Gå til innhold

Feirer dere morsdag? Evt hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv sender jeg bare en sms med gratulasjoner på dagen slik at jeg stresser ikke ut for å handle noe for å rekke å levere en gave på dagen. Men stikker innom henne en annen dag med en liten ubetydelig ting, hva kostnad angår, men en liten oppmerksomhet.

Noen tar den helt ut og det er kake på nøyaktig den dagen og da bør man stille opp liksom .

Men jeg kjente stresset komme sigende hver gang jeg så annonsene lyse mot meg på den tiden av året "Husk farsdag!" "Husk morsdag!", handle ditt handle datt.

For et mas!

Jeg kan gi en liten oppmerksomhet ellers og jeg husker selvsagt gebursdagene .

Hva gjør dere?

Anonym poster: 9a22fb6c65f2fa4480e53954c0b0f38b

Skrevet

Jeg feirer ikke morsdagen for moren min. Hun fortjener den ikke. Feirer farsdagen fordi han rikelig fortjener det.

Anonym poster: 3348e5da7a8532602204756867795c0e

Skrevet

Feirer litt med jentene og mannen:) Blir vekket med kaffe på sengen, jentene har laget kort, og mannen har vært ute med de og kjøpt en ting (f,eks en bodylotion, ei bok, ullsokker..... ifjor fikk jeg brodder til å feste på skoene)

Senere baker jentene ei kake som vi spiser etter middagen.

Bruker å bestille en blomster til moren min og svigermor som de får levert på døren idag av blomsterbud, også sender jeg ei melding til mamma i morgen, og mannen bruker å ringe moren sin.

Skrevet

Jeg bruker å kjøpe en liten gave til mamma om jeg husker at det er morsdag. I år blir det både kake og pakke. Jeg har også laget et kort selv. Mamma er veldig glad i Biotherm sine produkter, så hun får ei flaske med bodylotion som egner seg på vintertørr hud.

Gjest fjellhamster
Skrevet

Jeg kjøper en liten gave og sender et kort. Er jeg hjemme, så lager ofte jeg og lillesøster kake også. Mamma fortjener kun det beste :)

Skrevet

Vi feirer det ikke. Jeg kommer til å ringe min mor. Om det er en morsdag da jeg er sammen med henne får hun en gave, ikke ellers. Poden har laga kort i barnehagen, men de ansatte der var for travle i går til å gi meg det da jeg henta h*n, så jeg får det nok først på mandag. Jeg ville liksom ikke spørre hvor kortet mitt var heller da. :) Vi har litt stram økonomi her hjemme, så det blir ingen gave til meg heller. Jeg synes det går fint.

Anonym poster: b9c4ddaf0679bea484ee5ba405e57d50

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg (og mine andre voksne søsken) kjøper blomster til moren vår fordi vi vet hun liker å bli satt pris på på den måten. For min egen del betyr en slik dag ingenting for meg, så her er det null feiring.

Skrevet

Jeg sender alltid kort til mamma, samt ringer henne :) Her i gården vanker det små gaver slik som en sjokolade eller en boks karameller fra katten til mor :fnise:

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg feirer ikke morsdagen for moren min. Hun fortjener den ikke. Feirer farsdagen fordi han rikelig fortjener det.

Anonym poster: 3348e5da7a8532602204756867795c0e

Samme her :)

Morsdag blir ikke feiret. Er ikke mamma selv og har kuttet kontakt med min mamma.

Stresser ikke på farsdagen da. Et kort, en liten pakke eller lignende. Vi bor så langt fra hverandre at det er sjeldent jeg er der på dagen.

Gaven kjøper jeg når som helst på året og sparer den til anledningen

Skrevet

Jeg studerer i en annen by, så er derfor sjelden sammen med mamma på morsdagen. Men jeg sender henne gratulerer med dagen-melding. Så ber jeg pappa om å kjøpe blomster til henne:) han pleier også å bake eller noe slikt. I morgen er det jo fastelavn, så tenker at det blir bolleservering i heimen:)

Samme med farsdag, bare motsatt. Med unntak av at mamma ikke liker å bake, så pappa pleier å lage farsdagskake til seg selv :fnise:

For oss har disse dagene vært koselige. Når vi bodde hjemme hadde vi gjerne fellesfrokost og ekstra god middag. Og selvsagt blomster:)

Anonym poster: 4754d9b97bd19eef6f10dfcacfb33cc6

Skrevet (endret)

Da jeg var barn (og fram til jeg flyttet hjemmefra som 19-åring) var det alltid frokost på senga med kort og gaver til mamma, før vi dro til farmor på formiddagsbesøk og mormor på middagsbesøk.

Nå som jeg bor en annen plass sender jeg kort og gave til mamma fra meg og brødrene mine, hvis jeg ikke får pappa til å ordne det, og kort til mormor og farmor. Pleier også å ringe til alle tre.

På farsdag er det det samme som gjelder. Nå er begge bestefedrene mine døde, men jeg pleide å ringe til de på farsdagen etter at jeg flyttet.

Endret av Fantomina
Skrevet

Som barn har vi laget kort og kjøpt blomster, men nå som jeg har flyttet ut ringer jeg bare og sier gratulerer. Vi gjør ikke noen big deal ut av det i min familie. Men vi er heller ikke begeistret for valentine's day, halloween osv

• Liker 2
Gjest annemor30
Skrevet

Jeg får hjemmelagde kort av barna når de alle kommer sprettende opp i sengen tiiiidlig søndags morgen;-) Jeg bestemmer middagen og ungene lager den til jeg har våknet;-) Da har de også bakt kake til meg;) Til min mamma har jeg i år kjøpt:

lomond-shopper-70188-ed8b9.jpg

Skrevet

Hjemme hos oss er det mann og barn som står for søndagsfrokosten når det er morsdag, og så får jeg åpne morsdagsgaven min i løpet av frokosten. Etter lunsjen kommer morsdagskaken på bordet.

Tradisjonen tro feirer vi morsdag for min mor med søndagsmiddag hjemme hos foreldrene mine, hvor hun får gave fra oss, og det blir morsdagskake atter en gang etter middagen. Koselig å feire morsdag, og skal jeg være ærlig, synes jeg jammen at det er vel fortjent også!

Skrevet

Gir mamma en :blomst: En liten, men likevel fin måte å vite at du setter pris på henne :)

Skrevet

Jeg skal tenne lys på graven til mor ... Så har jeg invitert barn og svigerbarn på middag og kaker imorgen ...

Mor ligger aldri på latsiden her i huset, selv ikke på morsdsgen :-)

Jeg elsker å lage til sammenkomster med god mat og fullt hus ..

Skrevet

Jeg pleier å tenne lys på graven, men i år er jeg bortreist og sender en tanke. Jeg fikk det jeg ønsket meg, en god klem. Trenger ikke flere ting.

:heks:

Skrevet

Jeg besøker alltid min mor på morsdagen, og pleier også å kjøpe med noen blomster eller an plante til henne.

Skrevet

Feirer den ikke. Da jeg var barn fikk jeg klar beskjed om at morsdag og farsdag "kun var for handelsstanden", så da har jeg ikke giddet å begynne med noen markering i voksen alder heller.

• Liker 2
Skrevet

Vi feirer forsåvidt ikke morsdag, men jeg har da nettopp vært å levert en blomsterbukett til svigermor. Min svigerdatter (og sønn) pleier å komme innom med en liten oppmerksomhet. Ellers er det en helt vanlig søndag her i huset. Og siden jeg skal på jobb inatt, gidder jeg ikke lage til noe i ettermiddag heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...