Gjest Mina Skrevet 9. februar 2013 #1 Skrevet 9. februar 2013 Det er en ting som er så vondt. Nå blir jeg vel sett på som en idiot av de fleste sikkert. Jeg er en kvinne som ikke har venner eller venninner å betro meg til. Jeg vil egentlig ha nok med mannen min og betro meg til ham. Men så når jeg prøver å få forståelse for at noen sårer meg og jeg forklarer til mannen min og jeg spør om han forstår, så er den samme leksa "Nei - jeg forstår ikke" og dette til tross for at jeg holder med ham når han klager på venner og slektninger. Det er så jævlig vondt!!! Føler meg sviktet! Han er forresten i Værens tegn. Noen som har lignende erfaringer med disse noe grove og ubehøvlede skapningene?
Gjest Sunheart Skrevet 9. februar 2013 #2 Skrevet 9. februar 2013 Hadde ikke orket å ha en mann bare til kjæreste. Jeg må ha vennskap også med, som inkluderer å betro seg til, få støtte og forståelse. Så det der hadde jeg ikke giddet. 4
Gjest alov Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 Hadde ikke orket å ha en mann bare til kjæreste. Jeg må ha vennskap også med, som inkluderer å betro seg til, få støtte og forståelse. Så det der hadde jeg ikke giddet. TS spurte ikke om du hadde giddet eller ikke, hun spør om folk har hatt lignende erfaringer. Din kommentar er ikke konstruktiv, og kan bare få TS til å føle seg enda mer elendig. Tror ikke akkurat det er det TS trenger. Det var kanskje ikke vondt ment av deg og jeg angriper deg, men at noen sier det til deg vil kanskje bidra til at du tenker litt mer før du skriver noe, hvis dette var ubevisst selvfølgelig... 2
Gjest alov Skrevet 9. februar 2013 #4 Skrevet 9. februar 2013 Det er en ting som er så vondt. Nå blir jeg vel sett på som en idiot av de fleste sikkert. Jeg er en kvinne som ikke har venner eller venninner å betro meg til. Jeg vil egentlig ha nok med mannen min og betro meg til ham. Men så når jeg prøver å få forståelse for at noen sårer meg og jeg forklarer til mannen min og jeg spør om han forstår, så er den samme leksa "Nei - jeg forstår ikke" og dette til tross for at jeg holder med ham når han klager på venner og slektninger. Det er så jævlig vondt!!! Føler meg sviktet! Han er forresten i Værens tegn. Noen som har lignende erfaringer med disse noe grove og ubehøvlede skapningene? TS, dette her har ikke noe spesielt med at han er Væren, det kan være pga hans personlighet å og hvem han er, det kan også være at han er helt uenig og forstår ikke at du føler deg såret fordi det er ingen grunn for ham, og det kan også ha noe med deres forhold å gjøre. Det beste i en sånn situasjon er å kommunisere, uten å angrepe, men å si ting som de er. Si til ham at for deg skal han være ddin første støttespiller, og at om du forventer å bli forstått og hørt av en så er det ham. At du i tillegg ikke har så mange venner. Si det med respekt, og han vil kanskje forklare hvorfor han gjør sånn eller prøve å forstå deg, innse at han gjorde noe feil. Har du allerede tenkt at du kanskje fort føler deg såret? Jeg bare sier det for å hjelpe deg å finne ut hva som må forbedres for at du ikke føler deg sånn lenger Eller det kan være at han, fra sin side, ikke synes du er her for å støtte eller høre ham, og at han dermed gjør det samme. Noen ganger er det mange usagte ting som kan ha stor påvirkningskraft på et forhold, og om man ikke snakker om det, blir det bare verre og verre. Lykke til videre i hvertfall
Gjest RockOn Skrevet 9. februar 2013 #5 Skrevet 9. februar 2013 Min mann er væren, og han er min kjæreste og bestevenn i ett. Han hører på mitt syt om kjæreste, kollegaer og slekt (hvis det har skjedd noe) og støtter meg. Så nei, jeg kjenner ikke igjen dette.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #6 Skrevet 9. februar 2013 Er du voksen og tror på astrologi? Anonym poster: 43083596823b07ca1c8c32114e5245ee 6
OnFire Skrevet 9. februar 2013 #7 Skrevet 9. februar 2013 Jeg tror du vil gå på mange smeller hvis du retter deg etter stjernetegn. Når det er sagt, det er ingen selvfølge at en kjæreste alltid skal støtte deg og være enig med deg, det ville blitt i overkant mange løgner.
Gjest TS Skrevet 9. februar 2013 #8 Skrevet 9. februar 2013 Jeg tror du vil gå på mange smeller hvis du retter deg etter stjernetegn. Når det er sagt, det er ingen selvfølge at en kjæreste alltid skal støtte deg og være enig med deg, det ville blitt i overkant mange løgner. Det er bare det at han aldri støtter meg når jeg har behov for slik forståelse.
Gjest alov Skrevet 9. februar 2013 #9 Skrevet 9. februar 2013 Er du voksen og tror på astrologi? Anonym poster: 43083596823b07ca1c8c32114e5245ee Mange voksne tror på astrologi. Astrologi, religion, psykologi og sikkert mange andre ting fungerer som hjelpemidler når man trenger å ha en logikk i en situasjon / holdning eller å få håp på bedre dager. Forskjellige meninger om dette, men det er jo lov å tro på noe eller ikke
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #10 Skrevet 9. februar 2013 Mange voksne tror på astrologi. Astrologi, religion, psykologi og sikkert mange andre ting fungerer som hjelpemidler når man trenger å ha en logikk i en situasjon / holdning eller å få håp på bedre dager. Forskjellige meninger om dette, men det er jo lov å tro på noe eller ikke Når du setter psykologi og astologi i samme kategori, da er vi på så forskjellige planeter at det er helt meningsløst. Psykologi er vitenskap, astrologi er humbug. Nei, det er ikke "Du tror en ting, jeg tror en annen", det er fakta vs. vissvass. Om jeg sier boller er biler er ikke min mening og min tro like grei som din. Men det er fullt lov å tro noe annet, jeg er bare fascinert av at det er mulig i en såpass opplyst verden. Anonym poster: 43083596823b07ca1c8c32114e5245ee 6
OnFire Skrevet 9. februar 2013 #11 Skrevet 9. februar 2013 Det er bare det at han aldri støtter meg når jeg har behov for slik forståelse. Da er han enten veldig slapp på å fortelle deg det de gangene han er enig med deg og forstår deg, eller så er dere rett og slett så ulike at du egentlig ikke kan regne med å få særlig mye støtte i det hele tatt.
Gjest Naria Skrevet 9. februar 2013 #12 Skrevet 9. februar 2013 Du skriver at du ikke har andre venner enn mannen din, da kan jeg tenke meg at det lett kan bli for mye for mannen når han er det eneste du kan snakke med. Jeg hadde ikke klart å leve i et slikt forhold. Å være alt for et annet menneske er ekstremt belastende. 1
Gjest alov Skrevet 9. februar 2013 #13 Skrevet 9. februar 2013 (endret) Når du setter psykologi og astologi i samme kategori, da er vi på så forskjellige planeter at det er helt meningsløst. Psykologi er vitenskap, astrologi er humbug. Nei, det er ikke "Du tror en ting, jeg tror en annen", det er fakta vs. vissvass. Om jeg sier boller er biler er ikke min mening og min tro like grei som din. Men det er fullt lov å tro noe annet, jeg er bare fascinert av at det er mulig i en såpass opplyst verden. Anonym poster: 43083596823b07ca1c8c32114e5245ee Ja, det er helt forskjellige ting. Men det jeg sa er at noen skal bruke psykologi, mens andre skal finne trygghet i astrologi. Helt forskjellige ting, men brukes på samme måte eller med samme mål. Å forstå verden og finne en grunn til at ting skjer. Så at du eller jeg tror eller ikke på astrologi spiller ingen rolle. Men siden du vet så godt hva psykologi er, kunne du kanskje også bruke psykologi for å forstå at svært mange retter seg mot astrologi. Og faktisk tror jeg ikke på astrologi, men klarer å forstå at andre gjør det, selv om jeg også skulle ønske at i dag i 2013 kun man la være å tro at alle som har samme tegn skal oppleve absolutt det samme samme dag fordi de ble født innen en måned eller en annen. Endret 9. februar 2013 av alov
Steinar40 Skrevet 9. februar 2013 #14 Skrevet 9. februar 2013 Det er en ting som er så vondt. Nå blir jeg vel sett på som en idiot av de fleste sikkert. Jeg er en kvinne som ikke har venner eller venninner å betro meg til. Jeg vil egentlig ha nok med mannen min og betro meg til ham. Men så når jeg prøver å få forståelse for at noen sårer meg og jeg forklarer til mannen min og jeg spør om han forstår, så er den samme leksa "Nei - jeg forstår ikke" og dette til tross for at jeg holder med ham når han klager på venner og slektninger. Det er så jævlig vondt!!! Føler meg sviktet! Han er forresten i Værens tegn. Noen som har lignende erfaringer med disse noe grove og ubehøvlede skapningene? Glem stjernetegn. Men har du noe konkret eksempel å vise til så det går an å vurdere om han er urimelig eller ikke?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #15 Skrevet 9. februar 2013 Å skulle være den ene personen som alt øses ut til er fryktelig slitsomt. Og siden du ikke har noen venner blir han jo fort det. Da må man som oftest skjerme seg selv, og å ikke orke å sette seg inn i "problemene" dine er en måte å gjøre det på. Husk at en partner er venn og kjæreste, ikke klagemur eller terapaut. Anonym poster: 6aba53a2f8b1063a9cc1fb22c72c1e85 1
Gjest alov Skrevet 9. februar 2013 #16 Skrevet 9. februar 2013 Glem stjernetegn. Men har du noe konkret eksempel å vise til så det går an å vurdere om han er urimelig eller ikke? Ja, veldig godt forslag
aquiz Skrevet 9. februar 2013 #17 Skrevet 9. februar 2013 Min erfaring med værer er at de er vanskelige å "styre".. Altså ikke direkte styre, men de har konkurranseinnstinkt fra en annen verden og liker å være best. Jeg kjenner faktisk ingen vær som jeg takler å være sammen med lenge, slitsomme mennesker. (sikkert bare tilfeldig at er sånn)
leirbål Skrevet 10. februar 2013 #18 Skrevet 10. februar 2013 Ts. At du ønsker at mannen din skal være alt for deg, betyr ikke nødvendigvis at han hverken ønsker eller klarer å være det. Jeg ville ikke likt det hvis mannen min sa at han ville at jeg skulle være alt for ham. Det er ikke sikkert jeg ville sagt noe for å unngå å såre ham, men det ville vært fryktelig slitsomt og kvelende. Han synes det samme, og vi har et tett forhold. Og nei, han forstår ikke alt jeg føler, uansett hvor godt jeg forklarer det. Det gjør venninnene mine, uten problemer. Så for deres begges del bør du vurdere å få deg minst en venninne. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #19 Skrevet 10. februar 2013 Jeg vil anbefale deg å finne en livspartner som i tillegg til å være din sexpartner, også kan være din bestevenn. Han må da være sosialt intelligent (dette utgjør forskjellen mellom de som "forstår" og "ikke forstår" når det gjelder sosiale hendelser, følelser og tanker). Han må også være utstyrt med personlighetstrekk som empati, raushet, snillhet og varme. Ikke være likegyldig/kald/egoistisk/klønete sosialt. Selv har jeg også lært at jeg har det bedre sammen med menn som på mange måter er lik meg selv, f.eks ryddige, enn menn som er forskjellige fra hverandre. Motsetningene kan være spennende i begynnelsen av forholdet, men på lang sikt blir de til irritasjoner, og det blir for mye friksjon og småkrangling i forholdet over ting vi mener forskjellig om. Dette kan ta noen år og erfaringer å lære, men å gifte seg med sin bestevenn, fremfor en kjæreste som ble til kun på bakgrunn av en forelskelse, vil gjerne utgjøre forskjellen om hvorvidt du blir blant de 50% som skiller seg, eller forblir gift. Aner ikke hva som er rett for deg, for kjenner deg og mannen din for lite. Men jeg kom selv nylig ut av et forhold der jeg følte at jeg stod alene psykisk. Han var en kjæreste, men ikke noe mer. Det gidder jeg ikke igjen ! Anonym poster: 79ebaafe7faef4cfb9351f7fb28d3d33 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå