Gå til innhold

Kvinneguiden-kanal på IRC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt er egentlig klart, men av en eller annen grunn kommer jeg ikke inn i boten Hanna via vnc. Er i drift i helgen, da er jeg endelig hjem

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er egentlig klart, men av en eller annen grunn kommer jeg ikke inn i boten Hanna via vnc. Er i drift i helgen, da er jeg endelig hjem

Hvordan går det, fått til noe? :)

AnonymBruker
Skrevet

Komme til ett shell gjennom vnc? ssh mener du vel? o.0

Anonym poster: c4f14feb0ec0fb6ba007e6bd44d9ce38

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hva skjer her? IRC er fett, håper du får noe opp og gå!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner NetMeeting, jeg. Men det er sikkert ingen her som er gamle nok til å ha fått med seg de første årene. Det var bare vanvittig. Det var den gang det nesten bare var amerikanere hadde hjemme-PC, iallefall som befant seg sånne steder.

Anonym poster: 9cf9945cbbefed9e1794e33a66c5bdbe

Skrevet

Jeg vil nå tro at det er nok av de som husker når Win95 kom ut. Men - brukte aldri NetMeeting jeg, hadde ikke hjemme-PC den tiden.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Det er ingen som er så voksen og erfaren som AB her veit du ;)

Men joda, brukte netmeeting jeg også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som er så voksen og erfaren som AB her veit du ;)

Men joda, brukte netmeeting jeg også.

Det var nytt for meg at høy alder er noe å "skryte" av, - AB eller ikke! :icon_lol:

Anonym poster: 9cf9945cbbefed9e1794e33a66c5bdbe

• 10 måneder senere...
Skrevet

Så, dette rant litt ut i sanden eller? :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de fant ut at det var for komplisert å lage en IRC-kanal.

Anonymous poster hash: a5859...be8
Skrevet

Det er ikke spesielt komplisert. Man trenger ikke sette opp en egen server for å lage en kanal, det er da like enkelt å logge seg på et av de større nettverkene og skrive /join #kvinneguiden eller hva man nå vil kalle kanalen for. Så kan man bare spre ordet om hvilket nettverk og kanal man er på, og vente i spenning. Kommer det nok folk, så får man requeste en bot til å holde kanalen åpen.

Jeg er vel blant dem som ikke synes at noen av de nåværende chat-klientene har tilsvarende funksjon som IRC. På IRC hadde man fordelen av at man kunne være anonym, fritt joine åpne kanaler og treffe nye mennesker på den måten. Jeg har fremdeles en god del venner som jeg først traff gjennom IRC.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke spesielt komplisert.

Komplisert nok til at det ikke ble noe av. :)

Skrevet

Komplisert nok til at det ikke ble noe av. :)

For meg så det ut som om det først og fremst var fordi det var snakk om å sette opp en egen IRC-server fremfor å benytte seg av et allerede eksisterende nettverk. Jeg synes det virker som en mye enklere løsning å begynne på et eksisterende nettverk og deretter sette opp sin egen server om tilbudet skulle bli populært.

Skrevet

For meg så det ut som om det først og fremst var fordi det var snakk om å sette opp en egen IRC-server fremfor å benytte seg av et allerede eksisterende nettverk. Jeg synes det virker som en mye enklere løsning å begynne på et eksisterende nettverk og deretter sette opp sin egen server om tilbudet skulle bli populært.

Et eksisterende nettverk, vil det si f.eks. Efnet eller Undernet? Eller er det servere, og dermed ikke det samme som et nettverk?

Har bare så vidt brukt IRC til chatting før, aldri lest om hvordan det tekniske fungerer, så jeg må ha ting inn med teskje.

AnonymBruker
Skrevet

Har bare så vidt brukt IRC til chatting før, aldri lest om hvordan det tekniske fungerer, så jeg må ha ting inn med teskje.

Undernet er fortsatt det mest stabile og enkleste. IRC er nærmest som ren telnet. Med noen server-kommandoer. Det er veldig moro å prate med alt mulig av tilfeldige folk om alt mulig av tilfeldige ting der.

Skrevet

Et eksisterende nettverk, vil det si f.eks. Efnet eller Undernet? Eller er det servere, og dermed ikke det samme som et nettverk?

Ja, da tenker jeg på for eksempel Efnet, Undernet eller Quakenet (sistnevnte er brukt mye til spillgrupperinger). Det kan være flere servere knyttet til hvert nettverk.

Skrevet

Jaa :) Dette høres veldig festlig ut, jeg hadde en periode i tenårene hvor jeg bodde på irc *mimre, mimre*. Støtter forslaget om å bare opprette en kanal på f eks undernet, og så bare skrive her hva den heter. Da burde det jo ikke være noe problem? :)

Skrevet (endret)

Undernet er fortsatt det mest stabile og enkleste. IRC er nærmest som ren telnet. Med noen server-kommandoer. Det er veldig moro å prate med alt mulig av tilfeldige folk om alt mulig av tilfeldige ting der.

Haha, vel, det der var vel ikke akkurat en teskje-forklaring, men takk for forsøket :)

Ja, da tenker jeg på for eksempel Efnet, Undernet eller Quakenet (sistnevnte er brukt mye til spillgrupperinger). Det kan være flere servere knyttet til hvert nettverk.

Skjønner. Da er jeg enig i at det er unødvendig å lage et eget nettverk, kan vel like gjerne bruke ett av disse som allerede eksisterer og har mange norske kanaler.

Endret av Tonje!
Skrevet

Ok, jeg har offisielt fritids- og prokrastineringsproblemer. Dere kan joine meg i kveld om dere vil på Undernet, #kvinneguiden :)

Skrevet

Får vel fyre opp min eldgamle versjon av mIRC og idle litt, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...