AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #1 Skrevet 9. februar 2013 En venn har spurt meg om han kan sove hos meg. Bor i en annen by og det er lenge siden vi har sett hverandre. Har ryddet og vasket og gledet meg. Satt oppe lenge igår og ventet. Så sovner jeg og får en telefon NÅ om at han fant noen andre å sove hos. Merker at jeg er ganske sur. Har jeg grunn til det? Han skal på en stor sportskonkurranse imorgen. I telefonen sa han at han håpet at jeg kom, før jeg la på. Ville dere gått for å heie? Merker at jeg egentlig er dritforbanna og har lyst til å drite i hele greia. Anonym poster: 67c42900bc162c1a96085b306da82b41
Gjest ann Skrevet 9. februar 2013 #2 Skrevet 9. februar 2013 En venn har spurt meg om han kan sove hos meg. Bor i en annen by og det er lenge siden vi har sett hverandre. Har ryddet og vasket og gledet meg. Satt oppe lenge igår og ventet. Så sovner jeg og får en telefon NÅ om at han fant noen andre å sove hos. Merker at jeg er ganske sur. Har jeg grunn til det? Han skal på en stor sportskonkurranse imorgen. I telefonen sa han at han håpet at jeg kom, før jeg la på. Ville dere gått for å heie? Merker at jeg egentlig er dritforbanna og har lyst til å drite i hele greia. Anonym poster: 67c42900bc162c1a96085b306da82b41 Nei ville ikke ha gått.
Gjest Animula Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 Jeg ville nok også blitt sur og skuffa, han burde sagt fra tidligere når han egentlig skulle sove hos deg. Om jeg ville gått vet jeg ikke, det kommer vel an på vennskapet deres ellers og hvor viktig denne skuffelsen er i forhold til det. Kanskje det er lurt å gå likevel, det går jo an å heie og likevel ta det opp med ham etterpå.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #4 Skrevet 9. februar 2013 Du har god grunn til å være sur. Opplevd det samme et par ganger, da med en venninne jeg ikke hadde sett på lenge. Er forresten mann, men det var ikke noe mer enn en venninne. Det er mange som ikke skjønner "hvorfor det der er så farlig", men jeg er akkurat som deg og forstår irritasjonen. Det er utakknemlig og hensynsløst. Om du spør meg, mener jeg du bør drite i hele greia i morgen, for det virker som du har lyst til nettopp det. Mulig andre vil være uenige, men jeg synes du skal droppe det. Jeg kutter ikke kontakten med slike folk, men jeg gidder ikke strekke meg en centimeter lenger enn jeg må når de først svikter sånn. Forresten: Hvis han mot formodning senere spør hvorfor du ikke kom, tror jeg dessverre bare du får bite det i deg og bortforklare det. All mulig touchy-feely tilsier at du skal snakke med ham om det, men det leder bare til mer irritasjon. Jeg kan fra erfaring si at du bare kommer til å bli mer frustrert om du må forklare ham hvorfor du irriterer deg. Dette er garantert ikke en person som forstår deg hvis du forteller at du er irritert, for han skjønner ikke at dette var dårlig gjort. Anonym poster: 3691b56218312fa81911939ee128e44d 2
Gjest Animula Skrevet 9. februar 2013 #5 Skrevet 9. februar 2013 Du har god grunn til å være sur. Opplevd det samme et par ganger, da med en venninne jeg ikke hadde sett på lenge. Er forresten mann, men det var ikke noe mer enn en venninne. Det er mange som ikke skjønner "hvorfor det der er så farlig", men jeg er akkurat som deg og forstår irritasjonen. Det er utakknemlig og hensynsløst. Om du spør meg, mener jeg du bør drite i hele greia i morgen, for det virker som du har lyst til nettopp det. Mulig andre vil være uenige, men jeg synes du skal droppe det. Jeg kutter ikke kontakten med slike folk, men jeg gidder ikke strekke meg en centimeter lenger enn jeg må når de først svikter sånn. Forresten: Hvis han mot formodning senere spør hvorfor du ikke kom, tror jeg dessverre bare du får bite det i deg og bortforklare det. All mulig touchy-feely tilsier at du skal snakke med ham om det, men det leder bare til mer irritasjon. Jeg kan fra erfaring si at du bare kommer til å bli mer frustrert om du må forklare ham hvorfor du irriterer deg. Dette er garantert ikke en person som forstår deg hvis du forteller at du er irritert, for han skjønner ikke at dette var dårlig gjort. Anonym poster: 3691b56218312fa81911939ee128e44d Jeg er egentlig litt enig med dette når jeg tenker meg om. Og ikke gå om du ikke vil, da blir det sikkert ikke noe særlig hyggelig.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #6 Skrevet 9. februar 2013 Jeg hadde ei venninne som gjorde dette noen ganger. Avtalte å komme på besøk og overnatte (bodde i ulike deler av landet), men trakk seg i siste liten. Nå vet jeg i ettertid at hun slet med en del ting, så hadde jeg visst og forstått det den gangen, ville jeg forholdt meg annerledes. Men jeg ble i hvert fall såra - i tillegg til at jeg oftest hadde takket nei til andre planer for å ta i mot besøket. I ditt tilfelle, TS, ville jeg også vært sur og såret, og jeg tror jeg hadde droppet arrangementet... Anonym poster: c3f4d1d820dab699318495b2694addbd
Gjest *smak* Skrevet 9. februar 2013 #7 Skrevet 9. februar 2013 Tenk på den gode opplevelsen arrangementet kan gi deg..
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #8 Skrevet 9. februar 2013 Skulle vært på et annet arrangement også, som jeg droppet på grunn av dette. Det var planlagt i flere måneder. Er i en situasjon hvor jeg ikke kan være borte lenge fra leiligheten (maks et par timer), så alt av feiring etterpå og nachspiel og sånt, er jeg nå utelukket fra. Derfor lar jeg heller være å gå. Blir så kjipt å måtte dra hjem midt i moroa. TS Anonym poster: 67c42900bc162c1a96085b306da82b41
Gjest Sunheart Skrevet 9. februar 2013 #9 Skrevet 9. februar 2013 Jeg skjønner deg, og jeg hadde ikke gått , nei 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå