Gå til innhold

Om ditt barn på snart 13 hadde blitt gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om ditt barn på 12, snart 13 hadde kommet til deg og fortalt at hun var gravid, hva ville du svart da?

Og hva ville du sagt om det var for sent å ta abort(da det kanskje ikke er så mange 12-13 åringer som tenker på sånt)?

Ville du blitt veldig skuffet, sint eller lei deg?

Anonym poster: fa4788a0782c02f5ec8867cab29b87aa

Videoannonse
Annonse
Gjest fjellhamster
Skrevet

Hadde blitt mest fortvila over meg selv som mor, som tydelig har feilet med tanke på "blomster og bier-praten" og prevensjonsinformasjon. Barn skal ikke ha barn.

• Liker 20
Skrevet

Ville blitt fryktelig, fryktelig lei meg på datteren min sine vegne og for at jeg ikke hadde klart å påvirke henne nok til å ta ansvar for å unngå denne situasjonen.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde anmeldt faren til barnet om han var over 16.

• Liker 16
Skrevet

Anmeldt faren og fått tatt senabort under full narkose.

• Liker 17
Skrevet

Støtte henne. Sikkert vanskelig tid for henne og..

Skrevet

Først av alt så hadde jeg blitt fortvilet over situasjonen. Jeg hadde prøvd å påvirke valget om abort. Barn skal ikke få barn. Samtidig så ville jeg ikke ha presset på. Det kan for all tid ødelegge forholdet mellom meg og datter. Jeg ville ha sendt henne til Amathea.

Om det ble født et barn så ville jeg ha stilt opp på alle måter jeg kunne, men samtidig vært klar på at datteren egentlig har hovedansvaret og må gjøre sine valg i forhold til å ta vare på et lite barn. Skole og utdannelse er viktig, men hun må forstå at hun ikke kan leve det livet som andre tenåringer har. Jeg ville nok allikevel innsett at jeg hadde ansvar for 2 barn. En stor og en liten en.

Barnefaren ville jeg ha anmeldt om han var 16 år eller eldre. Ikke for det. Det vil jo ikke endre situasjonen for min datter.

Anonym poster: b8406adc090a9023dc676da64694ced0

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg gutt, men om han hadde gjort ei jente gravid ville jeg støttet dem. Gjort det klart at dersom jenta beholdt barnet ville vi vært der og støttet henne uansett om hun og sønnen vår holdt sammen. Det hadde vært mitt barnebarn. Om jenta valgte abort ville jeg fremdeles støttet henne og sønnen min.

• Liker 5
Skrevet

Hadde jeg hatt en datter på 13 år som kom hjem og fortalte at hun var gravid, så hadde det vært strake veien til legen. Med søknad om senabort dersom hun hadde vært mellom 12 og 18 uker på vei, og på så unge jenter så tror jeg ikke at det skal mye til for å få denne innvilget. Her hadde ikke jenta hatt noe hun skulle ha sagt. Barn skal ikke få barn, og ferdig med det.

Hadde hun vært lenger på vei enn dette aner jeg ikke hva jeg hadde gjort, men jeg hadde nok gjort henne veldig klar over at hennes liv som unge nå var over.

• Liker 26
Skrevet

Jeg hadde nok grått masse sammen med henne for så å sette himmel og jord i bevegelse for at hun skulle få tatt abort. Barn skal ikke få barn.

• Liker 11
Skrevet

Nå har jeg gutt, men om han hadde gjort ei jente gravid ville jeg støttet dem. Gjort det klart at dersom jenta beholdt barnet ville vi vært der og støttet henne uansett om hun og sønnen vår holdt sammen. Det hadde vært mitt barnebarn. Om jenta valgte abort ville jeg fremdeles støttet henne og sønnen min.

Kanskje lett for deg å si. Jenta bor hos sine foreldre og det er de som må ta belastningen med et ekstra barn. Det er de som får ansvaret for babyen og tenåringen. Som må veilede og ta sin del av det å ha en baby i huset. Ikke du som bare har din sønn boende hjemme.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde anmeldt faren til barnet om han var over 16.

Supert, det gjør nok saken mye bedre. Få jenta til å hate deg i samme slengen...

Anonym poster: f099f0948582cb2bfaf35fb1e4dc80fe

• Liker 2
Skrevet

Da hadde jeg lurt på hvor i oppdragelsen jeg hadde bomma grovt.

En 12 åring skal ikke drive å ligge rundt og dra på seg unger, de er da bare småunger selv.

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg hatt en datter på 13 år som kom hjem og fortalte at hun var gravid, så hadde det vært strake veien til legen. Med søknad om senabort dersom hun hadde vært mellom 12 og 18 uker på vei, og på så unge jenter så tror jeg ikke at det skal mye til for å få denne innvilget. Her hadde ikke jenta hatt noe hun skulle ha sagt. Barn skal ikke få barn, og ferdig med det.

Hadde hun vært lenger på vei enn dette aner jeg ikke hva jeg hadde gjort, men jeg hadde nok gjort henne veldig klar over at hennes liv som unge nå var over.

Så enig med du.. hadde satt himmel og jord i bevegelse for å få det fjernet..

Kanskje lett for deg å si. Jenta bor hos sine foreldre og det er de som må ta belastningen med et ekstra barn. Det er de som får ansvaret for babyen og tenåringen. Som må veilede og ta sin del av det å ha en baby i huset. Ikke du som bare har din sønn boende hjemme.

Å hadde min sønn vært så dum at han lå med ett barn, så skulle han jammen få tatt ansvar ja, og selv om jenta er den som må gå igjennom svangerskapet, så har faktisk han både rettigheter og ansvar han skulle få fulgt opp ja!!

Hadde blitt så vanvittig fortvilet, sint, lei meg og kjempe frustrert... uansett om det hadde vært datter eller sønn som hadde havnet i en slik situasjon.

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig fortvila, og hadde gjort alt i min makt for at det skulle bli tatt senabort.

Skrevet

Supert, det gjør nok saken mye bedre. Få jenta til å hate deg i samme slengen...

Anonym poster: f099f0948582cb2bfaf35fb1e4dc80fe

Tror det hadde brydd meg midt i rompa om dattra mi hadde begynt å "hate" meg midt i denne sitasjonen. Rett skal være rett angående anmeldelsen. En tolvåring er for ungt for en sekstenåring.

Men for å være helt ærlig tror jeg at jeg hadde hatet meg selv også. For at jeg hadde latt dette skje i det hele tatt.

• Liker 6
Skrevet

Jeg lurer litt på... Hvorfor er naturen sånn at "barn" kan få barn?

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer litt på... Hvorfor er naturen sånn at "barn" kan få barn?

1. Før var det vanlig for jenter å få mensen mellom 13-15. Med all den moderne maten, og mengden av mat vi inntar så har mensen blitt vanlig mellom 9-12.

2. Før i tiden så var konfirmasjon som 15-åring, faktisk overgangen til voksenalderen. Da giftet man seg og flyttet ut.

Frem til 100 år frem i tid, så var man "barn" en mye kortere periode, fordi kravene til utdanning og jobb var helt annerledes enn de er i dag.

Anonym poster: 631c9e480ccc59e5ca3784986ece00c7

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde forsøkt å bevare roen etter beste evne, stille opp mest mulig for barnet mitt og ta all sinne, frustrasjon og fortvilelse ut et annet sted / senere.

En gravid vettskremt 12-13 åring trenger ikke en flyforbanna forelder som parterer barnefar eller presser på for å ta abort.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...