MrJaguar Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Hei. Jeg mener å huske at Dr.Oz hadde et program om at det var en del stoffer i matbokser som kunne være skadelig for mennesker. Hvilke matbokser i Norge er da ikke skadelige? På forhånd takk Endret 8. februar 2013 av MrJaguar
Gjest taco1 Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Det var kanskje BPA han mente? Du kan kjøpe en matboks i BPA-fri plast (eller i metall kanskje?). Endret 8. februar 2013 av taco1
Gjest Borghild Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 Farlige stoffer er det i omtrent alt, dessverre. Det er farlig å leve! 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #4 Skrevet 9. februar 2013 Dr. Oz presenterer vel det som finnes av bullshit. Makan til sammensurium av uvitenskapelige, hysteriske og unødvendige påstander skal du lete lenge etter - så vær så snill og ikke ta noe av det som sies i showet for god fisk sånn uten videre. det finnes et par stoffer som har blitt brukt i plast som er skadelige. Jeg vil tippe at du ikke finner disse i norske produkter lenger, men du kan jo f.eks. sjekke sidene til Grønn hverdag og lignende? Anonym poster: 05d10845e3261a8c7a700b62bb09930d
Gjest taco1 Skrevet 9. februar 2013 #5 Skrevet 9. februar 2013 Dr. Oz presenterer vel det som finnes av bullshit. Makan til sammensurium av uvitenskapelige, hysteriske og unødvendige påstander skal du lete lenge etter - så vær så snill og ikke ta noe av det som sies i showet for god fisk sånn uten videre. det finnes et par stoffer som har blitt brukt i plast som er skadelige. Jeg vil tippe at du ikke finner disse i norske produkter lenger, men du kan jo f.eks. sjekke sidene til Grønn hverdag og lignende? Anonym poster: 05d10845e3261a8c7a700b62bb09930d BPA finnes i veldig mye forbrukerartikler i plast, og du finner masse av de i Norge jo.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #6 Skrevet 9. februar 2013 BPA finnes i veldig mye forbrukerartikler i plast, og du finner masse av de i Norge jo. Du har rett - jeg visste det var et forbud, og litt googling viste seg at det gjaldt tåteflasker, ikke generelt. Her fant jeg en side om BPA i Norge, TS. Anonym poster: 05d10845e3261a8c7a700b62bb09930d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 En årsak skal nå dauen ha Argh, det "argumentet" der er det dummeste jeg hører, særlig i diskusjoner om alvorligere ting enn dette (røyking, overdreven alkoholbruk, drittmat)! JA, vi skal alle dø. Av noe. Men det er fortsatt et poeng å kunne leve 20 år lenger, og at ikke de siste 15 årene av livet ditt er et smertehelvete, eller? Anonym poster: 05d10845e3261a8c7a700b62bb09930d 2
Gjest EryMax Skrevet 11. februar 2013 #9 Skrevet 11. februar 2013 Argh, det "argumentet" der er det dummeste jeg hører, særlig i diskusjoner om alvorligere ting enn dette (røyking, overdreven alkoholbruk, drittmat)! JA, vi skal alle dø. Av noe. Men det er fortsatt et poeng å kunne leve 20 år lenger, og at ikke de siste 15 årene av livet ditt er et smertehelvete, eller? Anonym poster: 05d10845e3261a8c7a700b62bb09930d Vel nå snakker vi om matbokser å det er litt anderledes enn alkohol. Hvorfor er levealderen i Norge så høy om matbokser er farlige? For ikke å snakke om parabener. Hovedproblemet er at vi har blitt hysteriske.
Gjest taco1 Skrevet 11. februar 2013 #10 Skrevet 11. februar 2013 Jeg synes BPA er skummelt. Det kan forstyrre hormonene i kroppen, og det er jo ikke noe bra.
Gjest EryMax Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 Hvis det er så farlig hvorfor er ikke alle misfostre? Å hvis folk her inne fikk tåteflasker og smokker når de var små så burde de jo ha blitt syke for lenge siden. Det at vi har mer astma og allergier nå enn før er at nå har vi råd til masse vaskemiddler. Det ble utført en undersøkelse i øst og vest Tyskland på 80 og 90 tallet der det ble funnet ut av at folk som hadde dårlig råd å ikke vasker for mye, var mindre syke enn de som hadde råd til vaskemiddler og vasket mer.
Gjest taco1 Skrevet 11. februar 2013 #12 Skrevet 11. februar 2013 Hvis det er så farlig hvorfor er ikke alle misfostre? Å hvis folk her inne fikk tåteflasker og smokker når de var små så burde de jo ha blitt syke for lenge siden. Det at vi har mer astma og allergier nå enn før er at nå har vi råd til masse vaskemiddler. Det ble utført en undersøkelse i øst og vest Tyskland på 80 og 90 tallet der det ble funnet ut av at folk som hadde dårlig råd å ikke vasker for mye, var mindre syke enn de som hadde råd til vaskemiddler og vasket mer. Jeg tror ikke det er forsket så mye på BPA ennå. Men jeg tror tåteflasker med BPA er forbudt nå. Jeg har en diagnose, og i en undersøkelse så hadde de som hadde den diagnosen nesten 60% høyere nivå av BPA i kroppen enn de friske. Derfor synes jeg det er så skummelt. Men det er ikke bevist at hvis man fjerner BPA så blir man friskere fra diagnosen. Uansett så har jeg BPA-fri matboks og drikkeflaske.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #13 Skrevet 11. februar 2013 Hvis det er så farlig hvorfor er ikke alle misfostre? Å hvis folk her inne fikk tåteflasker og smokker når de var små så burde de jo ha blitt syke for lenge siden. Det at vi har mer astma og allergier nå enn før er at nå har vi råd til masse vaskemiddler. Det ble utført en undersøkelse i øst og vest Tyskland på 80 og 90 tallet der det ble funnet ut av at folk som hadde dårlig råd å ikke vasker for mye, var mindre syke enn de som hadde råd til vaskemiddler og vasket mer. Fordi det tar tid. Anonym poster: 409cbf300fe400908459f89b053c10a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå