Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest marihøna
Skrevet

spørsmålet er hvordan skal jeg klare å finne "den rette" som så mange snakker om? bor på et sted hvor alt av menn/gutter oppfører seg som 12 åringer. finnes ikke modne, og ikke respekterer de jenter på noen måte, her er det altså bare bruk og kast.

hjelper ikke mer når man finner noen som nærmer seg 30 heller, for de er like umodne ENDA!!! jeg er 22, og syns egentlig det er på tide å slå seg til ro med en person, så har vurdert datingsider, men hva syns dere om det? prøvd? dårlige /gode erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant min på nettet, så det er nok mulig det.

Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Hva forbinder du med "modenhet"? Jeg forbinder "modenhet" med evne til refleksjon og det å kunne ta etisk riktige avgjørelser. Man kan altså være moden selv om man har lyst til å leke og leve en stund til uten å slå seg til ro med noe eller noen som helst. Jeg syns ikke en dame på 22 automatisk er moden bare fordi hun er klar for å "slå seg ned" med alt det innebærer. Det blir mer som å skynde seg inn i overgangsalderen, hvilket (beklager å si det) er temmelig turn-off for menn.

Gjest marihøna
Skrevet

så klart det er greit å ha det gøy osv. men er så lei av den fyllefestinga som skal være hver eneste helg. å som jeg skreiv, her oppi bruker menn de jentene de finner og skryter av det senere. kjenner noen av de jentene som det er snakk om, å mennene lurer de, de sier så mange fine ting osv, men dagen derpå er de kanskje ikke verdt en dritt. såeh... vil ikke kalle det modent akkurat. om du syns det er turn off spiller ingen rolle for meg, for jeg gidder ikke å forandre meg tilbake til en gal fjortiss som jeg en gang var.

at jeg vil slå meg litt mer til ro betyr ikke at jeg skal begynne å ploppe unger fra dag en, ha et hus, volvo stasjonsvogn og bikkje. sier bare at jeg vil ha en som faktisk er klar for å forplikte seg litt mer enn de som er her.

Gjest Bibompibomp
Skrevet

Det hørtes ut til å være en snål plass du bor på da...

Selv de minste og mest avsidesliggende småsteder jeg har vært innom i Norges land har da vært bebodd av hva jeg vil kalle en naturlig miks, altså for det meste normalt oppegående mennesker, med noen enkeltutskudd innimellom rekkene. Og modenhet handler jo ikke utelukkende om å skynde seg å bli voksen ala A4, Volvo og bikkje heller, selv om man til og med har passert 30. Fullt lovlig å være leken og "barnslig" i tillegg til å være såkalt moden.

Er du nå helt rettferdig i dine uttalelser da, om at "alle" er bare umodne guttunger som ser på jenter som bruk og kast?

At det ikke heller er du som er uvanlig kresen, og helst skal ha en helt "ferdigutvikla" kar med masse penger, bil, hus og alt på stell?

Vel, er vel ikke så mye annet å tilføye her enn at du da enten får flytte, eller gå på nett og lete i vei :lete:

Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

så klart det er greit å ha det gøy osv. men er så lei av den fyllefestinga som skal være hver eneste helg. å som jeg skreiv, her oppi bruker menn de jentene de finner og skryter av det senere. kjenner noen av de jentene som det er snakk om, å mennene lurer de, de sier så mange fine ting osv, men dagen derpå er de kanskje ikke verdt en dritt. såeh... vil ikke kalle det modent akkurat. om du syns det er turn off spiller ingen rolle for meg, for jeg gidder ikke å forandre meg tilbake til en gal fjortiss som jeg en gang var.

at jeg vil slå meg litt mer til ro betyr ikke at jeg skal begynne å ploppe unger fra dag en, ha et hus, volvo stasjonsvogn og bikkje. sier bare at jeg vil ha en som faktisk er klar for å forplikte seg litt mer enn de som er her.

Ok. Sånn å forstå, ja. Det er en helt ok ting å ønske seg, det.

Ser vel også poenget ditt med små steder, bare fra "den andre siden". Bor selv på et lite sted, og må innrømme at de "beste catcha" enten allerede er etablerte her, eller så flytter de bort herfra (og kommer tilbake når de har funnet seg en fyr et annet sted). Er bare oss single "taperne" igjen her, menn så vel som kvinner. Og ikke faen om vi vil ha hverandre

Det får stå som en liten kommentar til deg også:

Selv de minste og mest avsidesliggende småsteder jeg har vært innom i Norges land har da vært bebodd av hva jeg vil kalle en naturlig miks, altså for det meste normalt oppegående mennesker, med noen enkeltutskudd innimellom rekkene.

Ellers er jeg veldig enig i det du sa om modenhet.

Gjest Bibompibomp
Skrevet

Ok. Sånn å forstå, ja. Det er en helt ok ting å ønske seg, det.

Ser vel også poenget ditt med små steder, bare fra "den andre siden". Bor selv på et lite sted, og må innrømme at de "beste catcha" enten allerede er etablerte her, eller så flytter de bort herfra (og kommer tilbake når de har funnet seg en fyr et annet sted). Er bare oss single "taperne" igjen her, menn så vel som kvinner. Og ikke faen om vi vil ha hverandre

Det får stå som en liten kommentar til deg også:

Ellers er jeg veldig enig i det du sa om modenhet.

Jepp, ting ble etterhvert litt mer nyansert nå, og jeg ser helt klart hva du mener (TS ogå), enig i det... Kommer selv fra et mindre sted, og det blir som du sier gjerne sånn at utvalget svinner hen i takt med utflytting og "kapring" mens man selv havner blant avvikerne, for å kalle det det.

Er jo veldig synd at det har blitt sånn, men så lenge utviklinga går i retning av sentralisering og fraflytting pga at alle tilbudene er å finne i byene, må vi vel bare innse at man må følge etter for å finne større utvalg.

Men som sagt synd for de som gjerne ønsker å slå seg til i hjembygda, og selv om muligheten kanskje er tilstede på nett er jo sannsynligheten stor for at en evt. kandidat der melder avbud når h*n får greie på hvor vedkommede bor (og ønsker å fortsette å bo).

Fremtidsanalytikerne har nok altfor rett i at vi alle bor i en eller annen by om 50-100 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...