Brimi Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Hei! I april skal jeg på en liten ferietur. Jeg tenkte jeg skulle prøve å spare opp litt over 5000,- til denne turen og da må jeg spare ca 2000,- i måneden. Problemet nå da er at det er en tatoveringssjappe som har et tilbud om en tatovering til 500,- som går til barnekreft. Jeg får utbetalt ca 5000,- annenhver uke. Problemet er at jeg har en regning på 400,- som må betales. Av disse 5000,- går 2500,- til mat. 500,- til regninger og ca 500,- til katt. Jeg ser jeg har noen muligheter her. 1. Betale hele regningen og la vær å tatovere meg. Og spare 1000kr. 2. Ta nedbetalingsplan på regningen og tatovere meg. Og spare resten. 3. Tatovere meg og betale hele regningen, uten å spare noe som helst. 4. Tatovere meg senere, men da går ikke noe av det til barnekreft. Og det blir dyrere. Hva synes du? Jeg har litt vanskeligheter med å bestemme meg. Må legge til at jeg har ønsket meg en tatovering lenge nå. Og at det går til en god sak er jo kjempe bra. Edit: måtte legge til litt. Endret 8. februar 2013 av Brimi
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Koster tatoveringen totalt 500 på tilbud, hvorav alt,-100% går til barnekreft? Det hørtes ikke så sannsynlig ut. Anonym poster: 46f676acaf5035a4ed2536eb5916cf67 1
Wildy Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Jeg hadde ventet med tatovering; regninger går soleklart foran! 6
Brimi Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2013 Koster tatoveringen totalt 500 på tilbud, hvorav alt,-100% går til barnekreft? Det hørtes ikke så sannsynlig ut. Anonym poster: 46f676acaf5035a4ed2536eb5916cf67 Det aner jeg ikke. Skal ringe og høre. Men har det noe å si om f.eks 50% av beløpet går til barnekreft? Ville du latt vær bare pga det?
Brimi Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Jeg hadde ventet med tatovering; regninger går soleklart foran! Selvom jeg kan betale 100,- nå også kan jeg betale 300,- om 2 uker? Edit: Tatovering for inntekt til barn gjelder bare den ene dagen da. Endret 8. februar 2013 av Brimi
Brimi Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2013 Koster tatoveringen totalt 500 på tilbud, hvorav alt,-100% går til barnekreft? Det hørtes ikke så sannsynlig ut. Anonym poster: 46f676acaf5035a4ed2536eb5916cf67 Hele beløpet går til barnekreft ja. Ringte akkurat.
Gjest fjellhamster Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Hvorfor vil du tatovere deg da? Fordi det er noe du har ønsket lenge, md et nøye planlagt motiv - eller fordi det går til støtte for kreftsaken? Har du i det hele tatt råd til ferietur dersom du må dvele sånn ved så små summer? 2
Brimi Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Hvorfor vil du tatovere deg da? Fordi det er noe du har ønsket lenge, md et nøye planlagt motiv - eller fordi det går til støtte for kreftsaken? Har du i det hele tatt råd til ferietur dersom du må dvele sånn ved så små summer? Jeg kan dessverre ikke komme med et godt svar til hvorfor jeg vil tatovere meg . Det har litt med personlige grunner og fordi det går til kreft saken. Ferieturen var gratis . Eneste jeg må betale for er mat. Tja, altså jeg får jo bare 500,- mindre å bruke på turen . Det er bare det at det er stramt nok fra før . Men nå har jeg muligheten til å utsette eller betale mindre på den regningen. Det var en del av et tilbud. Edit: jeg har planlagt tatovering lenge . Bare ikke motivet . Endret 8. februar 2013 av Brimi
Rosalie Skrevet 8. februar 2013 #9 Skrevet 8. februar 2013 Førstepri er i hvertfall regningen. Hvordan du prioriterer ferie og tættis skal jeg ikke legge meg opp i. 1
Strixvaria Skrevet 8. februar 2013 #10 Skrevet 8. februar 2013 Regninger først, moro etterpå. Alltid. Jeg ville dog gått for alternativ 1, da jeg er av den oppfatning at når du skal endre noe på kroppen din for evig og alltid, så bør det være 100 % gjennomtenkt. Det vil dessuten komme andre muligheter til å ta tatovering, kanskje til og med en slik som den du tenker på hvor så og så mye gis til kreftsaken, og tatoveringer er strengt tatt en luksusting, i motsetning til husleie, strøm osv., som er nødvendigheter.
Brimi Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 8. februar 2013 Regninger først, moro etterpå. Alltid. Jeg ville dog gått for alternativ 1, da jeg er av den oppfatning at når du skal endre noe på kroppen din for evig og alltid, så bør det være 100 % gjennomtenkt. Det vil dessuten komme andre muligheter til å ta tatovering, kanskje til og med en slik som den du tenker på hvor så og så mye gis til kreftsaken, og tatoveringer er strengt tatt en luksusting, i motsetning til husleie, strøm osv., som er nødvendigheter. Det har du rett i. Jeg får tenke litt mer på det. Dessuten er det en venteliste, så det er ikke sikkert jeg får tatt den uansett.
Strixvaria Skrevet 8. februar 2013 #12 Skrevet 8. februar 2013 Det har du rett i. Jeg får tenke litt mer på det. Dessuten er det en venteliste, så det er ikke sikkert jeg får tatt den uansett. Og det er myyyye mer moro å ta tatovering når du har funnet det perfekte motivet og gleder deg leeeeenge mens du sparer penger og har drømmetatoveringen som motivasjon for å spare/jobbe/kjøpe billige ting osv.! 2
Løvefrøken Skrevet 8. februar 2013 #13 Skrevet 8. februar 2013 Ferie og tatovering går alltid etter regninger! Hadde det vært et spm om regning vs nødvendig mat kunne man diskutert noe, men regninger går alltid foran forlystelser 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #14 Skrevet 8. februar 2013 Det aner jeg ikke. Skal ringe og høre. Men har det noe å si om f.eks 50% av beløpet går til barnekreft? Ville du latt vær bare pga det? Jovisst. Hvis kanskje bare 1-5% går til kreftsaken blir dette bare lureri. Lureri fra den som tilbyr dette og selvbedrag for deg selv! Hvorfor ikke droppe tatoveringen og gi 250 til kreftsaken, - eller gi hele beløpet til saken senere, når du ikke må priortere så strengt økonomisk. Ditt dilemma minner meg litt om amerikansk veldedighetskultur der sositeten velter seg i luksusarrangementer under påskudd at de hjelper de trengende. Anonym poster: 46f676acaf5035a4ed2536eb5916cf67
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #15 Skrevet 8. februar 2013 Kan du evt. stramme inn matbudsjettet? Leve på billige råvarer frem til du får neste lønning? Mye som er godt som ikke koster all verden. 2500 på mat i 2 uker er jo en del, det burde ikke være noe stress å leve på mat for 2000. Og for ordens skyld før jeg får sinte bemerkninger av en anonym horde: Jeg mener ikke at du skal sulte deg for å få råd til tatovering. Anonym poster: 1bd2a0dce918449df3c94f5dc6c7a10c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #16 Skrevet 8. februar 2013 Tættis er harry! Anonym poster: 1ca75629845109e0ab1e7d9608dfcd56 8
Muscae Skrevet 8. februar 2013 #17 Skrevet 8. februar 2013 Hvilke aktiviteter er det du og katten din går på, som koster 1000 kr i måneden? Det må da være mulig å gjøre det billigere? Og 5000 i måneden til mat? Hvordan klarer du det? Det er like mye som en familie med barn bruker..
Brimi Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #18 Skrevet 8. februar 2013 Hvilke aktiviteter er det du og katten din går på, som koster 1000 kr i måneden? Det må da være mulig å gjøre det billigere? Og 5000 i måneden til mat? Hvordan klarer du det? Det er like mye som en familie med barn bruker.. Vi er to stk i husholdningen . Jeg betaler mat, nett og tv, han husleie og strøm . Det er ikke sånn at jeg er helt skrapa hvis jeg betaler hele regningen og tatovering . Det eneste er at jeg ikke får spart 1000,-. Blir 500,- istedet sånn ca. Og til deg som lurte på 1000,- på katt i måneden . Jeg har prøvd å regne ut alle utgifter for et år for begge kattene og delt det på 12. De koster ikke 1000,- i måneden, men det er for å være sikker på at jeg har råd til å dra til dyrlege, mat osv . 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #19 Skrevet 8. februar 2013 Typisk folk, når noe er på tilbud så løper de og kjøper, og tenker heller etterpå. Det gjelder også dette barnekreft tatoveringsgreiene, dette er ikke den føsrte tråden om folk som vil benytte seg av tilbudet, men ikke vet hva de vil tatovere, men tilbudet vil de jo ha, det er så billig. Så har man de som tatoverer seg, og kanskje senere innser at "shit, kanskje en skulle ventet litt." Anonym poster: b005248f70b2ff25280fe466017fccd3 1
Brimi Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #20 Skrevet 8. februar 2013 Typisk folk, når noe er på tilbud så løper de og kjøper, og tenker heller etterpå. Det gjelder også dette barnekreft tatoveringsgreiene, dette er ikke den føsrte tråden om folk som vil benytte seg av tilbudet, men ikke vet hva de vil tatovere, men tilbudet vil de jo ha, det er så billig. Så har man de som tatoverer seg, og kanskje senere innser at "shit, kanskje en skulle ventet litt." Anonym poster: b005248f70b2ff25280fe466017fccd3 Tja, tatoveringene der koster ikke så mange hundringser mer til vanlig da. Dessuten synes jeg det er kjempe bra at de gir 500 per pers. De har fullbooket hele dagen allerede . Hvis de klarer å tatovere 100 stk . Så får de jo inn 50 000 ,- .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå