Gå til innhold

Katten skal følge etter meg overalt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten skal altså følge etter meg overalt, dersom han ikke sover.

Går jeg på kjøkkenet så kommer han springene etter, og går rundt føtterne mine hele tiden og mjauer og står i..

I dag har han gått rundt fotene mine uansett hvor jeg har gått, dette så mye at jeg gikk skikkelig på tryne i dag siden jeg klarte å snuble i han :sjokkert:

Uansett hvor og hva jeg styrer med i huset så skal han være med og mjaue for full hals og springe rundt og mellom fotene mine..

Hva kommer det av at han er så 'gal'?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min katt er to år nå, og når jeg kommer hjem fra jobb(da har kattene vært alene hele dagen) så bruker han å følge etter meg hvor enn jeg går. Jeg syns det er kjempe koselig!:) In fact så ligger han ved føttene mine og sover nå. Kjæresten min sin katt er ikke sånn, men han går og legger seg på gulvet på det rommet kjæresten min velger å være på når han kommer hjem fra jobb. En kompis sin kattunge begynner å mjaue med en gang noen er inne på kjøkkenet, eller om han ikke får være med der hvor jeg er når jeg passer på han her hjemme hos oss.

Katter er forskjellige, og legger til seg forskjellige vaner. Kan godt hende han er "hyper" og oppmerksomhetssøkende fordi du nettopp har kommet hjem fra jobb eller noe? Er det en kattunge det gjelder, så kan det hende det er litt derfor. Katter blir roligere når de har passert 1 år, og om de blir kastrert(ihvertfall hannkatter). Kan også hende at det bare er sånn katten din er:)

Anonym poster: 2ec540ecbbf225d0ac52f1d019ab5366

Skrevet

Nei denne katten er godt oppi årene..

Den er slik uansett om jeg kommer hjem fra jobb eller ikke..

Går jeg ut og røyker, da skal han også være med, men ikke helt ut, han vil stå i gangen med ytterdøra åpen, noe jeg ikke gjør, blir jo iskaldt inne da..

Og når jeg lukker døra så står han og hopper og skraper på døra til jeg kommer inn igjen..

Han sover ekstremt mye til tider og, tror han sov 18-20 timer av døgnet i går.

Skrevet

Min katt pleier å gjøre det, spessielt om morgenen. Den er nok oppmerksomhetssyk og sosial.

Skrevet

Kanskje den bare har lyst på mus?

Nei, da.

Men har hørt at katter er sosiale vesner så er sikkert bare det :)

Anonym poster: 3cad10ca65cfdb65f78ba9c6b17a03c9

Skrevet (endret)

Sikkert sulten. Eller kosesyk. Eller begge deler.

Endret av Singha
Skrevet

Mange katter følger etter eierne sine, eller de som måtte være i nærheten, rett og slett fordi de er supersosiale og helst skal være i nærheten av folk 24/7. Vår er sånn. Reiser vi oss opp, skal hun følge etter, bortsett fra når hun ligger og sover tungt. Går vi på do, skal hun bli med inn, står vi i dusjen sniker hun seg inn på badet og ligger der til vi er ferdige. Er vi på kjøkkenet kan det jo hende det ramler noe godt i matskåla, og sitter vi ved pc'en er tastaturet et fint sted å ligge.

Hun elsker kos og muligheten til å ligge inntil en av oss. Selv om det aller beste er når far ligger på sofaen og ser på tv, for da kan hun ligge på magen hans og male kjempehøyt. :fnise:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har to hunder og en katt som følger etter meg over alt. Jeg regner med at de bare synes jeg er ekstremt rar og fascinerende og liker å følge med på hva jeg gjør. :P

Katten er en mjauende skravlebøtte og jeg tenker på ham som en slags kattenes David Attenborough som med sin beste fortellerstemme belærer hundene. "Her kan dere se mennesket i sitt naturlige miljø. Legg merke til hvordan hun uelegant snubler i katteleken jeg på utspekulert vis har lagt nøyaktig to meter unna stedet hvor hun sist snublet i den. Etter reklamepausen skal jeg vise dere hvordan man manipulerer et menneske til å klø en kattemage - bare ved å gjespe, legge seg på rygg over føttene hennes og male høyt."

Endret av Cathrine88
  • Liker 9
Skrevet

Jeg har to hunder og en katt som følger etter meg over alt. Jeg regner med at de bare synes jeg er ekstremt rar og fascinerende og liker å følge med på hva jeg gjør. :P

Katten er en mjauende skravlebøtte og jeg tenker på ham som en slags kattenes David Attenborough som med sin beste fortellerstemme belærer hundene. "Her kan dere se mennesket i sitt naturlige miljø. Legg merke til hvordan hun uelegant snubler i katteleken jeg på utspekulert vis har lagt nøyaktig to meter unna stedet hvor hun sist snublet i den. Etter reklamepausen skal jeg vise dere hvordan man manipulerer et menneske til å klø en kattemage - bare ved å gjespe, legge seg på rygg over føttene hennes og male høyt."

:ler:

Skrevet

Hehehe.. Ja han er vel sikkert bare sosial av seg da..

Normalt at katten sover ekstremt mye til tider?

Noen ganger sover han når jeg går på jobb, kommer hjem fra jobb, er våken litt på kvelden og legger seg sammens med meg og sover enda når jeg står opp.. Og han kan ligge i senga enda lenge etter jeg har stått opp, før han står opp, går litt rundt, spiser for så sove videre på sofaen eller noe.

Skrevet

Miin katt er overalt hvor jeg er. Hvis jeg er på do kan jeg plutselig se et par poter som stikket inn under badedøra..

Hun ligger oppå meg nå i skrivende stund.

Skrevet

Katter sover mellom 18 og 20 timer om dagen og er egentlig nattaktive, så det er ikke noe rart om han sover "hele tiden".

Skrevet

Katter sover mellom 18 og 20 timer om dagen og er egentlig nattaktive, så det er ikke noe rart om han sover "hele tiden".

En liten korrigering der Minya. :) Katter er ikke egentlig nattaktive, men de er aktive i skumringen (sen kveld og tidlig morgen). Om natten liker de fleste katter å sove trygt innomhus. Det er det viktig å få fram, for alt for mange lar kattene sine være ute hele natten, og det er da de fleste 'uhell' skjer, som gjør at de aldri kommer hjem igjen.. :(

• Liker 1
Skrevet

Min sover sammen med meg hele natten, og står opp når jeg gjør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...