst og synes synd på meg selv så tenker jeg på deg, så blir alt bedre igjen!"

Dette er faktiske kommentarer. Kan trygt si at Alkoholen har blitt lagt på hylla.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, det fleste legger merke til meg. Som oftest er det fordi de synes jeg er pen og har et ganske unikt utseende. Jeg liker også å kle meg pent og kult.

Endret av *Maja*
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det fleste legger merke til meg. Som oftest er det fordi de synes jeg er pen og har et ganske unikt utseende. Jeg liker også å kle meg pent og kult.

LOL! :fnise:

Ja, alle legger merke til meg også, da jeg er en unik og fantastisk person som verden ikke har sett maken til.

• Liker 12
Skrevet

Ja, sånn har det alltid vært. Selv om jeg prøver og være anonym , så skjer det alltid noe rundt meg sånn at jeg blir lagt merke til. Ikke veldig positivt alltid..

Skrevet

LOL! :fnise:

Ja, alle legger merke til meg også, da jeg er en unik og fantastisk person som verden ikke har sett maken til.

Pene mennesker kan jo også ha selvinnsikt, hvorfor er det så usannsynlig at det Maja sier stemmer?

Vet ikke helt med meg selv. Jeg har ikke så veldig unik stil eller spesielt utseende, men tror ikke jeg er helt anonym heller. Hvis jeg først introduserer meg selv så husker folk meg godt, det har nok mye med navnet å gjøre :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...