AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #1 Skrevet 9. februar 2013 Mener å huske at for noen år siden at enten Aamodt eller han andre mistet ene skien sin, men dundret seirende i mål, og at han samtidig på det tidspunktet var 10 kg for tung. Men tyngden gjør jo at de kommer seg kjappere frem i tillegg?? Nå er jo Aksel Lund Svindal en stor kar på 190 cm (?) og ca. 100 kg. Kan det være noe av grunnen til at han er så kjapp til tider? Ser for meg at de andre mennene er mer sånn 180-185 cm høye og noen kg lettere. Nå kan jeg INGENTING om dette, så kanskje noen av dere ALPINT-frelste kan forklare meg????? Anonym poster: 76e73f7930079ffd4bdfc7f236728e2a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #2 Skrevet 9. februar 2013 Alle sammen veier mye i forhold til kroppsstørrelse, Svindal er ikke spesiell der, det gjelder hele gjengen. Vel, ikke slalåmspesialistene på samme måte, men det er fordi teknikken er en helt annen og farten lavere, så de trenger mobilitet mer enn fart. Svindal er derfor ikke så god i slalåm, og slalåmspesialistene ikke så gode i f.eks. utfor. Du har helt rett i at tyngden er viktig for toppfarten, så de er så tunge de "kan" uten at det går utover teknikken. Det er ikke slik at ikke resten har kommet på at tyngde får deg raskere ned hengene Anonym poster: 580228f029750fe181df6bd9dcf0f09a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 Alle sammen veier mye i forhold til kroppsstørrelse, Svindal er ikke spesiell der, det gjelder hele gjengen. Vel, ikke slalåmspesialistene på samme måte, men det er fordi teknikken er en helt annen og farten lavere, så de trenger mobilitet mer enn fart. Svindal er derfor ikke så god i slalåm, og slalåmspesialistene ikke så gode i f.eks. utfor. Du har helt rett i at tyngden er viktig for toppfarten, så de er så tunge de "kan" uten at det går utover teknikken. Det er ikke slik at ikke resten har kommet på at tyngde får deg raskere ned hengene Anonym poster: 580228f029750fe181df6bd9dcf0f09a Hva er Svindals fordeler og ulemper? Hvis det går an å si det på den måten? Merker jeg blir misunnelig på dem, den å teste kroppen til de grader og det mens adrenalinet pumper som verst. Anonym poster: 9ccf5bf799281539fee4065bfa638edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå