Catgirl Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Jeg er 27 år og blir ferdigutdannet (master) til sommeren. Jeg og typen vil gjerne ha barn en gang snart, men vet ikke helt hvor tøft det blir når jeg kommer ut i arbeid med det første. Er det ille å drøye det noen år til jeg er 30 feks? Eller blir dette litt sent? Ønsker meg ca 3 barn. Har gått gjennom en tidlig spontantabort for noen år siden.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Jeg fikk mitt første når jeg var 32, mitt andre når jeg var 34. Skal ikke se bort i fra at vi begynner å prøve på nr 3 i løpet av året, da vil jeg sikkert være rundt 38 når babyen blir født. Syns det har vært helt greit å få barn i 30 årene jeg. I min omgangskrets er det forøvrig helt vanlig, de aller fleste av mine venninner har vært fra 30 og oppover når de har fått første barn. Anonym poster: c225078584ff4cd04489d77ecf6078c0
Catgirl Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2013 Takk for svar! Får håpe fertiliteten min holder seg så pass lenge da:) Min mor fikk nå meg da hun var 31 og 6 stk til etter meg igjen. Får håpe jeg har arvet hennes fertilitetsgener.
ViljaH Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Synes du bør satse på å jobbe et par år før du skal ut i perm. Som nyutdannet tar det litt tid å jobbe seg inn i en jobb, så slipper man å komme tilbake helt fersk igjen.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2013 #5 Skrevet 9. februar 2013 Hvis det er viktig for dere å få tre barn bør dere nok starte prøvingen snart. Hvis det ikke er så viktig om dere får to eller tre kan dere vente til du er 30.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2013 #6 Skrevet 9. februar 2013 Enig med gjest over her. Fikk mitt første da jeg var 29 og 2 etter det. Ganske heftig tid, gitt.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #7 Skrevet 9. februar 2013 Med tanke på at gjennomsnittsalderen på førstegangsfødene er 29,7 år tror jeg ikke dette skulle være noe stort problem. Heller ganske så normalt:) Og det beste for de evt. barna vil jo uansett være at du har fått deg trygg og god jobb først, så du har alle rettigheter ifb. foreldrepenger o.l. samt en jobb å gå tilbake til etter permisjon. Anonym poster: 5b8a666f2c4fe455513c501f843418cd 2
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2013 #8 Skrevet 9. februar 2013 Med tanke på at gjennomsnittsalderen på førstegangsfødene er 29,7 år tror jeg ikke dette skulle være noe stort problem. Heller ganske så normalt:) Og det beste for de evt. barna vil jo uansett være at du har fått deg trygg og god jobb først, så du har alle rettigheter ifb. foreldrepenger o.l. samt en jobb å gå tilbake til etter permisjon. Anonym poster: 5b8a666f2c4fe455513c501f843418cd Jeg vil tro de fleste 3 barns-mammaer fikk sitt første barn før de var 29,7 år.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #9 Skrevet 9. februar 2013 Jeg vil tro de fleste 3 barns-mammaer fikk sitt første barn før de var 29,7 år. Jeg vil tro at et gjennomsnitt ikke nødvendigvis betyr at de fleste mødre får da de er på den alderen... Det har jo blitt så populært å få barn i 40-årene, vil tro det drar opp snittet en del.. Anonym poster: e504d0aa8ba07a5d9f2f05f100f36fcb 2
Catgirl Skrevet 9. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2013 Hvis det er viktig for dere å få tre barn bør dere nok starte prøvingen snart. Hvis det ikke er så viktig om dere får to eller tre kan dere vente til du er 30. For meg er det kjempeviktig å få barn! Eller det er det jeg har vært litt "besatt" av (tanken) i 4 år etter jeg hadde en spontanabort. Ville bare bli gravid med en gang igjen... Men det passet ganske dårlig for eksen da og jeg var fortsatt student i utlandet, så det ble litt for komplisert for meg. Vil jo investere alt jeg har for å prøve å få egne barn. Lurer på om det kan være et problem at jeg har så lange sykluser og uregelmessig mens... Kanskje derfor jeg stresser litt med det. Lurer på om det kan være lurt å begynne prøvingen i tilfelle jeg skulle ha vansker med å bli gravid eller fullføre en graviditet. Men mammapermisjon får man vel etter 6 mnd sammenhengende jobb de siste 10 mnd, stemmer ikke det? En venninne av meg ble gravid et par mnd før hun var ferdiutdannet, men rakk akkurat å jobbe seg opp til retten på foreldrepenger.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #11 Skrevet 9. februar 2013 Jeg fikk førstemann når jeg var 30,5år, andre mann kommer når jeg er 33 år. Usikkert om det blir en tredje eller ikke enda. Ingen problemer med å være så gammel før førstemann kom, opplevde tvert i mot at jordmor/lege/helsesøster/barnehage osv, osv behandler meg med mer respekt enn hva min lillesøster har blitt møtt med. Vi fikk barn samtidig, men hun er 8 år yngre enn meg og jeg var med henne på en del kontroller ol, og opplevde stadig vekk at folk behandlet henne som en liten unge :o Anonym poster: ee3ae89a826e63d078d5b0bd714cca9f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #12 Skrevet 9. februar 2013 Når man føder etter de 30 så er fødslene lengre og drøyere, faren for misdannelser er større, og faren for å ikke bli gravid øker med alderen. Eggene er på topp mellom 18 og 25 år, så det er inni der man egentlig bør få barna. Det er også en hetfig overgang å bli foreldre etter de 30, for man er kun vant med seg selv, og nå skal plutselig en baby ha hele oppmerksomheten og tiden. Men for all der, vi har jo barnehager som er åpent i 10 timer, så man trenger ikke tilbringe så innmari mye tid sammen med sine egne små. Staten er vedlig glad for å oppfostre dagens babyer. 2-3 timer sammen med ungen er nok før den skal legges, så veldig hardt er det ikke å ha barn. Barnehagene som har de Anonym poster: 1f5694912dbe3fa3d4f17a8645db34cb 3
Gjest Lille meg Skrevet 9. februar 2013 #13 Skrevet 9. februar 2013 Fikk første da jeg var 20. Etter min erfaring var det for tidlig. Min NYE mann og jeg er klare for å prøve snart- nå er jeg 30
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #14 Skrevet 9. februar 2013 Jeg fikk førstemann når jeg var 30,5år, andre mann kommer når jeg er 33 år. Usikkert om det blir en tredje eller ikke enda. Ingen problemer med å være så gammel før førstemann kom, opplevde tvert i mot at jordmor/lege/helsesøster/barnehage osv, osv behandler meg med mer respekt enn hva min lillesøster har blitt møtt med. Vi fikk barn samtidig, men hun er 8 år yngre enn meg og jeg var med henne på en del kontroller ol, og opplevde stadig vekk at folk behandlet henne som en liten unge :o Anonym poster: ee3ae89a826e63d078d5b0bd714cca9f Da tror jeg søsteren din oppførte seg på en måte så de derav behandlet henne som en unge. For jeg var "bare" litt over året eldre da jeg fikk mitt første barn, og absolutt ingen behandlet meg med mangel på respekt eller behandlet meg som jeg er en unge. Anonym poster: e504d0aa8ba07a5d9f2f05f100f36fcb
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #15 Skrevet 9. februar 2013 Når man føder etter de 30 så er fødslene lengre og drøyere, faren for misdannelser er større, og faren for å ikke bli gravid øker med alderen. Eggene er på topp mellom 18 og 25 år, så det er inni der man egentlig bør få barna. Det er også en hetfig overgang å bli foreldre etter de 30, for man er kun vant med seg selv, og nå skal plutselig en baby ha hele oppmerksomheten og tiden. Men for all der, vi har jo barnehager som er åpent i 10 timer, så man trenger ikke tilbringe så innmari mye tid sammen med sine egne små. Staten er vedlig glad for å oppfostre dagens babyer. 2-3 timer sammen med ungen er nok før den skal legges, så veldig hardt er det ikke å ha barn. Barnehagene som har de Anonym poster: 1f5694912dbe3fa3d4f17a8645db34cb Huff.... Anonym poster: e504d0aa8ba07a5d9f2f05f100f36fcb 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #16 Skrevet 9. februar 2013 Om dere er klar mentalt, hadde jeg kjørt på. Det skader ikke å begynne tidligere enn 30. Anonym poster: 5ff560a7ed61e6959128d40a758ed3d4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #17 Skrevet 9. februar 2013 Jeg ble gravid på første forsøk i en alder av 31, med et helt problemfritt svangerskap, en drømmefødsel på totalt 2 timer og sitter nå med en frisk og sunn 7 måneder gammel baby! Så det er ingenting i veien for å få barn når man er over 30! Anonym poster: 16925db5969d0ef9895c27e2fc039cbc 2
Gjest Riskjeks Skrevet 9. februar 2013 #18 Skrevet 9. februar 2013 Dette med fertilitet kan du aldri være sikker på, og du kan heller ikke ta tilfeldige KG-brukeres egne erfaringer som bevis, men det vet du sikkert. Gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende er for øvrig 28 år, og det finnes ingen barnehager som oppdrar dem for deg, slik en anonym nisse over her prøver å provosere med. Dere må få barn når det passer for dere. 2
Gjest Sobril Skrevet 9. februar 2013 #19 Skrevet 9. februar 2013 Jeg fikk mitt første barn da jeg var 31. Hadde et problemfritt svangerskap.
Gjest LostCase Skrevet 9. februar 2013 #20 Skrevet 9. februar 2013 (endret) Når man føder etter de 30 så er fødslene lengre og drøyere, faren for misdannelser er større, og faren for å ikke bli gravid øker med alderen. Eggene er på topp mellom 18 og 25 år, så det er inni der man egentlig bør få barna. Det er også en hetfig overgang å bli foreldre etter de 30, for man er kun vant med seg selv, og nå skal plutselig en baby ha hele oppmerksomheten og tiden. Men for all der, vi har jo barnehager som er åpent i 10 timer, så man trenger ikke tilbringe så innmari mye tid sammen med sine egne små. Staten er vedlig glad for å oppfostre dagens babyer. 2-3 timer sammen med ungen er nok før den skal legges, så veldig hardt er det ikke å ha barn. Barnehagene som har de Anonym poster: 1f5694912dbe3fa3d4f17a8645db34cb For et idiotisk innlegg! Hentyder du at TS kommer til å ha ungen sin mer i barnehage fordi hun blir over 30 da hun får barn??? Hvor vil du med det tullet der?? Hvorfor får jeg en følelse av at en nylig slettet bruker som starter på S har skrevet det tullet der????? Syntes det er meget fornuftig å vente med å få barn til man har fått en god utdannelse og startet i jobb :-) Endret 9. februar 2013 av LostCase 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå