Gå til innhold

Eksen utsatte meg for psykisk og fysisk vold - anmelde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en eks-kjæreste som gjentatte ganger utsatte meg for fysisk og psykisk vold. Som et resultat av volden, ble jeg selv ganske innesluttet og depressiv, og jeg vet at han har snakka dritt om meg til sine venner og bekjente.

Da det ble slutt fortalte jeg om volden til en venninne, det kom ham for øret, og han begynte å påstå at "XXX slo meg, XXX dyttet meg" - det er bare tull, selvsagt. Han har også et arr han selv har klart å lage, etter at han trua meg med en kniv, jeg slo den bort, og den traff ham. Han har truet meg med at hvis jeg anmelder ham for vold, så kommer han til å anmelde meg for det samme. Dette er tre år tilbake i tid, og jeg har det så mye bedre nå. Har verdens herligste samboer, og har det bra på alle måter. Heldigvis er min eks fremdeles singel, han er veldig asosial, vanskelig å komme innpå, og har få nære venner.

I perioden vi var sammen stjal han også penger fra meg, og han har i ettertid hengt meg ut på Facebook og på en annen nettside. Jeg snakka tilfeldigvis med ei venninne om dette for noen dager siden, og hun oppfordra meg til å anmelde ham. Sa det var viktig, sånn at hvis han gjør det igjen, så ligger det iallfall en anmeldelse på ham. Men er det egentlig noen vits i å gjøre det? Og hva om han anmelder meg tilbake- det blir bare ord mot ord.

Føler at jeg vil hjelpe en eventuell annen jente som blir utsatt for dette, og derfor ønsker jeg å anmelde. Men... usikker. Innspill mottas med takk.

Anonym poster: 7728bc11ac144fd65ba1dc9be771e278

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis volden har opphørt og du ikke er sammen med han mer, så syns jeg du skal la det ligge.

Anonym poster: 47bb424dd75c84d2017aa4a2c67b14d9

• Liker 3
Skrevet

Hvis volden har opphørt og du ikke er sammen med han mer, så syns jeg du skal la det ligge.

Anonym poster: 47bb424dd75c84d2017aa4a2c67b14d9

Ikke sammen med ham lenger, nei.

Skrevet

Bare la det ligge.

Anonym poster: d5647b1d739303cbc66817e6b9dae7fb

• Liker 2
Skrevet

Pris deg for at han er et avsluttet kapittel i livet, og glem hele saken. Gå videre i livet.

Anonym poster: 00895e78a8a360e1fbdd451222dd8612

Skrevet

Ikke sammen med ham lenger, nei.

Vet du om han ser en annen jente nå, og at det er henne du vil advare?

Skrevet

Jeg var også i et grusomt voldelig forhold, snakk om vold som slo ut tenner og ribbebeinsbrudd.

Da jeg omsider kom meg bort terroriserte han meg, og han oppsøkte meg. En gang spikret jeg igjen utgangsdøra og gjemte meg i en benk på badet til jeg hørte politiet komme, han laget et helvets drama og de tok ham med seg.

Jeg snakket med en hyggelig politikvinne som sa at hvis han begynner å gi slipp, må jeg vurdere om jeg bare vil la det gå, eller om jeg vil ta den harde påkjenningen det kan bli å faktisk anmelde mannen og gå gjennom en rettsak. Hun var veldig medfølende og støttende, men ærlig og sa at det er en påkjenning, jeg kan risikere å hisse ham opp, og det er altså slik at uansett hvor mye besøks og kontaktforbud han får, så kan ikke en papirbit hindre en mann som ser seg i stand til å slå ut tenner og knuse ben på meg.

Jeg valgte å gå videre uten å gjøre noe. Kanskje feigt men, jeg kom meg ut i live, det er det som teller.

Anonym poster: 6dab70830c899eeb0f0fa23f99e33621

• Liker 4
Skrevet

Det beste er å politianmelde når det pågår for å få en slutt på det.

Etterpå er det vanskelig å komme noen vei, og kan heller skape nye problemer.

Skrevet

Det å anmelde så lenge etter kommer du nok dessverre ikke veldig langt med, jeg anmeldte et år senere, mens det enda pågikk med bilder, datoer, vitner og alt. Jeg fikk ikke engang noe svar fra politiet. La han styre videre, ikke bland deg inn i hans liv noe mer nå.

Skrevet

Det å anmelde så lenge etter kommer du nok dessverre ikke veldig langt med, jeg anmeldte et år senere, mens det enda pågikk med bilder, datoer, vitner og alt. Jeg fikk ikke engang noe svar fra politiet. La han styre videre, ikke bland deg inn i hans liv noe mer nå.

Når du ikke fikk svar i fra politiet så burde du klage til politietaten

Da har de ikke gjort jobben sin.

Skrevet

Når du ikke fikk svar i fra politiet så burde du klage til politietaten

Da har de ikke gjort jobben sin.

Dette ble anmeldt i August, av politiet selv. Jeg var på avhør dagen etter. Ringte de for et par måneder siden da hadde de ikke tatt inn min eks til avhør engang, det har de enda ikke gjort. Ringer jeg ned får jeg samme beskjeden, at de ikke har fått gjort noe enda. Selv når jeg har utallige mange hendelser med vitner, merker og politiet selv en gang.

Skrevet

Dette ble anmeldt i August, av politiet selv. Jeg var på avhør dagen etter. Ringte de for et par måneder siden da hadde de ikke tatt inn min eks til avhør engang, det har de enda ikke gjort. Ringer jeg ned får jeg samme beskjeden, at de ikke har fått gjort noe enda. Selv når jeg har utallige mange hendelser med vitner, merker og politiet selv en gang.

Da bør du henvende deg til en høyere instans innen politiet.

Eventuelt høre med en advokat-tjeneste. Finnes vel enkelte som er gratis etter hva jeg har forstått.

Skrevet

Forstår ikke dere som fraråder TS til å anmelde. Skal ha da gå ustraffet, og fortsette? Ja, det er en helvetes påkjenning, men han fortjener STRAFF, i tillegg til at sjansen er mindre for at han vil gjøre det igjen mot en annen kvinne.

Skrevet

Forstår ikke dere som fraråder TS til å anmelde. Skal ha da gå ustraffet, og fortsette? Ja, det er en helvetes påkjenning, men han fortjener STRAFF, i tillegg til at sjansen er mindre for at han vil gjøre det igjen mot en annen kvinne.

Forstår ikke folk som totalt mangler kunnskap om rettsvesenet, men allikevel råder folk. Anmeldelser for psykisk og fysisk vold blir som regel henlagt. I tillegg finner han mannen ut at han har blitt anmeldt, kan fint han eller noen kamerater komme på døra og drepe TS.

Skrevet

Forstår ikke folk som totalt mangler kunnskap om rettsvesenet, men allikevel råder folk. Anmeldelser for psykisk og fysisk vold blir som regel henlagt. I tillegg finner han mannen ut at han har blitt anmeldt, kan fint han eller noen kamerater komme på døra og drepe TS.

At slike saker ofte blir henlagt det tviler jeg ikke på ett sekund. Selv om det er en fallitt-erklæring og skandale i seg!

Men når folk ikke engang får svar ifra politiet da har det jaggu meg gått altfor langt!

Slike idioter SKAL HA sparken!!!

• Liker 1
Skrevet

Fordi det er så lenGe siden at det ikke finnes beviser for at ho ble fysisk mishandlet. Det blir ord mot ord og han blir neppe dømt på det grunnlaget

Skrevet

Kjenner at jeg blir provosert av de som skriver at TS bør la det ligge siden forholdet er over og han gir fred.

Ehhhh.....skal en la være å anmelde ting som har skjedd? Det er mange grunner til at noen velger å anmelde i ettertid. Det er også årsaken til at det er lang anmeldelsesfrist, altså det kan ta år før en sak er foreldet.

Synes du skal anmelde det jeg TS. Både ovenfor deg selv og for å statuere at det han gjorde var galt.

Hvis slike personer som TS sin ex ikke blir anmeldt så forteller det han at det han gjør ikke får konsekvenser. Det er muligens det eneste som kan få hennes ex til å lære at ting han gjør og sier (les: truer) får følger.

Jeg sitter selv i samme situasjon som TS, og skal legge inn anmeldelse mot min ex. Av akkurat samme grunner som TS.

Jeg vet selv om faren ved å anmelde han, men jeg får stole på at rettferdigheten seirer, og at myndighetene vil være der om han skulle dukke opp å hevne seg for at jeg anmeldte han.

TS, du må forsøke å samle så mye bevis som mulig, jeg skal bruke legen (som påviste ribbebensbrudd) og venner som så min forandring fra å være en utadvent person som gradvis ble forvandlet til en skygge av meg selv.

Nå viser det seg at min ex har endel på rullebladet sitt fra før, så det er mulig at det hjelper meg, men om din ex ikke har det så er det ikke dermed sagt han saken blir henlagt. Husk også på det at han blir innkallet til ett avhør, og de som avhører han har sine metoder for å få ut sannheten.

Krysser fingrene for deg.

Anonym poster: 95383236c3bacedab6bebe8792f995e8

• Liker 1
Gjest LanaLane
Skrevet

Det er fullt mulig å anmelde og be om besøksforbud.

Skrevet (endret)

Kjenner at jeg blir provosert av de som skriver at TS bør la det ligge siden forholdet er over og han gir fred.

Ehhhh.....skal en la være å anmelde ting som har skjedd? Det er mange grunner til at noen velger å anmelde i ettertid. Det er også årsaken til at det er lang anmeldelsesfrist, altså det kan ta år før en sak er foreldet.

Synes du skal anmelde det jeg TS. Både ovenfor deg selv og for å statuere at det han gjorde var galt.

Hvis slike personer som TS sin ex ikke blir anmeldt så forteller det han at det han gjør ikke får konsekvenser. Det er muligens det eneste som kan få hennes ex til å lære at ting han gjør og sier (les: truer) får følger.

Jeg sitter selv i samme situasjon som TS, og skal legge inn anmeldelse mot min ex. Av akkurat samme grunner som TS.

Jeg vet selv om faren ved å anmelde han, men jeg får stole på at rettferdigheten seirer, og at myndighetene vil være der om han skulle dukke opp å hevne seg for at jeg anmeldte han.

TS, du må forsøke å samle så mye bevis som mulig, jeg skal bruke legen (som påviste ribbebensbrudd) og venner som så min forandring fra å være en utadvent person som gradvis ble forvandlet til en skygge av meg selv.

Nå viser det seg at min ex har endel på rullebladet sitt fra før, så det er mulig at det hjelper meg, men om din ex ikke har det så er det ikke dermed sagt han saken blir henlagt. Husk også på det at han blir innkallet til ett avhør, og de som avhører han har sine metoder for å få ut sannheten.

Krysser fingrene for deg.

Er du morsom eller? Vi fraråder hun ikke til å anmelde det for å være slem! Men det er sååå lenge siden, som en annen sa her blir det ord mot ord og han vil neppe få noen straff. Politiet selv anmeldte min eks-samboer. Han dukket opp flere ganger i uken, kjørte bilen etter meg når jeg satt i bussen på vei hjem, han gikk løs på min nye kjæreste, på min kamerat, han truet familien min, og jeg ringte politiet HVER bidige gang han kom. Tror du de gjorde noe? En gang fikk jeg til og med beskjeden ''vi har for mye å gjøre, men vi kan se om vi ser han ute å gi beskjed om at han skal holde seg unna'' den beskjeden hadde politiet gitt han mange ganger. De møtte ikke opp de gangene han kom hjem til meg en gang. En som slår har ofte psykopatiske trekk - det å bruke metoder for å få ut sannheten hjelper ikke alltid. Politiet i Norge og CSI på TvNorge er ikke det samme.

Endret av dobri123
Skrevet

Er du morsom eller? Vi fraråder hun ikke til å anmelde det for å være slem! Men det er sååå lenge siden, som en annen sa her blir det ord mot ord og han vil neppe få noen straff. Politiet selv anmeldte min eks-samboer. Han dukket opp flere ganger i uken, kjørte bilen etter meg når jeg satt i bussen på vei hjem, han gikk løs på min nye kjæreste, på min kamerat, han truet familien min, og jeg ringte politiet HVER bidige gang han kom. Tror du de gjorde noe? En gang fikk jeg til og med beskjeden ''vi har for mye å gjøre, men vi kan se om vi ser han ute å gi beskjed om at han skal holde seg unna'' den beskjeden hadde politiet gitt han mange ganger. De møtte ikke opp de gangene han kom hjem til meg en gang. En som slår har ofte psykopatiske trekk - det å bruke metoder for å få ut sannheten hjelper ikke alltid. Politiet i Norge og CSI på TvNorge er ikke det samme.

Jeg forsøker ikke å være morsom nei.

Jeg har selv fått beskjed av politiet om at dem ikke har resurser til å komme opp på adressen min når min ex stod rusa og ville inn å banke meg. Dette vet jeg alt om. Jeg er selv bltt pressa av veien når han kjørte etter meg i bil, da jeg måtte forlate huset fordi det ble for utrygt når politiet ikke kunne komme meg til unnsetning. Jeg har selv fått beskjed om : " jeg vet hvor foreldrene dine bor",- trusler mot dem.

Har selv opplevd at flere av mine mannlige bekjendte har blitt angrepet av han om jeg har utvekslet noen ord med dem på byen.

Men, jeg nekter at det skal stoppe meg å anmelde han. Om saken blir henlagt så vet ihvertfall jeg at jeg forsøkte. Og kommer han etter meg så får han komme. Jeg lar meg ikke skremme lengre, aldri skal en syk person styre meg mer,- aldri! Dess flere anmeldelser de får på seg, dess verre blilr det for dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...