Gå til innhold

Henge med kjærestens venner - lov å ikke ha lyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Så kjæresten hadde nettopp bursdag, og jeg tok han med ut og spiste uten at han feiret noe ytterligere. Vi skulle egentlig ha en kjærestedate på en god restaurant i helga, og siden han ikke hadde feiret bursdagen sin noe særlig foreslo jeg at han inviterte noen vennepar av ham/oss (kompiser av ham og kjærestene deres) så han fikk feiret litt med vennene sine også. Vi booket bord til seks personer, og så kommer han og sier at det var bare to kompiser av ham som kunne. Jeg tenker, vi to har jo allerede feiret bursdagen hans, så da kan han heller ta seg en kompiskveld, men han ble sur da jeg foreslo dette. Jeg har liten interesse av å henge med kompisene hans uten at kjærestene deres er til stede, da de har gått på folkehøgskole og jobbet sammen, og er ganske interne. De snakker mye om spill, tekniske ting, og ofte på engelsk, uten at jeg skjønner hvorfor de gjør dette. Jeg er sjelden med på samtalen, og føler jeg egentlig ikke har noe å snakke med dem om. Er det feil av meg å ville være med? :(

Anonym poster: cc947406e549f3d7cf596114abc3e530

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal dra uansett :)

Gjest Morteno
Skrevet

Jeg forventer ikke at kjæresten skal like / være sammen med mine venner. Det hadde vært hyggelig, selvfølgelig.

Ser ikke noe galt å ikke ville være med. Du må jo få lov til å gjøre noe gøy, ikke sitte å høre på dem prate.

Skrevet

Snu det og se på det fra hans side, han ØNSKER å være med deg også :)

Skrevet

Jeg syns du skal dra uansett :)

Hvorfor det? Jeg ser liksom ikke poenget. Jeg tenkte selvsagt på en hyggelig dobbel/trippeldate med jenter som jeg faktisk har noe til felles med, til stede. Jeg og han har jo allerede feiret bursdagen hans, så hvis det er kun kompisene hans som kan, kan han jo feire med dem alene tenker jeg.

Skrevet

Snu det og se på det fra hans side, han ØNSKER å være med deg også :)

Jeg sa at enten ble det dobbel/trippeldate med hans kompiser og kjærestene deres, eller så ble det date med bare han og meg. Nå har det blitt en mellomting som jeg ikke liker, og jeg ønsker ikke å være med. Hvis han vil være med meg, så får han være det, da. Da kan han vel heller møte kompisene en annen gang. Men jeg og han kan jo selvsagt finne på noe en annen dag også, så det er jo egentlig ikke noe problem, bortsett fra at han er sur fordi jeg ikke vil være med, fordi han ikke skjønner hvorfor jeg ikke har kjempelyst til å henge med kompisene hans.

Skrevet

Selvsagt må man ikke være med kjærestens venner hele tiden, ikke er det sikkert ene parten vil det alltid heller (altså, at kjæresten vil helst være alene med venner)

Men, nå hadde dere planlagt dette, og du foreslo det, dessuten virker det som at han vil ha deg med, så jeg synes du kan dra.

Men, du kan jo si til han hva du føler om det ;)

Anonym poster: dfe17732d18eb8652869f6595b6cc4fa

Skrevet

Spørsmålet er egentlig: er jeg en dust mot kjæresten min dersom jeg ikke har lyst til å være med?

Skrevet

Selvsagt må man ikke være med kjærestens venner hele tiden, ikke er det sikkert ene parten vil det alltid heller (altså, at kjæresten vil helst være alene med venner)

Men, nå hadde dere planlagt dette, og du foreslo det, dessuten virker det som at han vil ha deg med, så jeg synes du kan dra.

Men, du kan jo si til han hva du føler om det ;)

Anonym poster: dfe17732d18eb8652869f6595b6cc4fa

Det har jeg selvsagt gjort, og han er sur. Jeg mener jeg jeg har sagt klart nok i fra, og han bør da skjønne at jeg ikke er spesielt gira på å henge med kompisene hans alene, eller høre på at de prater. I så fall hadde jeg vært mer sammen med dem.

Skrevet

Nei, du er ikke dust. Denne kvelden får det bli han og kompisene, så kan dere ta igjen både pardaten og vennepardaten senere. Jeg er ofte invitert med på ting med kjæresten og hans kompiser, og selv om jeg liker kompisene hans svært godt, så synes jeg det er ok å ikke være med noen ganger. Verken kjæresten eller kompisene blir fornærmet over det.

Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Spørsmålet er egentlig: er jeg en dust mot kjæresten min dersom jeg ikke har lyst til å være med?

Nei, syns ikke det. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor han insisterer på å ha deg med når han skal henge med to kompiser han uansett er intern med. Det høres jo like slitsomt ut for ham som det det gjør for deg. Da må han jo passe på å involvere deg og sånn, istedet for bare å slappe av og nyte livet med kompisene sine.

Har du noen venninner du kan ta med deg, kanskje?

Skrevet

Nei, du er ikke dust. Denne kvelden får det bli han og kompisene, så kan dere ta igjen både pardaten og vennepardaten senere. Jeg er ofte invitert med på ting med kjæresten og hans kompiser, og selv om jeg liker kompisene hans svært godt, så synes jeg det er ok å ikke være med noen ganger. Verken kjæresten eller kompisene blir fornærmet over det.

Men igjen, dette var jo mitt forslag da. Eller, forslaget mitt var venneparmiddag eller hva jeg skal kalle det, dvs. at kompisene tar med sine kjærester også. Jeg mener jo at jeg kan "bryte ut" av avtalen når det bare blir kompisene.

Skrevet

Nei, syns ikke det. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor han insisterer på å ha deg med når han skal henge med to kompiser han uansett er intern med. Det høres jo like slitsomt ut for ham som det det gjør for deg. Da må han jo passe på å involvere deg og sånn, istedet for bare å slappe av og nyte livet med kompisene sine.

Har du noen venninner du kan ta med deg, kanskje?

Skjønner ikke hva han synes er feil med menn, kjøtt, øl og spillprat :P Tror han vil ha i pose og sekk, uten at det helt funker. Og jeg har nok ingen venninner han liker godt nok til å tilbringe en hel aften med, dessverre.

Skrevet

Men igjen, dette var jo mitt forslag da. Eller, forslaget mitt var venneparmiddag eller hva jeg skal kalle det, dvs. at kompisene tar med sine kjærester også. Jeg mener jo at jeg kan "bryte ut" av avtalen når det bare blir kompisene.

Jeg synes ikke det har noe å si at det var din idé. Planer kan heldigvis endres og parkos kan tas igjen på et senere tidspunkt. Om han ikke vil ha en kompiskveld, men heller være med deg synes jeg han kan avlyse med kompisene - men det er også det jeg anser som den dårligste løsningen.

Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Skjønner ikke hva han synes er feil med menn, kjøtt, øl og spillprat :P Tror han vil ha i pose og sekk, uten at det helt funker. Og jeg har nok ingen venninner han liker godt nok til å tilbringe en hel aften med, dessverre.

Si at du heller kan rundpule ham når han kommer hjem igjen. Dersom han ikke godtar det, er det noe alvorlig galt med fyren.

• Liker 1
Skrevet

Om han ikke vil ha en kompiskveld, men heller være med deg synes jeg han kan avlyse med kompisene - men det er også det jeg anser som den dårligste løsningen.

Samme her, jeg vil jo gjerne at han skal kose seg med kompisene også! Men han vil altså ha begge deler, samtidig :P Jaja, før høre responsen hans når han kommer hjem fra en kompis. Bra at det ikke bare er meg da! Nå har jeg, for første gang postet en samlivstråd på kvinneguiden, og nå kan jeg vise til at det ikke "bare er meg" ;)

• Liker 1
Skrevet

Han ønsker det. Det er en kveld av livet ditt, er det virkelig så ille å ofre det for en man er glad i?

Neste gang kan det være du som vil noe han ikke har kjempelyst til, men han blir med.

• Liker 1
Skrevet

Si at du heller kan rundpule ham når han kommer hjem igjen. Dersom han ikke godtar det, er det noe alvorlig galt med fyren.

Beste forslaget i tråden så langt! Will do!

Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Beste forslaget i tråden så langt! Will do!

Fortell oss hva han svarte da :-)

• Liker 1
Skrevet

Fortell oss hva han svarte da :-)

Vet du, jeg rakk aldri å bruke "trikset" ditt, kjæresten ville heller ha kjærestedate med meg enn å drikke øl og spise mat med kompisene. Fin kjæreste :) Får finne på noe "jentegreier" neste helg så kan han ha hjem kompisene for guttekveld da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...