AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Jeg har to hunder, en på 3 år og en valp på litt mer enn 3 måneder. Har fra dag en taklet det bra å gå tur med to hunder i hvert sitt bånd. Men i dag blødde jeg fra den ene fingeren fordi valpen bet meg litt hardere enn normalt og jeg måtte et øyeblikk holde begge båndene i en hånd mens jeg strevde med å tørke vekk det lille blodsølet på fingeren. Ble litt rot og mas der og da og den største hunden dro ikke båndet (hun pleier ikke å gjøre det) men der og da fulgte verken hun eller jeg med. Jeg presterte med å dra i feil bånd og det ble litt for hardt for valpen. Hun veier knappe 3 kg. Hun pep/skrek i noen sekunder og haltet derimot på bakbeinet. Jeg fikk så vondt av henne og løftet henne opp for å gå den siste meterne hjem. Hun pep bare når det skjedde, men da vi var inne igjen gikk hun rundt og haltet eller løftet opp det vonde beinet. Jeg fryktet brudd i starten, men når jeg så at hun kjapt kunne gå på det vonde beinet igjen selv om hun fortsatt haltet litt, ville jeg heller se ann før jeg tar henne med til dyrlegen. Akkurat nå ligger hun og sover. Hun lekte litt først hun sovnet og virker ikke å ha det vondt nå. Men jeg har dårlig samvittighet og vil være 100% sikker på at det ikke et noen skader på beinet, bare at hun datt på det og fikk vondt. Hva tror dere? Burde jeg sjekke uansett eller er alt greit hvis hun går som normalt igjen i løpet av kvelden eller i morra? :-) Anonym poster: c402d24d04d4336cbc4b60eb9336ffc4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Rettelse: den største hunden DRO I båndet. Anonym poster: c402d24d04d4336cbc4b60eb9336ffc4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Oppdaterer med at det virker som hun går helt normalt igjen nå og leker med storehunden eller med lekene sine og er seg selv. Betyr det at hun bare fikk et hardt slag på beinet og fikk vondt, men ikke noe brudd eller annet alvorlig? Det er det jeg tror og håper, men vil gjerne høre hva andre mener om denne saken. Det siste jeg ønsker for valpen min er smerter og andre problemer. Anonym poster: c402d24d04d4336cbc4b60eb9336ffc4
Gjest EryMax Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Hun pep nok bare fordi hun kanskje fikk vondt og skvatt. Det har jeg sett bikkja jeg hadde når jeg var lita også gjøre.
~Ripley~ Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Min valp pleier å hyle hvis han blir forskrekket. Går hun som normalt på beinet, har det nok gått bra. Jeg tråkket på min valp, fordi han plutselig satt rett bak hælen min. Han hylte, men det gikk helt fint.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Takker for svar. Hun pep ganske lenge... skrek liksom 4-5 ganger etter hverandre, så hun fikk nok veldig vondt, og siden hun pep så lenge, trodde jeg det verste og fikk panikk vett. Eldste hundne begynte å bjeffe. Hun er litt overbeskyttende på valpen.Men hun ble nok også litt revet med. Hun går fint på beinet igjen, men jeg vil likevel følge litt nøye med de nærmeste dagene framover, bare for åvære sikker på at hun bare fikk vondt og at det ikke er no forstuelse eller brudd. Brudd kan det ikke være,ettersom hun klarer å klø seg med det beinet og ellers gå på det osv. Hun ble litt skjev i ryggen også istarten når hun begynte å gå på det vonde beinet igjen, men nå ser det rett ut. Var litt redd for at hun hadde bruket noe i bakpartiet eller på det nederste beinet/labben. Men tror alt er i orden og at hun bare fikk veldig vondt der og da Offamei, skal ikke være lett med små og ikke ferdig vokste hunder Hun her veier bare 3 kg og er overalt på oss! Plutselig kan hun være rett bak oss, mellom beina, rett under oss når vi setter oss osv. Litt skummetl! Blir bra når hun blir litt større altså, haha! Anonym poster: c402d24d04d4336cbc4b60eb9336ffc4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Så flott å se at du er så glad i hundene dine, og passer godt på dem! Har selv tråkket på en hundepote iblant, slik går det med mammadalt og fotfølgelse, og de tåler ofte mer enn vi tror, til tross for hyl over smerte og forskrekkelse. Fortsett gjerne å følge litt ekstra med de neste par dagene, men i og med at hun allerede klør seg med beinet gikk det nok fint. Gi hunden din litt kos fra meg, savner å ha vofs i hus altså. Anonym poster: 8a31fc40d60d03891adc9f57dc3165a0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå