Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg har prøvd alt nå, men jeg får ikke til å sende MMS fra telefonen min. Har fått innstillinger tilsendt fra telenor, chess og siemens men jeg får samme feilmelding "mislyktes. prøve på nytt? ja/nei" når jeg prøver å sende en mms.

Prøver jeg å gå på en internettadresse får jeg "Feil inntasting".

Har en Siemens C62 og har ikke funnet noe manuelt oppsett til akkurat min telefon, så får ikke til det heller. :-x

Skrevet

Hei!

Jeg hadde samme problemet helt til jeg gikk inn på www.telenormobil.no, fant min telefon der, og fikk sendt oppsettet på SMS! Prøv det! Lykke til! :P

Skrevet

Har prøvd.. fikk tilsendt wap innstillinger, men mms innstillingene fikk jeg feilmelding på så de ble aldri sendt. :(

Har en del profiler liggende inne nå.. har det noe og si? Er jo bare en som er aktivert..

Kjøpte telefonen via Tele2 men bruker Chess kortet mitt i den (med Telenor dekning) det kan vl ikke ha noe å si det?

Skrevet

Du må jo ha innstillinger som passer for Chess da. Ring Chess og dobbeltsjekke at de har lagt in wap og mms på abonnementet ditt, hvis du ikke har det så fungerer det ikke.

Skrevet

Har ringt Chess og de sa at det var inne på abonnementet mitt og at det da var telefonen som måtte settes opp riktig. :(

Skrevet

Har du prøvd å slå tlf av og på?

Gjest Malama
Skrevet

Slet VELDIG med å få til MMS på min telefon også, med Chess-abb. Dessverre husker jeg ikke helt hva som stemte til slutt, trur dtr var det fra Chess (som jeg fant på deres sider om la inn manulet) Men er ikke sikker.

Det var et STYR. for en funksjon jeg knapt bruker... :oops:

Skrevet

Når jeg prøver å sende MMS så står det:

- "Kobler opp", og så

- "Send MMS", som blir stående en stund før:

- "Mislyktes. Forsøk på nytt" kommer

Så det virker jo på en måte som det klarer å koble opp med de innstillingene jeg har.. men den får ikke til å sende... så noe feil må det jo stå et sted.

Tror jeg skal slette alle innstillinger jeg har nå og starte fra scratch. :roll:

Skrevet

Ja prøv å legge inn alt fra scratch. Utrolig at Chess ikke hjelper deg forresten!!

Skrevet

Nå får jeg koblet meg på wap, men mms funker fortsatt ikke. :(

What to do...?!?! :-(

Skrevet

BRA!! :D

Da har du kommet langt på vei, da vet du at GPRS fungerer til deg, og det er bare noen småfeil med MMS'en din. Dobbeltsjekk mms oppsettet en gang til og slå tlf av og på.

Hvis det fortsatt ikke fungerer kan du få Chess til å fjerne og legge til mms på nytt på abonnementet ditt og slå tlf av og på.

Hvis det fortsatt ikke fungerer da må de få teknisk til å se på det for deg for da må det være noe annet feil ;)

(jobber i telefonselskap selv)

Skrevet

Lastet ned mms innstillingene på nytt fra Siemens nå. Når jeg da prøver å sende en MMS får jeg meldingen "Aktiv forbindelse. Forespørsel ikke mulig!" :-?

Testet wap etter at jeg innstallertete mms-innstillingene (men før jeg prøvde å sende en mms) og det fungerte fortsatt.

Prøvde så å sende samme MMS til en annen kamerat (enn den første jeg prøvde å sende til) og fikk da igjen "Mislyktes Prøv igjen" meldingen. :roll:

Skrevet

Prøv å sette opp manuelt med dette.

Gå inn i menyen for MMS på telefonen din, velg oppsett og tast inn:

APN: mms

Username: std

Password: 1234

Authentification: normal

Gateway IP: 10.10.10.11

Meldingsserver URL: http://mmsc/

*Security: off

*Session: connection-oriented

*Port: 9201

* - innstillingene vil variere mellom de forskjellige telefonene. Du vil enten få beskjed om å oppgi "security" og "session", eller bli bedt om å oppgi "port".

Skrevet (endret)

Takk, har sett på den alt, men skjønner ikke helt hvor jeg finner alt og hva som henger sammen med hva... Har MMS oppsettet noe som helst med WAP oppsettet å gjøre?

Trodde Wap oppsettet mitt var riktig. Kom meg på nett. Men da jeg prøvde å laste ned et bilde ved å skrive inn linken og gå til adressen fikk jeg beskjed om at tjenesten ikke var tilgjengelig og at jeg måtte sjekke wap innstillingene mine.. Kan ikke begripe at det skal være så vanskelig.

Endret av Mrs. B
Annonse
Skrevet

Gå inn i medlingsmenyen, der har du ett valg som heter meldingsinnstillinger eller noe i den duren. Velg det og så mms innstillinger. Der skal du legge inn det jeg skrev over her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...