Gå til innhold

Drittlei av at foreldrene mine ikke gidder å høre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får søren ikke noe frihet omtrent. Bare masing hele tida. De skal legge seg oppi omtrent alt. Masing fra morgen til kveld, nesten hver eneste dag. De fremprovoserer også en sint reaksjon fra min side. Jeg vil bare være litt i fred, og få ta flere valg selv. De kommer med masse provoserende og sårende kommentarer hele tiden, prøver selvsagt å ikke bry meg, men de holder på helt til jeg klikker. Da sier jeg at jeg ikke gidder å ta en disukusjon til, og at de må skjerpe seg. Tror jeg har prøvd å si det til de i mange år nå.

Det verste er at de også nekter for å ha gjort noe som helst, når det åpenbart er de som har gjort meg sint. De er så dobbeltmoraliserende. Jeg sliter også med psykiske problemer, som jeg har slitet med oppgjennom hele oppveksten, og senest for litt over to måneder siden fikk jeg en alvorlig deprensjon. Føler at de ikke forstår en dritt av hvordan ting faktisk er fra mitt ståsted, selv om de sier at de skjønner alt. Det gjør de ikke, da hadde hatt litt andre holdninger.

Blir så lei av å høre at jeg skal legge meg da og da, at jeg ikke skal gjøre det og det osv. Også lei av at de ikke gidder å forstå mine plager. Jeg er 17 år nå, og synes at det er råttent gjort at de skal bruke psykisk vold på denne måten, og de tåler knapt nok at jeg er fysisk borti dem, før de sier "du har ikke lov til å slå, nå ringer jeg dit og dit". Har da aldri gjort noe alvorlig i den forstand. Mye verre det de gjør. De tyner den tida frem til jeg blir 18 så til de grader, og kommer sikkert til å gjøre det mer, etter at jeg har fyllt 18 også.

Er så frustrert over at de ikke gidder å høre på hva jeg sier, de tror alt er så enkelt.

Anonym poster: e164b5bf5e6466e20a7d197ca306477e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn en jobb og flytt ut.

Anonym poster: 59dec9afb51ba90ff4d797d6f4389344

Skrevet

Psykisk vold? Å si at du skal legge deg om kvelden?

Anonym poster: b022fecb6cb65a753b6d562022b02532

• Liker 2
Skrevet

Det høres ikke ut som psykisk vold, akkurat...? Tror du må forklare dette litt bedre.

Skrevet

Nå skal jeg gi deg et par gode råd som helt sikkert kommer til å gjøre livet ditt enklere hvis du prøver å følge dem så godt du kan.

• Ikke synes synd på deg selv.
  • Ikke skyld på andre.
  • Ikke tenk at "det går ikke".
  • Ikke klag, men gjør noe.
  • Ikke prøv å forandre andre mennesker.
  • Ikke la deg provosere.
  • Ta egne avgjørelser som er bra for deg.

Anonym poster: 7851759cb6080ce0b6a61838a76b5408

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...