AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Jente på 18 her. Veier for tiden 62 kg, og er 170 høy: Altså er jeg ikke tykk. Jeg ønsker likevel å stramme opp litt til sommeren, få litt slankere lår, og fastere mage. I flere år har jeg sprunget opp til flere mil i uka. Har de siste to årene gått ned fra 66 kg. Jeg har altså veldig god kondidjon, men har begynt å skjønne at jeg må trene styrke også for å få en STRAM kropp. Jeg har meldt meg på treningssenter, og er med på kettlebellstimer to ganger i uka. Det er knallhardt, og er alltid stiv etterpå. Men kan jeg bygge muskler mens jeg ligger i kaloriunderskudd? For det gjør jeg nå. (Etter som jeg vil bli litt lettere) Hvis jeg begynner å spise litt mer (slik at jeg ligger i overskudd) de dagene jeg trener tung styrke, vil dette overskuddet gå til bygging av muskler? Er livredd for at kroppen skal lagre overskuddet som fett.. Bør jeg satse på å bygge muskler i en periode, for så å slanke meg i en annen periode? Kan nevne at jeg trener kondisjon flere ganger i uka, og har tenkt å gjøre det samtidig som jeg skal bygge meg opp... TIPS!? På forhånd takk! Anonym poster: 50278a58d765e24c27aab0faf78d8c74
Gjest nysgjerrigp Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Nei styrketrening på kaloriunderskudd er bare idiotisk det virker mot sin hennsikkt. kanskje får du mindre muskler tenkt på det du!!!! sjønner fåresten gått at du vil slanke deg jeg veier 52 kg og er 172 cm høy :PP
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 52 kg og er 172 cm høy :PP Det virka som utrolig lite kg... Anonym poster: 831c8c587b28e1b2489c44ab4d13325f 7
snøfrisk Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Nei styrketrening på kaloriunderskudd er bare idiotisk det virker mot sin hennsikkt. kanskje får du mindre muskler tenkt på det du!!!! sjønner fåresten gått at du vil slanke deg jeg veier 52 kg og er 172 cm høy :PP Så frekk du er, 62 kg er ikke så mye fordelt på 170 cm. Det er forskjell på beinbygning, og vekten kan også være i muskler. Endret 8. februar 2013 av snøfrisk 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 52 kg og er 172 høy? Det er jo bare sykt. Du burde være fornøyd med den vekta du har TS, men å stramme opp er kjempeflott. Jeg driver på med det selv faktisk. :-) Anonym poster: 445693050a284d8f50a867e0b0b4c33b 4
Gjest Tigress Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Kan eg minne om at det er om lag ti kilo i skilnad mellom 52 og 62 kilo, TS veier 62 kilo...
snøfrisk Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Kan eg minne om at det er om lag ti kilo i skilnad mellom 52 og 62 kilo, TS veier 62 kilo... Ja, men kommentaren til nysgjerrigp var ikke akkurat hyggelig.. "Skjønner godt at du vil slanke deg", når det faktisk er en helt normal vekt til høyden!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 Nei styrketrening på kaloriunderskudd er bare idiotisk det virker mot sin hennsikkt. kanskje får du mindre muskler tenkt på det du!!!! sjønner fåresten gått at du vil slanke deg jeg veier 52 kg og er 172 cm høy :PP Da må det være lite muskler på kroppen din. Kanskje du skulle hive deg på litt styrketrening du også? Anonym poster: 4f56e0472ca8709068b8c5eb3bdd4c7f 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #9 Skrevet 9. februar 2013 For noen dustete kommentarer du har fått. Du kan ligge i underskudd og samtidig bygge muskler, men det sies det er mye vanskeligere. Synest det er en god ide å ligge i underskudd de dagene du ikke trener og så spise mer de dagene du trener. Men prøv deg frem. Om du merker du mangler energi på trening om noen uker så kan du øke kcalinntaket. Anonym poster: b1140399a791bc69b7262d595629d9fd
Sjensen Skrevet 9. februar 2013 #10 Skrevet 9. februar 2013 Både ja og nei. Hvis du spiser veldig mye proteiner, og hvis kaloriunderskuddet ikke er for stort, og hvis du har overskudd av kroppsfett som kroppen din kan forbrenne for å gjøre opp for kaloriunderskuddet, så kan du bygge muskler i et kaloriunderskudd for en stund. Men i den tiden vil kroppens komposisjon endres. Du vil forebrenne fett og bygge muskler, og etter hvert vil kroppen din ikke ha dette "reserve" fettet som det var avhengig av for å gjøre opp for kaloriunderskuddet. Når det skjer, så kan du lengre ikke bygge muskler på kaloriunderskudd.
Sjensen Skrevet 9. februar 2013 #11 Skrevet 9. februar 2013 Og en ting til. Hvis du har en veldig lav fettprosent, og i tillegg ligger i kaloriunderskudd, så vil kroppen din forbrenne muskler ettersom kroppen ikke har fett den kan forbrenne. Kroppen vil alltid ta å forbrenne fett før muskler fordi det finnes mer energi per gram fett (9 kcal). Dersom du har liten fettprosent ville det beste ha vært å spist i ett kalorioverskudd. Veien etter det vil avhenge om du har lagt på deg fett i dette kalorioverskuddet, eller om du bare har lagt på deg muskler. Dersom den første - så går du bare tilbake til et kaloriunderskudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå