AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Ettåringen min er hjemme med meg, og vi har ingen venner med små barn. Her jeg bor er det ingen tilbud overhodet til småbarnsforeldre, ei heller åpen bhg, så vi har dessverre ingen barn å leke sammen med. Vi har imidlertid vært på ferie hos søstra mi med sitt barn på samme alder, og da virket ærlig talt ikke barnet mitt så intressert.. Han lekte ikke med søskenebarnet sitt, men kunne mate ham litt med skje, og stjele smokken hans om de satt ved siden av hverandre.. Jeg tenker mye på dette, at han ikke har andre barn å leke med.. Vurderer faktisk å flytte pga dette. Hva tenker dere..? Anonym poster: a112d2df068bad58f71c73b0a3ddd695 1
Gjest finpåvin Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Jeg har ettåringen min hos dagmamma, sammen med 3 andre gutter på hans alder. De leker ikke sammen de heller, men side om side. Tror ikke ettåringer leker så mye sammen, egentlig?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Ja, selvfølgelig. Anonym poster: fe85a496f4293e0c383b6cba11656d27 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Ja, selvfølgelig. Anonym poster: fe85a496f4293e0c383b6cba11656d27 Så med andre ord ville du flyttet, for at barnet ditt skulle hAtt noen å være sammen med? Anonym poster: a112d2df068bad58f71c73b0a3ddd695
marielle171 Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 I bhgen jeg jobber leker ikke ettåringer så mye sammen. De leker ved siden av hverandre og hermer etter hverandre men leker ikke sammen. Jeg tror bhgen er viktig for barn, for her lærer de å være sosiale men jeg tror ikke det er så viktig for ett åringer. Men når de blir litt eldre tror jeg det er veldig viktig at barn møter andre barn. F eks i barnehagen men det trengerikke være hver dag. Jeg tror ikke du trenger å tenke på at ettåringen går glipp av noe men når han blir litt eldre, 2 år f eks, syns jeg at det blir viktig at han møter andre barn regelmessig. 2
Gjest WendyClear Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Barn leker ikke sammen når de er så små. Leken handler i størst grad om selve leken, og utforsking av former og rom. Jeg tenker at møte med andre for denne aldergruppen først og fremst er viktig for å venne seg til fremmede mennesker. Sosiale ferdigheter utvikler seg normalt i samhandling med foreldre på dette tidspunktet.
Vera Vinge Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Jeg hadde ikke flyttet for at en 1-åring skulle treffe andre barn jevnlig, hvis dette barnet etter hvert skal begynne i barnehage eller på annen måte treffe andre barn på sikt. Jeg tror det er morsomt for så små barn å se andre barn i blant, men jeg tror ikke det er noen nødvendighet. Hvis jeg f.eks. skulle velge fritt mellom fred og ro hjemme med en forelder eller massiv sosialisering akkurat i den alderen, ville jeg klart valgt det første. Men, på et tidspunkt må de jo selvsagt få treffe andre barn regelmessig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå