Gå til innhold

Fitnessfolk som skal bli politi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt fascinert over fitnessbølgen som herjer landet vårt for tiden, og sitter gjerne og ser på diverse blogger som FitnessForLife, FitnessKari, LiseFitness, TrainHard, FitnessMamma, StrongIsTheNewSkinny, LoveFitness osv osv (oppdikta navn, men dere skjønner tegninga).

Har lagt merke til at de har en ting til felles, bortsett fra at Better Bodies er verdens beste klær, alt "usunt" skal erstattes med noe "sunt" fra Iherb og at lykken er fleksebilder og motivasjonssitater. De skal bli politi! Jeg la merke til at over halvparten av disse tilfeldige fitnessbloggene jeg kikket innom i går, hadde reklame for politihøyskolen i tillegg.

Jeg stiller meg litt spørrende om det er politi de virkelig vil bli, eller om det er et slags statusjag. Ikke at yrket i seg selv har så mye status nå til dags, men jeg snakker om de fysiske testene. Det virker som om mange av disse folka vil bli politi fordi det å komme gjennom de fysiske testene er et mål i seg selv. På samme måte som at hvermannsen som har løftet et par mnd skal stille i bikini fitness, for å teste om de kan og ha et mål å jobbe mot.

De jeg kjenner som skal bli politi er samme ulla. Hadde de vært interessert i å hjelpe mennesker kunne vel noen av dem valgt sykepleier, lærer osv? Men neida, alle skal trene blodhardt til opptaksprøven.

Exen min skulle også bli politi, han og kompisene hadde nærmest en intern konk. om hvem som kom inn. Som en "ultimat manndomsprøve" eller noe, latterlig.

Dersom man måtte bøye 100 kg, markløfte 200 kg og løpe 1 mil på 40 min (litt tilfeldige tall, ikke heng dere opp i det) for å komme inn på økonomiutdannelsen, skulle det ikke forundre meg om fitnessfolka kom springende med proteinshaken i hånden, for nå var plutselig økonomi så interessant.

Anonym poster: 69ca6ef8db136b39e98e2b91b7f35865

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de bare vil ta testen får å ha noe å snakke om. Å kunne si at de kunne blitt politi fordi de bestod testen. Fysiske testen...

Den psykiske delen...å være lovens lange arm handler om noe heeelt annet.

Hadde ikke tenkt noe mer over det.

Hvem av dem ville vært i en jobb hvor du setter kroppen din i fare? Ingen.

Skrevet

Skremmende.

Anonym poster: 7d6496a73e7f23882560a8a0744a683c

Skrevet

Det blir som med sykepleierene tenker jeg. De tar utdanningen, men jobber ikke som det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...