Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg, noen! Jeg er så ufattelig lei av å ha så fet hud! Det går maks 30 minutter etter at jeg har sminket meg eller tatt på fuktighetskrem så kan jeg se at det pipler ut fra porene.

Jeg har forstått det slik at det kommer av at huden skriker etter fukt. På natten har jeg fuktmaske, på dagen benytter jeg en fuktgivende krem fra matis. Har prøvd slike mattende kremer fra matis men da blir jeg helt stiv i maska og huden sprekker opp.

Kan noen vær så snill fortelle meg om noe som hjelper? Og helst ikke slike vanlige butikk-produkter. De svir og jeg blir bare rød i huden av dem..

Jeg har mistet troen på at det finnes produkter som kan gjøre noe med dette i det hele tatt..

Skrevet

Jeg sliter med det samme problemet. Må stadig vekk gå på do hvor enn jeg er og klappe det av med toalettpapir. Har dessverre ennå ikke funnet noen løsning på problemet. Utrolig plagsomt rett og slett.

Anonym poster: ebf85501a2013e1f9854c76d369e3de3

Gjest Tidssone
Skrevet

Exuviance sine produkter hjalp meg veldig. Hadde slik hud som du beskriver. Ganske dyre produkter og huden blir fortsatt fet innimellom, men ikke blank over det hele og nå hjelper det faktisk å tørke over den. I tillegg kan jeg bruke mineralfoundation med primer under og det ser fint ut hele dagen.

Gjest Tidssone
Skrevet

Produktene kan kjøpes her: http://www.beautynett.no/exuviance.html

Jeg har prøvd Matte perfection, men den dagkremen med solfaktor 15 var egentlig bedre. I tillegg brukte jeg ansiktsvasken Clarifying Facial Cleanser. Nå tester jeg ut Clarifying Cleansing Gel. Tror ikke det er noen stor forskjell mellom disse to, men jeg trooooor jeg liker denførste bedre.

Jeg bruker også Rejuventing Treatenemt Masque en gang i uken.

Gjest Tidssone
Skrevet

(Og jeg har prøvd MYE og DYRE produkter, anbefalt av både hudpleiesalonger og parfymeri.)

Skrevet

2 dråper jojobaolje morgen og kveld. Dropp alt annet. Tro meg: etter bare noen dager merker du ekstrem forskjell.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Produktene kan kjøpes her: http://www.beautynet.../exuviance.html

Jeg har prøvd Matte perfection, men den dagkremen med solfaktor 15 var egentlig bedre. I tillegg brukte jeg ansiktsvasken Clarifying Facial Cleanser. Nå tester jeg ut Clarifying Cleansing Gel. Tror ikke det er noen stor forskjell mellom disse to, men jeg trooooor jeg liker denførste bedre.

Jeg bruker også Rejuventing Treatenemt Masque en gang i uken.

Takk for tips! Må google litt og se om jeg finner noen reviews :) Vet du forresten hvordan prouktene er på rødlig hud? Jeg blir veldig lett rød og vil gjerne ikke benytte produkter som gjør dette verre enn det er.

2 dråper jojobaolje morgen og kveld. Dropp alt annet. Tro meg: etter bare noen dager merker du ekstrem forskjell.

Jeg husker det var en ganske entusiastisk jojobaolje-tråd her for noen år siden. Kjøpte ei flaske og prøvde en god stund. Det funket ikke for meg desverre..Jeg tror også at huden min er ekstrem på dette området så "enkle" tips som funker for andre med litt fet hud funker ikke for meg. Har aldri sett noen andre med så fet hud som meg.

Har prøvd så mye som folk og bloggere anbefaler og som de har gode erfaringer med og enda har det ikke klaffet for meg.

Hadde vært så deilig å funnet de rette produktene slik at man kunne ha slappet mer av!

Endret av Ratata
Gjest Tidssone
Skrevet

Aner ikke hvordan de funker på rød hud.

Har du prøvd å gå innom en hudpleiesalong for å få en skikkelig rens og analyse? Jeg anbefaler det.

Skrevet

Jeg hadde slik hud, så hudpleier anbefalte md formulations, som hjalp. Bare at nå ble huden for tørr etter noen mnd, så jeg måtte bruke nattkrem, som gjorde huden fet, så jeg måtte rense, så den ble tørr, slik at jeg måtte rense enda mer...

Nå, to år senere bruker jeg lunkent vann og en slik bommullsgass-klut som de seller til babyer. Når huden blir fet på senvinteren (skjer bare da av mangel på sol) bruker jeg grønn leire. Mye billigere, mye bedre.

Det tok 2-3 mnd før huden normaliserte seg, da, men hud takler livet uten kjemiske produkter. Og, ironisk nok, så den yngre ut straks jeg sluttet med rense-fukte sirkelen.

Anonym poster: 1266bba3184e5752b93fcea5f7bd242d

Skrevet

Jeg har fet/fuktfattig/uren hud og har i 15 år slitt med akkurat det du sier. Jeg har funnet 3 ting som ødelegger for huden min mer enn noe annet:

Vann. Det å bruke en rens som skal vaskes av med vann gjorde huden min veldig tørr. Huden flasset samtidig som det piplet ut fra porene og jeg konstant så ut som jeg hadde klæsjet olje i ansiktet. Eneste som fungerer er et strengt dusjregime (ikke dusje mer enn hver tredje dag) og bruke rens som ikke skal vaskes av.

Produkter for uren hud. Da fet og uren hud ofte går hånd i hånd og man aller helst vil bli kvitt kvisene så har jeg prøvd utrolig mye for å få bukt med problemet. Dessverre betyr dette som regel sterke produkter som er alt for harde for huden min og gjør den veldig tørr. Resultatet var alltid supert de første ukene, men så begynte huden min å skjønne tegningen og produsere mer fett, noe som bare førte til mer kviser og supershiny hud.

For mye styr. Huden min tåler rett og slett ikke at jeg renser og smør den to ganger om dagen. En gang om dagen er det beste for meg.

Som Maja har jeg også prøvd jojobaolje, men det tok lengere tid for meg da huden min hadde lidd under feil behandling i så mange år. Mulig det har med alder å gjøre også. Først etter 2 måneder begynte jeg å se resultater, men det ble værre før det ble bedre (jeg følte blandt annet at den ikke ga nok fukt i starten, men etter en stund tok huden min poenget).

Porene mine synes mindre enn før, jeg har gjevnere og mykere hud, rødheten er dempet, og jeg blir aldri blank på samme viset som jeg ble før. Det gjør ikke engang vondt i ansiktet etter en lang dusj!

Anonym poster: da53060fa501c4ca149e89d021a0c923

Skrevet

Hei! prøvd å få sjekket om du har hormonell ubalanse?

jeg hadde veldig fet hud. superblank og fikk lett kviser. jeg er 22 så var veldig lei for å si det sånn. Men det viste seg at jeg hadde for mye testosteron. fastlegen min ga meg p'piller med økt østrogen, for å få balansert nivåene. det hjalp seriøst innen noen uker. blankheten ble helt borte. sinnsykt deilig! har aldri hatt så fin ren vanlig hud. Det er verdt å sjekke ut.

• 2 uker senere...
Gjest hannehov93
Skrevet

Jeg har litt av det samme problemet, dessverre. Har prøvd enormt mye også, men har merket at Glycolic Acid-kremene fra Reviva Labs hjalp litt. Jeg har dagkremen under foundationen, og det blir ikke like oljete som før, kjempedeilig:) Bruker også et godt pudder over denne foundationen for å "sette" det. Bruker du foundation? For hvis du gjør det, ville jeg sjekket om den var oljefri eller ikke. Det er veldig viktig!

Skrevet (endret)

Har du vært hos hudpleier og fått sjekket huden din skikkelig? Jeg gikk rundt i 24 år og trodde jeg hadde en annen hudtype enn jeg egentlig har, og slet med det samme. Byttet til skikkelige produkter som er super-drøye i bruk, og voila!

Hvis du bor i Oslo anbefaler jeg å gå til Natalie eller Riikka på WahWah (St.Hanshaugen). De er fantastiske, både som hjelp til huden og som mennesker :)

Endret av Scherbatsky
Skrevet (endret)

Har aldri fått en skikkelig vurdering av hudpleier, kun fått noen til å se kjapt på huden på et spa/hudpleiesalong. Ble anbefalt produkter fra matis og Md.

Har jo drevet å kjøpt produkter via cheapsmells som nå viser seg å være fake. Så nå skal jeg ta turen til hudpleier og begynne å spandere på meg ekte varer :) Men det får bli litt nå og da..kan ikke kjøpe alt på en gang, student som jeg er..

Kjøpte en maske fra matis for en stund siden på et spa/hudpleiesalong. Huden min blir holder seg faktisk lengre "tørr" om jeg bruker denne på dagtid enn om jeg bruker en fuktgivende krem fra "matis" kjøpt på cheapsmells..

Bruker forøvrig BareMinerals mattende mineralfoundation. Har også drevet å kjøpt denne på nett (blivakker) tør ikke det lengre så kjøpte ekte vare idag (var også tom så det er jo en unnskyldning)...det svei i lommeboken for å si det slik men satser på at det er verdt det :)

Endret av Ratata
Skrevet

Jeg reagerte på BareMinerals, så jeg håper du ikke gjør det. Bra at du satser på skikkelig time hos hudpleier, jeg anbefaler virkelig WahWah, Natalie som jobber der har hjulpet meg masse, og det er deilig å kunne gå innom til en person som tar seg tid til å svare på spørsmål. De er heller ikke så påtrengende når det gjelder å pushe produktene sine på deg. Jeg var lærling når jeg gikk dit første gang, og fikk tips om det produktet som var mest nødvendig, og så hva jeg skulle prioritere etter hvert som jeg fikk råd til det. Veldig deilig å få forståelse i at produktene koster, og at ikke alle har pengene klare med en gang.

Jeg sparer opp småmynter etter handling, og legger unna det jeg kan, og ønsker meg dette i bursdagsgave. Luksus, men DU så deilig det er for sjela!

Håper du finner ut av deg, huden er viktig å ta vare på :)

Skrevet

Jeg reagerte på BareMinerals, så jeg håper du ikke gjør det.

Håper du finner ut av deg, huden er viktig å ta vare på :)

Kan jeg spørre om hvordan du reagerte?

Takk for det! Vanskelig hud gjør hverdagen faktisk slitsom..Jeg må planlegge alt i forhold til hvor jeg skal og sminke og bla bla bla.. Høres kanskje ut som et tåpelig problem (jeg vet utmerket godt at dette ikke er noe problem i forhold til mang en sin hverdag i denne verden) men når man fremdeles i en alder av over 30 har ekstrem fet hud, kjempe store porer og noen få men allikevel stadig kviser til stede - så gjør det noe med selvtilliten.

Skrevet

Jeg lider av akkurat det samme, føler meg fresh og fin når jeg er nysminket men det tar ikke lang tid før jeg føler at sminken omtrent "smelter" i ansiktet mitt, føler meg så sinnsykt ekkel! Nå har jeg vært hos hudpleier før men da tilbydde hun meg rådyre produkter jeg overhodet ikke hadde råd til, så sånn er det! Jeg prøver fortsatt ut nye produkter, så skal si ifra hvis jeg finner noe!

Skrevet

Kan jeg spørre om hvordan du reagerte?

Takk for det! Vanskelig hud gjør hverdagen faktisk slitsom..Jeg må planlegge alt i forhold til hvor jeg skal og sminke og bla bla bla.. Høres kanskje ut som et tåpelig problem (jeg vet utmerket godt at dette ikke er noe problem i forhold til mang en sin hverdag i denne verden) men når man fremdeles i en alder av over 30 har ekstrem fet hud, kjempe store porer og noen få men allikevel stadig kviser til stede - så gjør det noe med selvtilliten.

Jeg klødde i huden, hele tiden. I tillegg så nyste jeg fordi jeg er allergisk mot et eller annet i den.

Skjønner det så absolutt og gi faen i alle som sier noe annet. Jeg har selv en mor som i en alder av 57 år har null problemer med huden, hun har nesten ingen rynker og ser nydelig ut. Hun bruker sånn blå Nivea fra Rema som hudkrem, og skjønner ikke helt min situasjon. Heldigvis så har jeg nå funnet ut hva den trenger, og jeg er villig til å spare opp for å prioritere å gi den det. For DEG så er den selvtilliten viktig, og i hverdagen har selvtillit alt å si. Nei, det er ikke kreft eller tredje verdenskrig, for det kan faktisk gjøres noe med slik at det etterhvert ikke blir et problem.

Skrevet

Blotting sheets all the way! Det hjelper ikke direkte på fet hud, men det er små papir du trykker mot huden der du er fettete, så suger papiret til seg overflødig olje. selges billig på eBay, bare søk etter blotting sheets :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...