Gå til innhold

Antall personalmøter i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, som dere ser av tittelen så rettes spørsmålet mot ansatte i barnehage. Det jeg lurer på er hvor mange personalmøter dere har i året, inkludert fagmøter o.l. på kveldstid.

Jeg sliter nemlig med å kunne komme på alle, grunnet barn og generelt et liv utenom jobb da jeg har en mann med jobb som innebærer kveldsvakt og får mye pes for dette. Det er likevel kun snakk om 1-2 møter i året jeg ikke klarer å komme på. Hvordan er det hos dere?

Takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 3-timers møter hver 3 uke (en sjelden gang går der 4 uker imellom)

I 100% stilling må vi møte på alle, så lenge det ikke er snakk om sykdom osv, ellers blir det trekk i lønn.

Skrevet

I 100% stilling må vi møte på alle, så lenge det ikke er snakk om sykdom osv, ellers blir det trekk i lønn.

Herregud, det var MYE! Vi har personalmøter (2 eller 3timers møter) en gang annenhver måned ca vi.

Anonym poster: ebae24b8483a01ab9a083467d3e2b201

Skrevet

ellers blir det trekk i lønn.

Jeg er ikke helt sikker på om det er lov. Jeg snakker om møte på kveldstid, det er da utenfor normal arbeidstid og noe man får overtid for. Da er det ikke lov å trekke noen i lønn. Det må være innbakt i lønna på en måte i så fall, så skriver dere overtid på disse møtene? Og er de på kveldstid?

Skrevet

Og disse er etter ordinær arbeidstid? Hvordan skal man få til det om man eks. er alene om omsorgen for egne barn? Jeg hadde aldri kunnet møte på noe på kveldstid så ofte.

Skrevet

ellers blir det trekk i lønn.

Jeg er ikke helt sikker på om det er lov. Jeg snakker om møte på kveldstid, det er da utenfor normal arbeidstid og noe man får overtid for. Da er det ikke lov å trekke noen i lønn. Det må være innbakt i lønna på en måte i så fall, så skriver dere overtid på disse møtene? Og er de på kveldstid?

De er på kveldstid selvfølgelig, når skulle vi ellers få det til? :klo:

Vi skriver det som avspasering.

Anonym poster: ebae24b8483a01ab9a083467d3e2b201

Skrevet

Vi har to timers møte hver månede.. Det er veldig sjeldent ikke alle er der da..

Skrevet

Loven krever at man skal kunne skrive overtid dersom man passerer ni arbeidstimer en enkelt dag. Det betyr at de timene du jobber ikke er inkludert i din vanlige arbeidstid og at derfor sjefen din ikke har noen rett til å trekke deg i lønn dersom du ikke har mulighet til å være med. bare tull det der. I tillegg er det slik at dersom dere ikke skriver overtid har dere rett på dobbel avspasering og derfor bør du snarest ta dette opp med tillitsvalgt fra fagforeningen din.

Jeg mistenker at noen har misforstått noe her.

Men er det noen flere som kan svare på det opprinnelige spørsmålet, er fint å få flere å basere seg på :)

• Liker 1
Skrevet

Vi har vel møter 10 møter i året, en i måneden unntatt juni og juli. Juni har vi ofte sommerfest/sosialt personalmøte. Det er frivillig, men hyggelig og vi får jo overtid :)

Som regel kan alle komme, men om noen ikke kan komme så må de ha en godkjent unnskyldning. Vi får datoene i god tid, og kan klare å skaffe barnevakt om vi må.. Har hatt med barna et par ganger også når det har vært helt krise, da har de lekt på en avdeling mens jeg var i møte..

Skrevet

Vi har møter på kvelden hver 6. uke, og noen av møtene har vi så vi kan ta fri på inneklemte dager.

Skrevet

I bhg hos oss har avdelingslederne møter hver uke, og så har alle på planleggingsdagene. Ingen utenom dette.

Skrevet

Avdelingsmøte en time per uke, i arbeidstiden (da passer de andre avdelingene "våre" barn).

Personalmøte omtrent en gang i måneden, to-tre timer hver gang. Da får vi avspasering og overtid (1 time møte= 1 time avspasering med lønn + en halv times lønn)

Av og til er det kurs (kompetanseheving) på kveldstid. Da hender det at det blir istedenfor personalmøte den måneden, men dersom det er behov for personalmøte, så blir det i tillegg. Kurs lønnes på samme måte som møter.

Vi får ikke trekk i lønn dersom vi ikke møter, selvfølgelig, siden fastlønna er 37,5 timers uke, og møter er overtid, utover dette. Men vi skal som hovedregel møte opp.

Gjest Purple Haze
Skrevet

I alle barnehager jeg har jobbet, har vi hatt personalmøte en gang i måneden, bortsett fra juli. I tillegg kommer foreldremøter, noen ganger ped.ledermøte på kveldstid, dugnader, og andre arrangementer på kveldstid. Det kan være kurs eller andre arrangement for foreldre hvor det er ønskelig at personalet er med.

Vi er pålagt å delta, så sant en ikke er syk eller har andre tungtveiende grunner for å være forhindret. Vi får også avspasering og overtid for alle møter utenom arbeidstid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...