Iita92 Skrevet 9. februar 2013 #1 Skrevet 9. februar 2013 Hei:) Vil gjerne slippe ut mine to jentepuser på snart ett år så fort det blir litt mildere i været. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gå frem? Har hatt de ute i bånd innimellom, men de virker svært usikre. Og hva gjør jeg hvis jeg ikke er hjemme når jentene mine vil inn igjen? Jeg har ikke mulighet til å ha katteluke da jeg leier leilighet. Og ikke kan jeg ha vinduene åpne da det er en del mus her om sommeren. Jeg har vinduene på bakkenivå, og vil ikke ha mus inn... Kan pusene vente ute til jeg kommer hjem/står opp? Eller vil de stikke av hvis jeg ikke lukker opp med en gang? Svært bekymret... Gruer meg til å slippe de ut
Gjest Blomst83 Skrevet 9. februar 2013 #2 Skrevet 9. februar 2013 Katter er selvstendige og kjent for å klare seg selv.Jeg er vokst opp med katter,og har aldri hatt noe problemer med å slippe ut kattene våre selvom vi ikke er hjemme:)
Gjest Raindrops Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 Har du ikke mulighet til å slippe dem inn så venter de. De vet hvor de hører til Jeg merker at jeg liker å være hjemme første dagen jeg slipper ut pusene på et nytt sted, men det er nok mest for min egen skyld.
Green Lady Skrevet 9. februar 2013 #4 Skrevet 9. februar 2013 Bare gjør ting gradvis. De første gangene du slipper dem ut, er du med dem til de forsvinner inn i en annens hage eller noe, og er hjemme og gjerne med døren oppe til de kommer tilbake. Så kan du begynne å lukke døren etterhvert når det virker som om de er trygge ute, for så å gradvis være borte lenger og lenger. Første gangen kan du bare gå på butikken. Og gradvis være borte lenger og lenger, og til slutt, er det ikke noe problem å la de være ute og leke mens du er på jobb Katter prøver gjerne en liten stund å signalisere at de er utenfor/holder seg i området til du kommer. Noen ganger drar de ut på eventyr igjen om døren ikke åpner seg, men de kommer alltid tilbake igjen etter noen timer og prøver på nytt. Så lenge kattene trives, vet de veldig godt hvor de bor hen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå