Saga Skrevet 19. mars 2004 #1 Skrevet 19. mars 2004 Hva var in ifjor? Jeg bodde ikke i Norge i 2002/2003 og tror ikke jeg fulgte motene noe særlig i utlandet så jeg lurer bare for jeg merker at jeg tar helt av med svære polka dotter og pastell farger :oops:
Gjest Pterodactylkake Skrevet 19. mars 2004 #2 Skrevet 19. mars 2004 mase 80 tall tror jeg, iallfall som jeg ser det. Jber gang jeg ser et menneske på gata i disse dager, detter sangen inn i hodet mitt "Wake me up before you go go"
Skusla Skrevet 19. mars 2004 #3 Skrevet 19. mars 2004 Det som var inn høsten 03 hvertfall var: Tweed jakker ( som fremdeles er in) Høye støvletter- gjerne til knærne, men også spisse, med detaljer, farger og spenner.. Krokodilleskinn Krokodillevesker, store vesker, lakkvesker og med farger. Hansker- skinn i mange farger- særlig kanskje neonfargene, Det var mye silke, skinn, shimmer, dongeri, hekla og strikka stoffer. Hvite skjorter- gjerne med detaljer som slips, store smykker osv. Altså skjorter som en basis, Pels- krager, jakker vester ol. helst fake selvfølgelig... Hatter- Marlon Brando hatterm six pence ol. Fargene som gikk igjen var bla: grå, hvit, sølv, gull, shimrende, sotrt, sterke farger og neon farger i rosa, grønt, turkis osv. Sateng og blonder mixet med tweed og dongeri og med sort var kjempe in og ble vist av mange av de største motehusene som D&G, Christian Dior ect. Jakker i sateng, ull, 3/4 dels lengde, i varierte farger. De knelange jakkene var in. Miniskjørt gjerne med folder, pencil skjørt og med volanger. Boblejakker og cordfløyel. Som accessories var som nevnt over: store smykker, jo mer jo bedre nesten. men også elegante vesker, hatter, strikka skjerf, sølvfarga øyenskygge, fjær, rød leppestift til diskret makeup, blomst i håret... ja bare fantasien satt grenser. Mye 80 tall. Satengbukser. Fargerike støvler.. Buksedresser Solbriller- veldig moviestar formet- dvs store mørke. Pinstripe i bukser, dresser ol var in og er in. Mye av dette går igjen i vårmoten også, men har gått litt bort fra neon fargene og til skarpe farger. Det gikk og går fortsatt mye i 50-60-80 tallet- 70 talls moten er på vei ut med unntak av blomster motiver og striper. Moten nå er inspirert av street og sports stilen- som den til dels var i høst. Håret skal være stort- jo større jo bedre, med krøller gjerne. Eller helt glatt og i stram hestehale. Tenk Flachdance- genser med bar skulder, lange topper korte skjørt. Trenchcoat er in som bare det. Det er hverfall mye av vårmoten som er som høstmoten- den har kanskje bare gått litt videre. :-)
Saga Skrevet 19. mars 2004 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2004 Takker for engasjerende bidrag 8) Skusla hadde kanskje gjort seg som motejournalist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå