AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #1 Skrevet 9. februar 2013 Hei, lurer på hvilke rettigheter, hvordan politiet vil reagere om jeg nå ett år + 5 mnd vurderer å anmelde en gammel kompis av meg, han kom til meg en gang etter fest, jeg hadde glemt å låse ytterdøren å våkner der jeg blir holdt fast mens han voldtok meg. Sa nei flere ganger, men han presset pute oppå ansiktet... Har latt være å anmelde pga trusler fra han og kompiser + veninner av han om vold/ drap om jeg sier noe.. den første tiden stalket de meg a årsak; se om jeg dro til lege/ politi.. + at jeg var beruset å lå å sov når dette skjedde.. hva vil skje om jeg anmelder nå i etterkant? Spør om det er noe mer dere lurer på som kan i dere bedre grunnlag på spørsmålet mitt:) Anonym poster: 6fc8bfc1a972bd1d78ce4cb1e6566348
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #2 Skrevet 9. februar 2013 har du noen av truslene skriftlig så står du sterkere, mye sterkere. Har du noen håndfaste bevis , eller blir det ord mot ord? Dessverre ender mange slike saker med henleggelse, håper truslene er via sms eller epost, da står du ,mye sterkere. Stor klem til deg, håper eks-kompisen din og støttespillerne hans blir overkjørt av en mampveivals. Anonym poster: eeb39ab3a34d658b06747307a2c2d0bc 9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 Har ingen skriftlige:/ det er det jeg er redd for at det skal henlegges, for er tøft å anmelde å ikke "komme" noen vei.. har anmeldt ex pga trakkasering, drapstrusler osv... Uten å konme noen vei.. redd for at det skal ende likt for det klarer jeg ikke.. Anonym poster: 348e455b5f0a72c3a4286c3f9f467f28
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #4 Skrevet 9. februar 2013 Skulle virkelig ønske jeg kunne gi deg et annet svar, men jeg tror ikke du kommer noen vei. Som en siste utvei kunne du kanskje forsøke å ta opp samtalen hvor de truer deg? Det er visst ikke ulovlig så lenge man selv deltar i samtalen om jeg har forstått det riktig, men jeg er på gyngende grunn her. Om det er til noen trøst fant jeg et fint bilde til deg. Se for deg at klovnen med parykken i midten er sjefsrasshølet, og de to andre er de hjerneløse nikkedukkene som hjelper ham. Anonym poster: eeb39ab3a34d658b06747307a2c2d0bc
Gjest Funky Punk Skrevet 9. februar 2013 #5 Skrevet 9. februar 2013 Dessverre så tror jeg ikke du kommer så langt Men jeg ville likevel anmeldt. Om det skulle skje igjen så står saken sterkere med en tidligere anmeldelse. Og om det skulle skje igjen, noe jeg virkelig håper du ikke må gå gjennom, så tenk bevismateriale! Oppsøk legevakt, få tatt prøver og evnt bilder og deretter anmeld. Utrolig viktig at dette skjer så fort som mulig selv om jeg så inderlig vel at det er utrolig vanskelig. 2
Gjest Pheel Skrevet 9. februar 2013 #6 Skrevet 9. februar 2013 Anmeld! Uansett om det kankje ikke vil komme så langt, så er det verdt det, det vil bli registrert. Sender gode tanker og en klem til deg.
mvi Skrevet 9. februar 2013 #7 Skrevet 9. februar 2013 (endret) Hoff , ikke lett å si hva du skal gjøreå ikke gjøre..:/.. Endret 9. februar 2013 av mvi
kristian82 Skrevet 9. februar 2013 #8 Skrevet 9. februar 2013 Hei, lurer på hvilke rettigheter, hvordan politiet vil reagere om jeg nå ett år + 5 mnd vurderer å anmelde en gammel kompis av meg, han kom til meg en gang etter fest, jeg hadde glemt å låse ytterdøren å våkner der jeg blir holdt fast mens han voldtok meg. Sa nei flere ganger, men han presset pute oppå ansiktet... Har latt være å anmelde pga trusler fra han og kompiser + veninner av han om vold/ drap om jeg sier noe.. den første tiden stalket de meg a årsak; se om jeg dro til lege/ politi.. + at jeg var beruset å lå å sov når dette skjedde.. hva vil skje om jeg anmelder nå i etterkant? Spør om det er noe mer dere lurer på som kan i dere bedre grunnlag på spørsmålet mitt:) Anonym poster: 6fc8bfc1a972bd1d78ce4cb1e6566348 Anmelder du det vil jo politiet vurdere anmeldelsen og forklaringen din, og ta de skritt de mener er riktige - henlegge, pågripe, starte etterforskning, kalle folk inn til avhør osv. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #9 Skrevet 9. februar 2013 Leit å høre. Anmeldelse kan medføre en prosess som også kan være tøff for deg. Jeg hadde rådført meg med en bistandsadvokat først og forhørt meg litt om hva jeg kan vente meg i en slik prosess. Anonym poster: 6edebc0d59665a15f205bc718de00514 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #10 Skrevet 9. februar 2013 Har ingen skriftlige:/ det er det jeg er redd for at det skal henlegges, for er tøft å anmelde å ikke "komme" noen vei.. har anmeldt ex pga trakkasering, drapstrusler osv... Uten å konme noen vei.. redd for at det skal ende likt for det klarer jeg ikke.. Anonym poster: 348e455b5f0a72c3a4286c3f9f467f28 Er det mulig for deg å prøve å få skriftlige trusler? Høres kanskje teit ut, men prøve å få de til å sende deg trusselmeldinger der de på en måte bekrefter at han voldtok deg. Hvis ikke, så hadde jeg nok ikke turt å anmelde. Hadde blitt redd for at det skulle skjedd meg noe. Selvom man selvfølgelig alltid bør anmelde. Vanskelig situasjon. Anonym poster: 23c646e218f3659047057dd8b727c063
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #11 Skrevet 9. februar 2013 Hva om han gjør dette med andre jenter? Fy for et avskum!!! Anmeld, så vet politet om han, hvis han gjør det igjen, noe det er stoooooooooooor sannsynlighet han gjør! Anonym poster: 0af4962ae2289e62e7fd1b0a25b61401
Mann 42 Skrevet 9. februar 2013 #12 Skrevet 9. februar 2013 Du bør anmelde, men vær forberedt på at det ikke kommer til å resultere i så mye, med mindre noen av de som har truet deg (det virket som det var ganske mange) vitner. Men fyren kommer iallfall til å ha det på rullebladet, og kanskje blir det lettere for den neste som utsettes for det samme. Men så kommer det selvsagt an på hvor redd du er for at det skal skje noe med deg hvis du går til anmeldelse. Dvs, hvor reelle du tror at truslene er.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #13 Skrevet 9. februar 2013 Hei, lurer på hvilke rettigheter, hvordan politiet vil reagere om jeg nå ett år + 5 mnd vurderer å anmelde en gammel kompis av meg, han kom til meg en gang etter fest, jeg hadde glemt å låse ytterdøren å våkner der jeg blir holdt fast mens han voldtok meg. Sa nei flere ganger, men han presset pute oppå ansiktet... Har latt være å anmelde pga trusler fra han og kompiser + veninner av han om vold/ drap om jeg sier noe.. den første tiden stalket de meg a årsak; se om jeg dro til lege/ politi.. + at jeg var beruset å lå å sov når dette skjedde.. hva vil skje om jeg anmelder nå i etterkant? Spør om det er noe mer dere lurer på som kan i dere bedre grunnlag på spørsmålet mitt:) Anonym poster: 6fc8bfc1a972bd1d78ce4cb1e6566348 Han er vel ikke fra Sørlandet? Opplevd det samme ca.. Det er noe med måten som virker kjent.. Anonym poster: 379f0f6eff4a20f434f81c655870d9d0
Gjest tina Skrevet 9. februar 2013 #14 Skrevet 9. februar 2013 Klarer du å skrive en melding til ham hvor du lokker frem en tilståelse? Hva om du ber om et møte fordi du sliter så etter voldtekten han gjennomførte? At du trenger å høre hvorfor han utførte dette for å få sjelefred? Eller noe annet. Prøv å spille ydmyk, så får du kanskje en tilståelse av en eller annen form? En melding fra deg til ham om dette er også et bevis materiale.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #15 Skrevet 11. februar 2013 Anmeld og post anmeldelsen på nettet. Da får svinet en lærepenge! Anonym poster: 8556a71601e7efedf21fec9aaeb52826
Apis Skrevet 11. februar 2013 #16 Skrevet 11. februar 2013 Anmeld. Mulig det ikke fører noen vei for deg nå, det må jo politiet avgjøre. Men vis han gjør det igjen så ligger det allerede en anmeldelse fra deg der. Nå vil også justisministeren utvide voldtekts begrepet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå